A tusfürdők a napi szintű testápolás nélkülözhetetlen kellékei. A nyári melegben szükséges többszöri zuhanyzással, fürdéssel megnő az ilyenkor használatos tusfürdők szerepe is a testápolásban.
A nagy melegnek kitett emberi szervezet védekezésképpen – hogy lehűtse a testet – többet izzad, ezért ilyenkor mind az arc, mind a test bőrápolásában változik a bőrápolási rutin, fokozott figyelem jut a táplálás mellett a bőr hidratálására is. Megnéztük, milyen szempontok alapján és mennyiben változnak a vásárlói igények a nyári szezonban a tusfürdőkkel szemben, és ezek hogyan befolyásolják a termékkínálatot.
Természetes, friss összetevők
Szakál Réka, a LUSH Hungary Kft. PR & digitális marketing felelőse elmondása szerint ilyenkor előtérbe kerülnek a könnyedebb, frissítő illatok, de vannak közönségkedvencek, mint a levendulás-tonkás Sleepy tusfürdő, amelyek évszaktól függetlenül népszerűek. Tavaszi-nyári szezonban a fodormentás-szantálfás Dirty Springwash, a grépfrútos Happy Hippy, vagy a hidratáló olívaolajat tartalmazó, The Olive Branch tusfürdő is nagy népszerűségnek örvend.
„A közönségkedvenc termékeinken felül, megfigyelhető a gourmand illatok iránti érdeklődés, melyben a fókusz a sziruposan édes, már-már süteményes, karamellás illatokra helyeződik. A Lush termékei közül az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő tusfürdő a Sticky Dates lett, amely 25% bio datolyaszirup, vanília és szantálfa kombinációjával veszi le az embereket a lábukról. A Lush-nál az illatok is fő szempontjai a vásárlásoknak” – avatott be.
A Lush termékei 100%-ban vegetáriánusok, 95%-ban vegánok, 60%-ban csomagolásmentesek, és100%-ban állatkísérlet-mentesek is. A cég megalapítása óta, közel 30 éve törekszik arra, hogy mérsékelje a csomagolóanyag felhasználását, és biztosítson csomagolásmentes alternatívákat is. Újrahasznosított műanyaggal és újrahasznosított papírral dolgoznak, valamint olyan alternatívákkal, mint a fémdobozok, vagy éppen a biopamut kendők, melyek újrafelhasználhatók. Az általuk megalkotott formulák méltányos kereskedelemből, regeneratív módon beszerzett természetes összetevőket, és biztonságos szintetikus anyagokat tartalmaznak, a felhasznált csillámok 100%-ban műanyagmentesek.
„A Lush tusfürdői – ahogy általában véve a termékei – nagyon magas százalékban természetes összetevőkkel, és aktív hatóanyagokkal készülnek. Ebben nem kötünk kompromisszumot. A természetes, friss összetevők használata a Lush-termékek alappillére. Mi hiszünk benne, hogy minél frissebb valami, annál jobb” – hangsúlyozta.
Szakál Réka elmondta, fogyasztóik kiemelten figyelnek a mikroműanyag-mentes, szintetikus tartósítószerektől mentes és természetes összetételre. Ugyancsak fontos a termék hatékonysága, hogy minél többet kapjanak pénzükért a vásárlók. A tusfürdőválasztást illetően nem látható kifejezetten az inflációnak betudható változás a fogyasztói szokásokban. A kedvezőbb egységártól függetlenül is sokan választják a legkisebb, 100 grammos kiszereléseket a nagyobb, 500 grammos helyett, de a legnépszerűbb továbbra is a 250 grammos kiszerelés. Természetesen az illat is fontos tényező, a Lush ezért kifejezetten szem előtt tartja, hogy mi az, amit a vásárlók kedvelnek, és ennek megfelelően alkotja meg kínálatát.
„Az elmúlt években belevetettük magunkat a kollaborációk világába. Így született meg például a Lush x SpongyaBob, a Lush x Barbie, vagy éppen a nemrégiben debütált Lush | Bridgerton termékkollekció is. Ezt az irányt mindenképpen folytatjuk, így bár konkrétumot nem említhetünk, az biztos, hogy izgalmas együttműködések várhatók az év hátralévő részében is” – osztotta meg.
Hipoallergén termékek az érzékeny bőrűeknek
Dr. Kiss Rita, az Inzula Kereskedelmi Kft. ügyvezetője szerint egyre többen helyezik előtérbe az illatmentes tusfürdőket, hiszen folyamatosan nő az érzékeny bőrű, allergiás emberek száma. Az illat- és színezékanyagok voltak az elsők, amelyek már évtizedekkel ezelőtt is allergiás bőrreakciót váltottak ki. Sajnos azóta számtalan gyógynövényről, illóolajról, sőt kemikáliáról is bebizonyosodott, hogy allergizálhat. A gyermekeknél is egyre több a bőrproblémáktól, atópiától, ekcémától szenvedő. Az édesanyák több terméket kipróbálnak ilyenkor, keresik azt, ami a baba bőrének megfelelő, azaz nem okoz panaszokat, nem viszket, nem pirosodik ki a bőre. Ha nincs különös bőrérzékenység, ami indokolná az illatmentességet, jellemzően az üde, friss, diszkrét, visszafogott illatú tusfürdők is keresettek a nyári szezonban.
„Érzékeny bőr esetén sokan a bőrgyógyászhoz fordulnak és javaslatára, vagy az allergiateszt által kimutatott alkotórészeket próbálják kikerülni. A patikai forgalomban lévő, jó nevű dermokozmetikumok többnyire hatásosan csökkentik a panaszokat. Amikor a panaszok csökkennek, akkor nyílik meg az érdeklődés a kedvezőbb árú termékek iránt. A normál bőrű átlagnépesség esetén azt látjuk, hogy szinte kizárólag az ár-érték arányt veszik figyelembe. A városi egyedülállók inkább kisebb kiszerelésű tusfürdőt, a családok nagyobb, lehetőleg pumpás termékeket keresnek. Az elmúlt 20–30 évben a természetes összetevőket, a gyógynövényeket, illóolajokat tartalmazó termékeket elsősorban a magasabb életszínvonalon élők, tudatos vásárlók keresik.” – magyarázta.
Az étkezési különbözőségek, állatkísérletek elutasítása is a tudatossággal jár együtt, alacsonyabb életszínvonalon élőknél ezek a szempontok kevésbé játszanak szerepet. Városi, jómódú rétegekben egyre nagyobb a tudatosság, az ökolábnyom fontossága. Így a mentes, vagy vegán termékek kereslete ebben a körben folyamatosan növekszik.
„A Sába Intim és Care termékek parabénmentesek, többnyire illat - és színezékmentesek. Sába Derm termékeink bőrgyógyászatilag tesztelt, hipoallergén termékek, melyeket újszülött kortól lehet használni. Jelenleg az alábbi termékeket forgalmazzuk: Sába Derm hipoallergén Babafürdető és sampon, Sába Derm hipoallergén Testápoló, hidratáló arc- és kézápoló, Sába Derm hipoallergén Tusfürdő és sampon. Illetve klinikai kipróbáláson vesznek részt további Sába Derm termékek, mint a popsikrém napi használatra, a bimbóvédő krém, vagy a fizikai fényvédő krém. A 2025-ös évben pedig a Sába Derm intim mosakodót szeretnénk forgalomba hozni.” – jegyezte meg dr. Kiss Rita.
Intenzív hidratálás
Az AC Marca Hungary Kft. ügyvezetője, Kőrösy Gabriella elmondása alapján a márkahűség mellett az impulzusvásárlás még mindig gyakori, mivel sokszor érzelmi alapon döntenek a vásárlók, és a tusfürdők illata is befolyásolja a választást. „Ezenfelül ugyanolyan fontos a fogyasztók számára a tusfürdők megfelelő ár-érték aránya is. Hosszabb ideje jellemző a nagyobb, 400 ml+ kiszerelések növekedése a piacon, ami az elmúlt egy-két évben különösen felgyorsult. A Lactovit tusfürdőknél is a 600 ml-es variánsok forgalma van túlsúlyban, a tavalyi évben bevezetett 1l-es tusfürdőnk eredményei is alátámasztják ezt a trendet” – magyarázta.
Kőrösy Gabriella úgy látja, a fogyasztók jellemzően egyre nagyobb figyelmet fordítanak a bőrük, bőrtípusuk igényeire, ez igaz a tusfürdő választásukra is. A magasabb minőségű termékek, és az ápoló hatással rendelkező összetevők pozitívan befolyásolják a választásukat. A természetes összetevők használata lassan már alapkövetelmény a fogyasztók részéről a testápolásban. A száraz és rendkívül száraz bőrű vagy érzékeny bőrű vásárlók számára elsődleges szempont az ápolás és a természetes összetétel. Az ultra hidratáló hatás eléréséhez a tökéletes megoldást nyújt a Lactovit Lactourea termékcsalád, a benne található Lactourea-nak köszönhetően, amely egy egyedi tejsavból és tiszta karbamidból álló komplex. „A karbamid (urea) természetes hidratáló anyagként megköti a nedvességet, intenzíven hidratál. A tejsav fokozza a bőr hidratáltságát, mivel védőgátat hoz létre a vízhiányos állapot elkerülésére. Az ultra hidratáló hatású összetevők kombinációja regenerálja, mélyen hidratálja a bőrt. Ezért aknázza ki a Lactovit márka ezeket a kedvező tulajdonságokat a bőrápolásban. Minden Lactovit termék vitaminokkal és tejfehérjékkel dúsított” – jegyezte meg.
A legújabb termékcsaládjuk, a Lactovit Lactourea Feszesítő tusfürdő és testápoló család a tej legkiválóbb hatóanyagaival ápolja a bőrt: fokozottan tápláló és krémes összetételük exkluzív Protein Calcium komplexet tartalmaz, amely erősíti és mélyen táplálja a bőrt, ezáltal segít megőrizni annak erőteljességét és fiatalságát. A tejsav, urea (karbamid) és kollagén kombinációjával helyreállítja és feszesíti a bőrt azáltal, hogy serkenti a kollagén szintézisét, javítva a bőr tónusát és rugalmasságát az első használattól kezdve.
Több tényező is befolyásolja a szépségápolási piacot A szépség- és testápolási szektor továbbra is küzd az inflációval, bár az infláció 2024-ben várhatóan mérséklődni fog. A kozmetikai kereskedelemben még nagyobb verseny várható, amiből a diszkontok és az e-kereskedelem profitálnak a leginkább. Mesterséges intelligencia Formulák és összetevők Infláció Értékesítési csatornák |
Praktikum és könnyű szállíthatóság
A Procter & Gamble vállalati kommunikációs vezetője, Krubl Yvette megosztotta, hogy nem igazán látnak évszakoknak megfelelő elmozdulást, teljes évben jellemző náluk a személyre szabás, nincsenek klasszikus téli vagy nyári illataik. Abban bíznak, hogy vásárlóik tudnak a személyiségüknek és adott napi hangulatuknak megfelelő illatot választani a 14 közül. „Azt tapasztaljuk, hogy a márkahűség jellemző fogyasztóinkra, sokféle illatot kedvelnek és használnak. A sűrűbb, krémesebb állagú termékeket keresik, és a felhasználás helye és célja szerint fordulnak a kisebb vagy nagyobb kiszerelések felé. A környezettudatosság egyelőre a csomagolásra kiterjedő elvárás, az összetevők terén – főleg az illatokra fókuszálva – a természetes összetevők még nem annyira elterjedtek” – jegyezte meg. Krubl Yvette szerint, elenyésző még a mindenmentes termékek aránya. „Minden gyártó, így mi is törekszünk arra, hogy természetes alapanyagokat használjunk, de az illatanyagok terén még hosszabb út áll előttünk. A férfiak, vagy általánosságban a tusfürdők vásárlói nem keresik tudatosan a különböző összetevőktől mentes termékeket. Jó teljesítményt és illatot várnak el.”
„Az Old Spice a P&G egyik kiemelt és meghatározó márkája, közel 25% piaci részarányával a magyar fogyasztók egyik kedvenc termékcsaládja, 14 különböző illatban elérhető (Old Spice Original, Captain, Whitewater, Wolfthorn, Bearglove, Cooling, Deep Sea, Night panther, Restart, Booster, Tigerclaw, Astronaut, Rock, Citron). Mi azt tapasztaljuk, hogy a fogyasztók teljesen személyre szabják a tusfürdőket, mind illatban, mind állagban. Egyaránt vásárolnak kisebb kiszereléseket, melyeket sportoláshoz, utazásra használnak, illetve a legnagyobb, 1 literes kiszerelést, melyet otthon használnak. Ma már a tusfürdő olyan, mint a parfüm, azaz egy vásárló akár több illattal is rendelkezik, és azokat váltogatja. Termékeink felhasználási területi diverzitása is remek példa arra, hogy a vásárlók 56%-a már otthonán kívül is használ tusfürdőt, például utazáshoz, edzőteremben, munkahelyen, így a praktikum és könnyű szállíthatóság is fontos szempont lett, miközben kedvenc termékükről ezekben a helyzetekben sem kívánnak lemondani.” – hangsúlyozta Krubl Yvette.
Az Old Spice család három új illattal gazdagodik, az Old Spice Captain és az Old Spice Whitewater után három új, 1 literes kiszerelésű tusfürdő lesz elérhető, ez az illatcsalád teljesen új illatjegyeket tartalmazó cikkelemekből fog állni, melyekkel cél az újabb fogyasztói rétegek megnyerése, a márka ismertségének növelése a tusfürdő szegmensben.
(TERMÉKMIX magazin – 2024. májusi szám)
DIGITÁLIS LAPSZÁM ITT: