A Sainsbury's kutatása szerint az egészségesebb, fenntarthatóbb újévi fogadalmak száma ugrásszerűen megnőtt: minden ötödik brit megfogadta, hogy csökkenti az élelmiszerpazarlást, míg minden tizedik arra törekszik, hogy csökkentse szén-dioxid-lábnyomát és használt cikkeket vásároljon.
Az élelmiszerpazarlás csökkentése a legfontosabb módja annak, hogy a brit háztartások fenntarthatóbb életmódot folytassanak: a kutatás szerint évente 914 millió font értékű burgonya, 733 millió font értékű paradicsom és 728 millió font értékű sárgarépa megy veszendőbe.
A Sainsbury's márka „Segítünk mindenkinek jobban étkezni” kötelezettségvállalása részeként finom, egészséges és megfizethető téli melegítő levesek receptjeit mutatta be, amelyek célja, hogy segítsen a vásárlóknak az élelmiszerpazarlás csökkentésében.