A német Werner & Mertz vállalkozás egyik legismertebb márkája a Frosch. A vállalat elődjét 1867-ben Mainz am Rheinben alapították Gebrüder Werner néven. Ekkoriban még csak viaszgyártással foglalkoztak. 1878-ban egyesültek a másik névadó, W. Mertz vállalkozásával, akinek sógora, Philipp Adam Schneider hamarosan átvette a cég teljes vezetését.
2000 óta immáron negyedik generációs ügyvezetőként, Reinhard Schneider irányítja a társaságot.


1953-ban a Salzburg tartománybeli Halleinben megalapították az osztrák leányvállalatot is Erdal GmbH néven, amely ma már közel 160 alkalmazottat foglalkoztat, és a délkelet-európai piaci értékesítésért felel. Napjainkban 14 országot – köztük Magyarországot is – innen látnak el tisztító- és ápolószerekkel.

Márkatörténet

A folyamatos fejlesztésnek köszönhetően 1986-tól gyorsan növekedett a Frosch népszerűsége. A termékek – az emberi és a természeti környezet iránti felelősség jegyében – hatékony alternatív összetevőket tartalmaznak. Nincsenek bennük agresszív komponensek (foszfátok, formaldehidek). A felületaktív hatóanyagok növényi eredetűek, és biológiailag gyorsan lebomlanak.
A Frosch elsőként hozott forgalomba foszfátmentes mosószereket, ami igazi környezetvédelmi újítás volt. A környezetbarát termékek gyártásában és fejlesztésében az elmúlt évek során a márka egyre több tapasztalatot szerzett.

Fenntarthatóság

A termékekben olyan természetes hatóanyagok találhatók – ecet, citrom, levendula, szódabikarbóna –, amelyek garantálják a gyors biológiai lebomlást. Európában honos növényeket használnak a gyártáshoz, hogy ezzel is óvják a trópusi termőterületeket és erőforrásokat, ugyanakkor előmozdítsák a helyi biodiverzitást, valamint fokozottan figyelnek arra, hogy valamennyi termék bőrbarát legyen, és bőrgyógyászok által tesztelt alapanyagokat – tartósítószereket és illatanyagokat – tartalmazzon.
A Frosch nem használ kőolaj-alapú új műanyagot, mivel kizárólag újrahasznosított anyagból gyártja a PET-csomagolásokat.

A kozmetikai iparágban világszintű újításuk, hogy a tusfürdő-flakonokat 100 százalékban újrahasznosított anyagból származó rHDPE-ből kezdték gyártani. Nemrégiben újabb mérföldkőhöz érkeztek, mivel a világon először sikerült monoanyagból (PE) levehető elő- és hátoldali címkével ellátott, teljesen újrahasznosítható tasakot készíteniük.
A magyar piacra is szállító osztrák leányvállalat, az Erdal GmbH már tíz éve rendelkezik az osztrák környezetvédelmi minisztérium EMAS tanúsítványával. Ennek a gazdálkodási rendszernek az auditálását a legigényesebb környezetvédelmi tanúsítványnak tekintik Európában. Azóta minden évben újra megkapják a tanúsítványt.
2007-ben kibővült a fenntarthatósági menedzsment, 2008-ban pedig megjelent az első fenntarthatósági jelentés.
A halleini és mainzi üzemek ISO 14001 tanúsítvánnyal is rendelkeznek, amely egy globális környezetgazdálkodási rendszer. A Frosch több mint 30 éve egyre inkább csökkenti az erőforrás- és vízfelhasználását: energiát takarít meg és kevesebb hulladékot termel.
A receptúrákat, az alapanyagokat és a csomagolóanyagokat folyamatosan tesztelik, hogy még fenntarthatóbb megoldásokat találjanak.

A zöld békás márka más módon is bizonyítja a környezet iránti elkötelezettségét. A WWF Ausztriával való hosszútávú együttműködésének keretében „Frosch schützt Frösche” (A béka megvédi a békákat) mottóval a kétéltűek egyik legjelentősebb európai élőhelye, az osztrák-magyar határ menti árterületek védelme mellett kötelezte el magát.
A zöld jövő a Froschnál már rég elkezdődött, hiszen másodlagos nyersanyagforrásként 100 százalékban újrahasznosított műanyagot használnak a flakonokhoz, melyek 20 százaléka szelektív hulladékgyűjtésből származik. Így nyersanyagot takarítanak meg, és nem járulnak hozzá az éghajlat rossz irányba történő változásához, mivel a hulladék elégetése nagy mennyiségű szén-dioxid-szennyezéssel járna.
2012 óta az Újrahasznosítási Kezdeményezés keretében együttműködnek a műanyagok értékes anyaggá történő újrafeldolgozásában. Ennek eredménye a fenntartható gyártási ciklus, melynek köszönhetően a legkorszerűbben oldják meg a kiváló minőségű újrahasznosított PET előállítását és felhasználását. Eddig már több mint 380 millió Frosch-termék csomagolásához használtak újrahasznosított hulladékot, amivel erőforrást takarítanak meg és óvják az éghajlatot. Ez hosszú távon, gazdasági szempontból is életképes törekvésnek bizonyul. Az „Európai növényekből származó felületaktív anyagok” kezdeményezés eredményeként a pálmaolaj-alapú szerek helyett európai termesztésű növények kivonatát használják. A repce-, len- és olívaolajból származó alapanyagok fontos lépést jelentenek a trópusi régiók védelmében, valamint a helyi biológiai sokféleség megőrzésében.

2013-ban a Frosch Citromos Fürdőszobai Tisztító a tisztítószerek között elsőként kapta meg a Cradle to Cradle CM Gold díjat Európában. Ezt követte 2014-ben a Bioalkoholos Üveg- és Ablaktisztító, valamint a Levendulás Higiéniai Tisztítószer elismerése. A Cradle to Cradle® – „bölcsőtől a bölcsőig” – kifejezés a ciklikus megközelítést jelenti, azaz a termékek biológiai vagy műszaki ciklusokon keresztül történő folyamatos fejlesztését. Ebben a folyamatban az a nagy kihívás, hogy a termékeket a gyártási folyamat kezdetétől alkalmassá tegyék a természetbe történő biztonságos és teljes visszajutásra vagy a jó minőségben való újrafelhasználásra.

2019-ben Reinhard Schneider, a Werner & Mertz tulajdonos ügyvezetője megkapta a Német Környezetvédelem díját a vállalat fenntarthatósági stratégiájáért és magas szintű, személyes elkötelezettségéért.

Kommunikáció

„A természet jótékony erejével tisztít” – hangzik a Frosch márka szlo­genje. Ez jól kifejezi az elmúlt 30 év hangsúlyeltolódását. Kezdetben a kommunikáció középpontjában a termékek elsődleges minősége és tulajdonsága állt, ám idővel egyre fontosabb lett az emberi és természeti környezet védelme.
A népszerű zöld béka (a Frosch magyarul békát jelent) rajzos alakban, plüssállatként, filmhősként, sőt környezetvédelmi tanácsadóként is felbukkan a márka kommunikációjában.


Magyarországon a Frosch termékek kizárólagos forgalmazója az FCB Hungary Zrt.

 

(TERMÉKMIX magazin, MÁRKA MÖGÖTT kiadvány, 2021 március)

BELELAPOZOK