A növényi alapú táplálkozásról elmondható, hogy többnyire egy átfogó tudatosság egyik eleme. Jellemzően azok táplálkoznak így, akik tudatosan figyelnek a magasabb tápanyag- és vitaminbevitelre és a rostfogyasztásra is. Próbálják csökkenteni vagy elkerülni az állati eredetű zsírok szervezetbe jutását, mozognak, sportolnak, sőt, a tudatosság az életük más területein is jelen van. Ez jellemzően megnyilvánul a vásárlási szokásaikban vagy akár az öko-lábnyomukban is. Tehát, jóval többről van itt szó, mint diétáról.
Növekvő igények
A budapesti kifli.hu vásárlói a korábbi évek alacsonyabb érdeklődését követően idén már 67%-kal többet fordítottak az előző év azonos időszakához képest az alternatív, növényi alapú és húskészítményt helyettesítő termékek beszerzésére 2022 januárja és szeptembere között. A gyorsulást a vásárlószám növekedése (+62% az előző év azonos időszakához képest) mellett a kategória iránti kereslet bővülése hajtotta, mostanra már a vásárlók mintegy 30 százaléka rendszeres vásárlója a kategóriának.
Nemrég a cég weboldalán új menüpontként jelent meg a növényi alapú választék. “A növekvő vásárlói igények diktálják a tempót, amit örömmel követünk le. Minden újításra, újdonságra nyitottak vagyunk, együtt változunk a vásárlói bázisunkkal” - fejtette ki Maklár Gábor kategória menedzser.
Mentes és speciális trendek
A húshelyettesítő alternatívák terén szintén erős, 42%-os értékbeli növekedés látszik, ezt a kategóriát is elsősorban a vásárlók számának emelkedése (+40%) segíti.
Hasonló értékbeli növekedés látszik a vegán termékeknél is (+41%), azonban itt az inflációnak már hasonlóan komoly szerepe van, mint a vásárlószám növekedésnek.
A húshelyettesítő és vegán termékekhez hasonló ütemben nő a speciális étrendet szolgáló - gluténmentes, diabetikus - termékek forgalma is.
A speciális termékek közül azonban kiugróan nagy, 80% feletti növekedést a sportétrend-kiegészítőknél látunk: a számok alapján egyre több vásárló él sportosan, egészségesen és ehhez egyre gyakrabban a Kiflin szerzik be a szükséges "támogató" termékeket.