Mostantól Magyarország legkedveltebb borvidékeinek kincsei is elérhetők a Tesco választékában a Wine Concept Zrt. Wine Selection elnevezésű közösségi termelői koncepciójának köszönhetően.
A közösségi borválogatások olyan kiváló potenciállal rendelkező, kis hazai termelőktől származnak, akiknek méretükből adódóan egyelőre nincs más lehetőségük a piacra lépésre. Az országos kiskereskedelmi lánc és a Wine Concept ernyőmárka összefogásával a vásárlók évről évre egyre több kevésbé ismert, de kiváló bort ismerhetnek meg. Elsőként a Szekszárdi, a Balatoni és az Etyek-Budai borrégióból származó exkluzív termékek debütáltak a szekszárdi Tesco hipermarketben december 14-én tartott esemény során.
A szekszárdi borvidék hegyközségeinek kis szőlészetei az ország legkiválóbb bortermelői adottságokkal bíró területeinek egyike. A kicsi, helyi termelők borai azonban támogatás nélkül sok esetben nem vagy csak nehezen jutnak el a vásárlókhoz. A Wine Concept Zrt. ezért is tartja fontosnak a méretükből adódóan limitált lehetőségekkel rendelkező termelők felkarolását nemcsak Szekszárd környékén, hanem országszerte. Ennek érdekében pedig kormányzati és piaci partnerekkel összefogva támogatja a régiós borok ismertségének növelését és piacra lépését. A vállalat Szekszárdi, Balatoni és Etyek-Budai borrégióból származó legújabb közösségi borválogatásai mostantól kizárólag a Tescóban lesznek elérhetők.
„Magyarországon a bornak és borkészítésnek jelentős hagyománya van, mégis pontosan látszik, hogy az Európai Unió tagországai között van még hova erősödnie az ágazatnak. Ezért is indított az Agrárminisztérium több támogatási programot is az elmúlt években, amelyek a szőlészetet és bortermelést hivatottak erősíteni. 2010 óta a szőlészet 75 milliárd forint, a bor előállításban érintettek 60 milliárd forint támogatást kaptak, amelyet a járványidőszakban további 13 milliárd forintos extra támogatási kerettel egészített ki a minisztérium. A terület erősödésében az állami támogatás mellett a piaci együttműködések is fontos szerepet játszanak, ezért mindig örülünk, amikor olyan kezdeményezések indulnak, mint a Wine Concept és a Tesco programja a kistermelők felkarolására a közösségi borokon keresztül”– mondta el a közösségi borprogram bemutatkozó eseményén Dr. Felkai Beáta Olga, élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkár.
A Wine Concept ernyőmárka alatt kapható fehér, rosé és vörös borok a legkedveltebb borvidékek igazi kincseit képviselik. A jelenlegi választék a 22-ből 6 borvidéket fed le, és a tervek szerint 2025-re eléri a 12-őt. A borválogatások piaci sikeréhez a hálózatot a Tesco biztosítja, ahol országszerte közel 200 áruházban és a Tesco Otthonról online rendelési felületen is elérhetők már a közösségi borok.
„Tapasztalataink szerint egyre inkább fellendülőben van Magyarországon a minőségi borfogyasztás. Vásárlóink egyre gyakrabban keresik a kiváló ízvilágú hazai borokat, ugyanakkor sokszor tanácstalanok a választás során. Célunk, hogy partnereinkkel szorosan együttműködve tovább bővítsük kínálatunkat, egyre nagyobb teret adva az eddig kevésbé ismert, de megbízható hazai termékeknek. Büszkék vagyunk rá, hogy a Tesco áruházakban a vásárlók számára és a magyar agrárium szempontjából kiemelten fontos szegmensekben évek óta közel 100 százalék a magyar termékek aránya. Öröm számunkra, hogy a Wine Concept közösségi borválogatásaival tovább növelhetjük a hazai termékek választékát”– mondta Szimeiszter Éva, a Tesco-Global Zrt. országos divíziós beszerzési vezetője.
Petkovits Gábor, a Wine Concept Zrt. vezérigazgatója az eseményen az összefogás és integráció fontosságáról beszél. Mint elmondta, a Tesco és a Wine Concept együttműködése 2017-ben indult olyan kis pincészetek felkarolásával, amelyek önmagukban az országos kereskedelmi láncok termékigényeit nem tudnák kielégíteni.„Több olyan kis pincéről tudunk, amelyek ennek az együttműködésnek köszönhetően ma már jelentős családi vállalkozásokká nőtték ki magukat. Ezen sikerek látták döntöttünk úgy partnerünkkel, hogy az együttműködést mélyebben kell megfogalmazni, és további bővíteni a partneri láncot, már a szőlőtermelőket is bevonva. Bízunk benne, hogy a magyar vásárlók szeretni fogják a kezdeményezést, és gyorsan tudjuk bővíteni az együttműködés által lefedett borvidékek körét.”