A Mondelez, a világ legnagyobb snackgyártója a vártnál jobb negyedéves eredményekről számolt be. Az áremelések nem voltak elég magasak ahhoz, hogy megfékezzék a fogyasztók édesszájúságát - számolt be róla a retaildetail.eu weboldal. 

A kiskereskedők megpróbálnak ellenállni

Továbbra is stabil az Oreo kekszek és a Milka csokoládé iránti kereslet Amerikában és Ázsiában: tulajdonosuk, a Mondelez tavaly év végén növekedést tapasztalt az eladásokban. Európai tevékenységét azonban az emelkedő energiaköltségek sújtották. A nettó árbevétel 13,5 %-kal 8,70 milliárd dollárra (8 milliárd euró) nőtt a december 31-én zárult három hónapban.

Az olyan országokban tapasztalható erős keresletnek köszönhetően, mint Brazília, Kína és India, a feltörekvő piacokon 23,3%-kal, míg a fejlett piacokon 8,2%-kal nőttek az eladások. Európában az amerikai kekszgyártónak emelnie kellett az árait, ami hatással volt az eladásokra. Ennek ellenére a korrigált eredmény is felülmúlta a várakozásokat, részvényenként 0,73 dollár volt.

A Mondelez az új évet további áremelésekkel kezdte Európában, ami azonnal a kiskereskedők ellenállásába ütközött. Ennek következtében az első negyedévben és valószínűleg a második negyedévben is csökkenhetnek az árrések. Ennek ellenére a vállalat 2023-ra 5 és 9 % közötti profitnövekedést vár. A nettó árbevétel pedig várhatóan 5-7 %-kal nő.