Idén márciusban új kapszulavisszagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert indított a Nestlé a NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulákra, és azóta már közel négyezer kilogramm kapszulát gyűjtöttek vissza a fogyasztók. A vállalat az elmúlt hét hónapban folyamatosan bővítette a gyűjtőpontok listáját, így már az ország összes MediaMarkt üzletben leadhatók külön erre a célra biztosított, újrahasznosítható gyűjtőtasakban a használt kávékapszulák.
A Nestlé csomagolóanyagainak fejlesztése mellett minden piacon támogatja az újrahasznosítási és a visszagyűjtési infrastruktúrát, hiszen megfelelő visszagyűjtési, válogatási és újrahasznosítási kapacitások nélkül nem, vagy csak egészen kis mennyiségben tarthatók körforgásban a csomagolások. A Nestlé márciusban indította el a NESCAFÉ Dolce Gusto kávékapszulák újrahasznosítására szolgáló rendszerét webshopján és a MediaMarktokban, és azóta összesen 3833 kilogramm kapszulát gyűjtöttek vissza a vásárlók. A program eredetileg öt gyűjtőponttal indult, de azóta folyamatosan bővült ezek listája, így ma már az ország összes MediaMarkt áruházában leadhatók a használt kávékapszulák a külön erre a célra gyártott, újrahasznosítható gyűjtőtasakokban.
„Nagyon örülünk neki, hogy már az első hónapokban ilyen sokakat sikerült újrahasznosításra ösztönöznünk. Fontos visszaigazolás ez számunkra, hiszen azt jelenti, hogy a Dolce Gusto fogyasztók körében is egyre elterjedtebb a körforgásos szemlélet, és nagy az igény az újrahasznosítási infrastruktúrák továbbfejlesztésére” – mondta Hota-Falus Viktória, a NESCAFÉ Dolce Gusto senior brand menedzsere.
A MediaMarkt ügyvezetője, Szilágyi Gábor megerősítette, hogy számukra is kivételesen izgalmas lehetőség ez a kezdeményezés.
„Nagyon örültünk a Nestlé megkeresésének, az áruházakkal közösen gyorsan kialakult az elszállítási folyamat, zökkenőmentes az együttműködés a két cég között. Az ötlet illeszkedett vállalatunk fenntarthatósági stratégiájába, a projekt hatása sokrétű: egyrészt óvjuk vele a természeti környezetet, másrészt bebizonyosodott, hogy egy igazán jó projekt előnyökkel jár a vásárlók és a vállalat számára is. Az értékesítési adatok ugyanis arról árulkodnak, hogy amint a kapszulagyűjtő pontokat kihelyezték, a vásárlók szívesebben vásárolták meg, pótolták kávéjukat az áruházakból – osztotta meg tapasztalatait Szilágyi Gábor, majd hozzátette: egyre több vásárló döntését befolyásolják fenntarthatósági szempontok, és mi ennek nem csak örülünk, de számos fejlesztésünkön keresztül ösztönözzük is őket a tudatosságra.”