A járvány hatása: Az egészséges kozmetikumok iránti kereslet és az e-kereskedelem fejlődése Kínában [JELENTÉS] 

A kozmetikai cikkek prioritásainak változása a kínai lakosság körében: A COVID-19 felkeltette az igényt az „egészséges” kozmetikai termékek iránt - ez derül ki az Euromonitor új jelentéséből, amely nyomon követi, milyen módon hat a járvány Kínában az FMCG-ágazatokra és a szolgáltatásokra, köztük a kozmetikumokra és a személyes higiéniai termékekre.
Az Euromonitor jelentéséből kiderül, hogy a kínai fogyasztók attitűdje az egészséget előtérbe helyező kozmetikai termékek iránt megváltozik a koronavírus-járvány után.
2019-ben a kozmetikai és személyes higiéniai termékek kínai kiskereskedelmi értéke kb. 470 milliárd CNY-t ért el, az utóbbi öt évben kb. 9 százalékos CAGR mellett. Ugyanakkor a kínai gazdaság lett az egyike azoknak, amelyet a legsúlyosabban érintettek a COVID-19 következményei.

Az első az egészség és a higiénia

Szakértők véleménye szerint a járvány rövid távú negatív hatást gyakorol néhány szegmensre, mint a sminkkészletek és illatszerek. A sminkkészletek szegmense csökkenő tendenciát mutat, főként amiatt, hogy a legtöbben otthon dolgoznak, és teljes mértékben kerülik a kijárást.
Bár a bőrápolási termékek és az illatszerek eladásában bizonyos zavar keletkezett, az Euromonitor arra hívja fel a figyelmet, hogy az értékesítés gyorsan nőni fog, amint javul a helyzet.

- Az alapvető bőrápolási termékek és illatszerek körében az év folyamán csak kismértékű zavar érezhető, mivel e termékek iránt erős a kereslet, ezért az eladások száma gyorsan nőhet a karantén időszaka után - mondta Connie Zhou sanghaji kutatásvezető.

Másfelől olyan termékek növekvő eladása figyelhető meg, mint a fertőtlenítő szappan és a kézfertőtlenítő szerek a fogyasztók növekvő higiéniai tudatosságának köszönhetően. A növekedés annyira drámai, hogy a bőrápolási termékek helyi márkái, mint az Inoherb és a Chando, kihasználják a lehetőséget, és fertőtlenítőszereket hoznak forgalomba.

Hosszú távon a jelentés azt prognosztizálja, hogy a fogyasztói magatartás a szépség iránt megváltozik, és az egészségre és higiéniára összpontosul. Ez az „egészséges szépségnek” nevezett trend megnyilvánulhat a szépségápolás és a személyes higiénia több szegmensében is. Például a kozmetikai cégek felhívhatják a fogyasztók figyelmét a termékek természetes összetevőire, forgalomba hozhatnak az egészséges életmódot és a szépség iránt holisztikus hozzáállást hirdető termékeket.

Az Euromonitor felhívja arra a figyelmet, hogy a COVID-19 által kiváltott helyzet hosszú távú hatást gyakorol az e-kereskedelemre.

Az e-kereskedelem növekedése valószínűleg a járvány tartósabb átmeneti hatása lesz. Az utazási és kijárási korlátozások miatt sok fogyasztó az áruvásárlás során az e-kereskedelemre kezdett támaszkodni. Az Euromonitor adatai szerint egyes smink- és kozmetikummárkák a járvány által okozott csapást az online vásárlások növekedésével tudta enyhíteni.

Az e-kereskedelem Kínában már az egyik legnagyobb értékesítési csatorna a kozmetikai és személyes higiéniai termékek terén, amely 2019-ben a bőrápolási termékek kiskereskedelmi forgalmában 30 százalékot tett ki, míg a sminkkészletek esetében 38 százalékot.

Azoknak a márkáknak, amelyek erős pozíciót építettek ki az interneten, megtérültek a befektetései ebben az időszakban, mint például a Perfect Diary esetében. Azok a belföldi márkák, amelyek jelen vannak az interneten, hasznot húznak az egészségügyi válságból, mivel a fogyasztók kénytelenek online vásárolni. Az említett márka jelentős értékesítési növekedést ért el a járvány időszakában, agresszív promóciójára, folyamatos szállításaira, valamint élő közvetítéseire támaszkodva.

A jelentés kifejti, hogy a járvány valószínűleg felgyorsítja a digitális innovációt, különösen luxus térben, ugyanakkor a termékvásárlás differenciáltabb útvonalait teremti meg olyan szegmensek esetében, mint a személyes higiénia. Az Euromonitor véleménye szerint a COVID-19 egész világon való elterjedésével a járvány valószínűleg befolyásolja az említett viselkedési szokásokat és trendeket a vírus által érintett más országokban is.