A tusfürdők a napi szintű testápolás nélkülözhetetlen kellékei. A nyári melegben szükséges többszöri zuhanyzással, fürdéssel megnő az ilyenkor használatos tusfürdők szerepe is a testápolásban.

A nagy melegnek kitett emberi szervezet védekezésképpen – hogy lehűtse a testet – többet izzad, ezért ilyenkor mind az arc, mind a test bőrápolásában változik a bőrápolási rutin, fokozott figyelem jut a táplálás mellett a bőr hidratálására is. Megnéztük, milyen szempontok alapján és mennyiben változnak a vásárlói igények a nyári szezonban a tusfürdőkkel szemben, és ezek hogyan befolyásolják a termékkínálatot.

Természetes, friss összetevők
Szakál Réka, a LUSH Hungary Kft. PR & digitális marketing felelőse elmondása szerint ilyenkor előtérbe kerülnek a könnyedebb, frissítő illatok, de vannak közön­ség­kedvencek, mint a levendulás-tonkás Sleepy tusfürdő, amelyek évszaktól függetlenül népszerűek. Tavaszi-nyári szezonban a fodormentás-szantálfás Dirty Spring­wash, a grépfrútos Happy Hippy, vagy a hidratáló olívaolajat tartalmazó, The Olive Branch tusfürdő is nagy népszerűségnek örvend.
„A közönségkedvenc termékeinken felül, megfigyelhető a gourmand illatok iránti érdeklődés, melyben a fókusz a sziruposan édes, már-már süteményes, karamellás illatokra helyeződik. A Lush termékei közül az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő tusfürdő a Sticky Dates lett, amely 25% bio datolyaszirup, vanília és szantálfa kombinációjával veszi le az embereket a lábukról. A Lush-nál az illatok is fő szempontjai a vásárlásoknak” – avatott be.
A Lush termékei 100%-ban vegetáriánusok, 95%-ban vegánok, 60%-ban csomagolásmentesek, és100%-ban állatkísérlet-mentesek is. A cég megalapítása óta, közel 30 éve törekszik arra, hogy mérsékelje a csomagolóanyag felhasználását, és biztosítson csomagolásmentes alternatívákat is. Újrahasznosított műanyaggal és újrahasznosított papírral dolgoznak, valamint olyan alternatívákkal, mint a fémdobozok, vagy éppen a biopamut kendők, melyek újrafelhasználhatók. Az általuk megalkotott formulák méltányos kereskedelemből, regeneratív módon beszerzett természetes összetevőket, és biztonságos szintetikus anyagokat tartalmaznak, a felhasznált csillámok 100%-ban műanyagmentesek.
„A Lush tusfürdői – ahogy általában véve a termékei – nagyon magas százalékban természetes összetevőkkel, és aktív hatóanyagokkal készülnek. Ebben nem kötünk kompromisszumot. A természetes, friss összetevők használata a Lush-termékek alappillére. Mi hiszünk benne, hogy minél frissebb valami, annál jobb” – hangsúlyozta.
Szakál Réka elmondta, fogyasztóik kiemelten figyelnek a mikroműanyag-mentes, szintetikus tartósítószerektől mentes és természetes összetételre. Ugyancsak fontos a termék hatékonysága, hogy minél többet kapjanak pénzükért a vásárlók. A tusfürdőválasztást illetően nem látható kifejezetten az in­flációnak betudható változás a fogyasztói szokásokban. A kedvezőbb egységártól függetlenül is sokan választják a legkisebb, 100 grammos kiszereléseket a nagyobb, 500 grammos helyett, de a legnépszerűbb továbbra is a 250 grammos kiszerelés. Természetesen az illat is fontos tényező, a Lush ezért kifejezetten szem előtt tartja, hogy mi az, amit a vásárlók kedvelnek, és ennek meg­felelően alkotja meg kínálatát.
„Az elmúlt években belevetettük magunkat a kol­la­bo­­rá­ciók világába. Így született meg például a Lush x SpongyaBob, a Lush x Barbie, vagy éppen a nemrégiben debütált Lush | Bridgerton termékkollekció is. Ezt az irányt mindenképpen folytatjuk, így bár konkrétumot nem említhetünk, az biztos, hogy izgalmas együttműködések várhatók az év hátralévő részében is” – osztotta meg.

Hipoallergén termékek az érzékeny bőrűeknek
Dr. Kiss Rita, az Inzula Keres­ke­del­mi Kft. ügyvezetője szerint egyre többen helyezik előtérbe az illatmentes tusfürdőket, hiszen folyamatosan nő az érzékeny bőrű, allergiás emberek száma. Az illat- és színezékanyagok voltak az elsők, amelyek már évtizedekkel ezelőtt is allergiás bőrreakciót váltottak ki. Sajnos azóta számtalan gyógynövényről, illóolajról, sőt kemikáliáról is bebizonyosodott, hogy allergizálhat. A gyermekeknél is egyre több a bőrproblémáktól, atópiától, ekcémától szenvedő. Az édesanyák több terméket kipróbálnak ilyenkor, keresik azt, ami a baba bőrének megfelelő, azaz nem okoz panaszokat, nem viszket, nem pirosodik ki a bőre. Ha nincs különös bőrérzékenység, ami indokolná az illatmentességet, jellemzően az üde, friss, diszkrét, visszafogott illatú tusfürdők is keresettek a nyári szezonban.
„Érzékeny bőr esetén sokan a bőrgyógyászhoz fordulnak és javaslatára, vagy az allergiateszt által kimutatott alkotórészeket próbálják kikerülni. A patikai forgalomban lévő, jó nevű dermokozmetikumok többnyire hatásosan csökkentik a panaszokat. Amikor a panaszok csökkennek, akkor nyílik meg az érdeklődés a kedvezőbb árú termékek iránt. A normál bőrű átlagnépesség esetén azt látjuk, hogy szinte kizárólag az ár-érték arányt veszik figyelembe. A városi egyedülállók inkább kisebb kiszerelésű tusfürdőt, a családok nagyobb, lehetőleg pumpás termékeket keresnek. Az elmúlt 20–30 évben a természetes összetevőket, a gyógynövényeket, illóolajokat tartalmazó termékeket elsősorban a magasabb életszínvonalon élők, tudatos vásárlók keresik.” – magyarázta.
Az étkezési különbözőségek, állatkísérletek ­elutasítása is a tudatossággal jár együtt, alacsonyabb ­életszínvonalon élőknél ezek a szempontok kevésbé játszanak szerepet. Városi, jó­módú rétegekben egyre nagyobb a tudatosság, az ökolábnyom fontossága. Így a mentes, vagy vegán termékek kereslete ­ebben a körben folyamatosan növekszik.
„A Sába Intim és Care termékek parabénmentesek, többnyire illat - és színezékmentesek. Sába Derm termékeink bőrgyógyászatilag tesztelt, hipoallergén termékek, melyeket újszülött kortól lehet használni. Jelenleg az alábbi termékeket forgalmazzuk: Sába Derm hipoallergén Babafürdető és sampon, Sába Derm hipoallergén Testápoló, hidratáló arc- és kézápoló, Sába Derm hipoallergén Tusfürdő és sampon. Illetve klinikai kipróbáláson vesznek részt további Sába Derm termékek, mint a popsikrém napi használatra, a bimbóvédő krém, vagy a fizikai fényvédő krém. A 2025-ös évben pedig a Sába Derm intim mosakodót szeretnénk forgalomba ­hozni.” – jegyezte meg dr. Kiss Rita.

Intenzív hidratálás
Az AC Marca Hungary Kft. ügyvezetője, Kőrösy Gabriella elmondása alapján a márkahűség mellett az impulzusvásárlás még mindig gyakori, mivel sokszor érzelmi alapon döntenek a vásárlók, és a tusfürdők illata is befolyásolja a választást. „Ezenfelül ugyanolyan fontos a fogyasztók számára a tusfürdők megfelelő ár-érték aránya is. Hosszabb ideje jellemző a nagyobb, 400 ml+ kiszerelések növekedése a piacon, ami az elmúlt egy-két évben különösen felgyorsult. A Lactovit tusfürdőknél is a ­600 ml-es variánsok forgalma van túlsúlyban, a tavalyi évben bevezetett 1l-es tusfürdőnk eredményei is alátámasztják ezt a trendet” – magyarázta.
Kőrösy Gabriella úgy látja, a fogyasztók jellemzően ­egyre nagyobb figyelmet fordítanak a bőrük, bőrtípusuk igényeire, ez igaz a tusfürdő választásukra is. A magasabb minőségű termékek, és az ápoló hatással rendelkező összetevők pozitívan befolyásolják a választásukat. A természetes összetevők használata lassan már alapkövetelmény a fogyasztók részéről a testápolásban. A száraz és rendkívül száraz bőrű vagy érzékeny bőrű vásárlók számára elsődleges szempont az ápolás és a természetes összetétel. Az ultra hidratáló hatás eléréséhez a tökéletes megoldást nyújt a Lactovit Lactourea termékcsalád, a benne található Lactourea-nak köszönhetően, amely egy egyedi tejsavból és tiszta karbamidból álló komplex. „A karbamid (urea) természetes hidratáló anyagként megköti a nedvességet, intenzíven hidratál. A tejsav fokozza a bőr hidratáltságát, mivel védőgátat hoz létre a vízhiányos állapot elkerülésére. Az ultra hidratáló hatású összetevők kombinációja regenerálja, mélyen hidratálja a bőrt. Ezért aknázza ki a Lactovit márka ezeket a kedvező tulajdonságokat a bőrápolásban. Minden Lactovit termék vitaminokkal és tejfehérjékkel dúsított” – jegyezte meg.
A legújabb termékcsaládjuk, a Lactovit Lactourea Feszesítő tusfürdő és testápoló család a tej legkiválóbb hatóanyagaival ápolja a bőrt: fokozottan tápláló és krémes összetételük exkluzív Protein Calcium komplexet tartalmaz, amely erősíti és mélyen táplálja a bőrt, ezáltal segít megőrizni annak erőteljességét és fiatalságát. A tejsav, urea (karbamid) és kollagén kombinációjával helyreállítja és ­feszesíti a bőrt azáltal, hogy serkenti a kollagén szintézisét, javítva a bőr tónusát és rugalmasságát az első használattól kezdve.

Több tényező is befolyásolja a szépségápolási piacot

A szépség- és testápolási szektor továbbra is küzd az inflációval, bár az infláció 2024-ben várhatóan mérséklődni fog. A kozmetikai kereskedelemben még nagyobb verseny várható, amiből a diszkontok és az e-kereskedelem profitálnak a leginkább.
A ResearchAndMarkets Az ipar hangja: Szépség és testápolás kulcsfontosságú elemei című jelentésében ismerteti, hogy milyen tényezők befolyásolják a szépségápolási piacot az elkövetkező években.
Az elemzők szerint 2024-ben a szépség- és testápolás terén tapasztalható általános optimizmus a technológiai fejlesztéseknek köszönhető, amelyek a hagyományos és a generatív mesterséges intelligenciától a blokkláncon át egészen az új formulák bevezetéséig széles skálát fednek le.

Mesterséges intelligencia
A szépségiparban működő vállalatok arra számítanak, hogy a mesterséges intelligencia jelentős szerepet fog játszani a következő öt évben. Már most is alkalmazzák a mesterséges intelligenciát a fogyasztókkal kapcsolatos mindennapi tevékenységektől kezdve, egészen a B2B tevékenységekig.
A fogyasztók diagnosztikába vetett bizalmának növekedése lehetőséget teremt a generatív mesterséges intelligencia számára, míg más technológiák, például a 3D nyomtatás és a biometria bővítik a megoldások és az ajánlatok személyre szabásának lehetőségeit. A technológiát jól kiaknázó szépségápolási márkák versenyelőnyre tesznek szert.

Formulák és összetevők
Az egészséggel kapcsolatos ismereteik bővülésével a fogyasztók olyan előnyöket várnak el a kozmetikai termékektől, amelyek túlmutatnak az alapvető funkció­kon. Ez az ösztönzője az olyan összetevőkön alapuló innovációknak, amelyeknek egyértelmű egészségügyi hatásuk van a bőrre és a test egészére.

Infláció
A kozmetikai és testápolási iparágat továbbra is mérsékelten vagy jelentősen érinti az infláció. A kozmetikai vállalatok három főbb intézkedéssel válaszolhatnak az inflációra: áremelés egyes termékek és szolgáltatások esetében, alacsonyabb haszonkulcsok vagy áremelés valamennyi termék esetében.

Értékesítési csatornák
A kozmetikumok értékesítésében különösen két csatorna jelentősége fog növekedni: az e-kereskedelemé és a diszkont üzleteké. Ugyanakkor a fogyasztók ­vásárlóerejét csökkentő inflációs nyomás miatt a kozmetikumok és higiéniai termékek értékesítésében a diszkontok nagyobb teret nyernek.


Praktikum és könnyű szállíthatóság

A Procter & Gamble vállalati kommunikációs vezetője, Krubl Yvette megosztotta, hogy nem igazán látnak évszakoknak megfelelő elmozdulást, teljes évben jellemző náluk a személyre szabás, nincsenek klasszikus téli vagy nyári illataik. Abban bíznak, hogy vásárlóik tudnak a személyiségüknek és adott napi hangulatuknak megfelelő ­illatot választani a 14 közül. „Azt tapasztaljuk, hogy a márkahűség jellemző fogyasztóinkra, sokféle illatot kedvelnek és használnak. A sűrűbb, krémesebb állagú termékeket keresik, és a felhasználás helye és célja szerint fordulnak a kisebb vagy nagyobb kiszerelések felé. A környezettudatosság egyelőre a csomagolásra kiterjedő elvárás, az összetevők terén – főleg az illatokra fókuszálva – a természetes összetevők még nem ­annyira elterjedtek” – jegyezte meg. Krubl Yvette szerint, ­elenyésző még a mindenmentes termékek aránya. „Minden gyártó, így mi is törekszünk arra, hogy természetes alapanyagokat használjunk, de az illatanyagok terén még hosszabb út áll előttünk. A férfiak, vagy általánosságban a tusfürdők vásárlói nem keresik tudatosan a különböző összetevőktől mentes termékeket. Jó teljesítményt és illatot várnak el.”
„Az Old Spice a P&G egyik kiemelt és ­meghatározó márkája, közel 25% piaci részarányával a magyar fogyasztók egyik kedvenc termékcsaládja, 14 különböző illatban el­érhető (Old Spice Original, Captain, Whitewater, Wolfthorn, Bearglove, Cooling, Deep Sea, Night panther, Restart, Booster, Tigerclaw, Astronaut, Rock, Citron). Mi azt tapasztaljuk, hogy a fogyasztók teljesen személyre szabják a tusfürdőket, mind illatban, mind állagban. Egyaránt vásárolnak kisebb kiszereléseket, melyeket sportoláshoz, utazásra használnak, illetve a legnagyobb, 1 literes kiszerelést, melyet otthon használnak. Ma már a tusfürdő olyan, mint a parfüm, azaz egy vásárló akár több illattal is ­rendelkezik, és azokat váltogatja. Termékeink felhasználási területi diverzitása is remek példa arra, hogy a vásárlók 56%-a már otthonán kívül is használ tusfürdőt, például utazáshoz, edzőteremben, munkahelyen, így a praktikum és könnyű szállíthatóság is fontos szempont lett, miközben kedvenc termékükről ezekben a helyzetekben sem kívánnak lemondani.” – hang­súlyozta Krubl Yvette.
Az Old Spice család három új illattal gazdagodik, az Old Spice Captain és az Old Spice Whitewater után három új, 1 literes kiszerelésű tusfürdő lesz elérhető, ez az illatcsalád teljesen új illatjegyeket tartalmazó cikkelemekből fog állni, melyekkel cél az újabb fogyasztói rétegek megnyerése, a márka ismertségének növelése a tusfürdő szegmensben.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2024. májusi szám)

DIGITÁLIS LAPSZÁM ITT: