2025.júl.19.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Ipar

ukrán almaszezon
Ipar
2023.jan.13.

Az ukrán almaszezon a körülményekhez képest jól halad

Ahogy arról a freshplaza.com beszámolt, az ukrajnai almatermés idén késett, és Volodimir Gurzhiy, az ukrán almaexportőr, az USPA képviselője szerint az ukrán almaexportőröknek meg kellett küzdeniük a versenytársakkal, ami miatt az alma alacsony áron került a piacra.

„Októberben az almatermesztők még mindig az almaszedéssel voltak elfoglalva. Idén időjárási és gazdasági tényezők miatt elmaradt az almaszüret. Valamennyi idő előtt betakarított alma belföldi piacra került és kerül ma is, az export minőségű alma pedig raktárba került. Egyes vidékeken, gazdaságokban több volt az alma, mint amennyit be lehetett takarítani, ezért korábban kellett elkezdeni az exportot. Ugyanebben az időszakban a török ​​és a szerb termelők alacsony árakkal kezdték a szezont, és ez minden bizonnyal alacsony ártrendet eredményezett azokon a főbb piacokon, ahol versenyzünk. Így az ukrán exportőrök két oldalról óriási nyomás alatt kényszerültek almát exportálni: egyrészt jelentősen megnőtt a csomagolóanyag és a logisztika költsége, másrészt a szezon elején meglehetősen alacsonyak voltak az árak.”

Gurzhiy azt állítja, hogy egyes almaexportőrök szükségét érezték, hogy gyorsan eladják almáikat a háborúval járó kihívások miatt: „Természetesen a mai napig nem szállítunk egyes piacokra az ukrán almát, mert a logisztika, jelentősen megnövekedett költségek, az ilyen szállítások veszteségekhez vezetnek. A mi oldalunkról alternatív logisztikai utakat keresünk, és egy esetleges áremelkedésre számítunk, tudatában annak, hogy nincs sok időnk, hiszen néhány hónapon belül új terméssel jelentkezik Dél-Afrika.”

„A háború miatt sok termelő kénytelen gyorsan eladni a gyümölcsöt, hogy elkerülje a kockázatokat. Az oroszok folyamatos kaotikus bombázásai Ukrajna egész területét fenyegetik, a munkaerő egy része a hadsereghez került, az áramellátásban fennakadások vannak, lehetetlen a sürgősen szükséges számú generátor megvásárlása, mindez az egész országot teljesen stressz alá helyezi, és ez alól a kertészet sem kivétel.”

Gurzhiy úgy érzi, hogy az, ahogyan az előttük álló kihívások ellenére üzleti tevékenységet folytattak, bizonyítja képességeiket, különösen, ha a háború véget ért. „Bármi történik is, folytatjuk az exportot. Már maga az a tény, hogy a háború alatt exportálunk, hogy nem utasítottuk vissza a szerződéseket, folytatjuk az új piacok fejlesztését, a kiállításokon való részvételt, arról beszélünk, hogy stabilak, erősek vagyunk, azt jelenti, hogy képesek leszünk ellátni - még jobban, új lelkesedéssel és motivációval - a nemzetközi gyümölcspiacot, ha a háború véget ér.

Tags: alma, export, Ukrajna
  • Előző cikk: Decemberben 24,5 százalékkal, 2022-ben átlagosan 14,5 százalékkal nőttek az árak Előző
  • Következő cikk: Decemberben csökkentek a globális élelmiszerárak Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom