Cikkünkben azt vizsgáltuk, hogyan változnak a fogyasztói trendek az őszi-téli időszakban az arc- és testápolás terén. A hideg évszakokban más szempontok alapján választanak kozmetikumot a vásárlók, mint nyáron.

Ezért az arc- és bőrápolási termékek gyártóit kérdeztük arról, hogy milyen portfóliót kínálnak az idei őszi-téli szezonra, és milyen innovációval jelentek meg idén. Jól látható trend, hogy a hazai piacon is nő az igény a növényi alapú, természetes összetételű készítményekre.

Kíméletes, de hatékony, növényi alapú ápolás
Szabó Ádám, a Sansin termékeket forgalmazó Chemcore Zrt. marketing vezetője elmondta, hogy a Sansin legújabb kozmetikai termékei hamarosan elérhetőek lesznek a polcokon.
„A fejlesztések során újragondoltuk az összes kozmetikai termékünket, meghallgattuk a vásárlói visszajelzéseket, és egy új, hatékonyabb termékcsaládot fejlesztettünk. A fogyasztók nem csak a természetes eredetű összetevőket várják el egyre nagyobb mértékben, hanem fontos szempontot jelent számukra a hatékonyság, a tartósság, az illat, és hogy a termékek különböző problémákra nyújtsanak megoldást” – állapította meg.
Szabó Ádám felhívta a figyelmet, hogy a polcokon nemsokára megtalálhatóak lesznek a Sansin folyékony szappanok, tusfürdők, testápolók, samponok, balzsamok és hajápolók, amelyek mind vegán, állatkísérlet-mentes termékek. Kíméletes formulájuk természetes növényi alapanyagokat tartalmaz, teljes egészében SLES-és SLS-mentesek.
Szabó Ádám hangsúlyozta, hogy a Sansin kozmetikai termékek kíméletesen tisztítják és ápolják a bőrt. Kellemes az illatuk, mégis mentesek az illatallergénektől is.
„Érzékeny bőrűek is használhatják őket, mert a termékek összetételét úgy fejlesztettük ki, hogy minimalizálja az allergia kialakulásának kockázatát, ezt bőrgyógyászok által végzett dermatológiai teszt igazolja” – tette hozzá.
Megjegyezte, hogy a nők számára kifejlesztett kéz- és testápolók használata egyszerű, könnyen eloszlathatóak és gyorsan beszívódnak, az ápoló hatást az argán- és mandula­olaj támogatja. A Sansin tusfürdők felületaktív anyagai hatékonyan távolítják el a szennyeződéseket, míg a növényi glicerin és az ápolóanyagok megakadályozzák a bőr kiszáradását. A samponok hatékonyan tisztítanak és ápolják a hajat, a hajtövektől egészen a hajvégekig.
A férfi kozmetikumok ugyancsak dermatológiailag teszteltek. A férfiak számára készült tusfürdő és sampon citromfű kivonattal, vagy teafaolaj illatban is elérhető. Mindkét termék a frissítő hatása mellett kíméletesen tisztítja meg a bőrt és a hajat, de a növényi glicerin tartalmának köszönhetően védi is a bőrt a kiszáradástól.

Természetesség ásványi sókkal
Soós Adrienn, a Schüssler natúrkozmetikumok alapítója és tulajdonosa szerint arc- és bőrápolási termékeket bőrtípus és évszak alapján választanak a vásárlók. A fényvédő napi szintű használata az utóbbi időben újra fókuszba kerül, hiszen fontos a védelem a káros UV-sugarak ellen. A kor szerinti vásárlói szokásokat vizsgálva elmondta, hogy a fiatalok a hidratáló készítményeket részesítik előnyben, míg az érettebb korosztály a táplálóbb, anti-aging termékeket, amelyek feszesítik, hidratálják a bőrt. Minden korosztályban népszerűek azonban a hialuront, C-vitamint, retinolt/retinalt tartalmazó készítmények.
Hangsúlyozta, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, a natúr, színezék- és illatanyagmentes termékek egyre népszerűbbek. Fontos aspektus számukra a környezetbarát csomagolás is.
„A Schüssler termékek receptúrájának megalkotásakor arra összpontosítottunk, hogy minél egyszerűbb, minél természetesebb legyen a végeredmény úgy, hogy mellette hatékony maradjon. A környezetbarát csomago­lás és az ­állatkísérlet-mentesség is kiemelten fontos ügyünk. Koz­metikumaink bőr- és környezet­barátak is, arcradírunk dörzsszemcséi például a vízbe jutva sem szennyezik a környezetet, fényvédőnk pedig teljes mértékben korallzátonybarát” – sorolta.
Emlékeztetett arra, hogy a Schüssler-terápia megalkotója, Dr. Wilhelm Heinrich Schüssler szerint az arcbőrön meg­jelenő különböző elváltozások, redők, elszíneződések a szervezetben lévő anyagcsere-folyamatok zavarára vezethetők vissza.
„A Schüssler-féle ásványi sókkal egy olyan ingerterápiát alkalmazunk, amivel a bőrünk egészséges működését biztosíthatjuk, így az arcon lévő hiányállapotok sajátos jelei megszűnhetnek. Abban segítenek, hogy a hiányállapotokat a bőrünk önerejéből tudja rendezni. A Schüssler kozmetikumok feladata, hogy optimalizálják és erősítsék a bőrünk normál működését” – fejtette ki.
A Schüssler kozmetikumok értékesítésének nagy része a webáruházban zajlik, de megtalálhatók a kiemelt Rossmann és dm üzletekben, bioboltokban, patikákban is. Soós Adrienn felhívta arra a figyelmet, hogy az őszi-téli szezonra a Schüssler különböző bőrproblémákra összeállított csomagajánlatokkal készül, valamint a dm-ben már megtalálható a limitált Karácsonyi varázslat hidratáló csomag. Ebben egy Nr.8-as Schüssler ásványi sót tartalmazó hidratáló arckrém és egy mézeskalács illatú kézrém található.

Egyetlen arc- és testápoló az egész családnak
Dr. Halász Dóra, a SHEDO Cos­me­tics Bt. ügyvezetője elmondta, szakgyógyszerészként saját maga fejleszti és készíti a teljes termékportfóliót, amelynek fókuszában a csecsemők, babák gyermekek és érzékeny bőrű felnőttek részére készített kozmetikumok vannak. A márkanév alatt egyféle arcápoló érhető el, a SHEDO Manó Arc- és Testápoló, amely a téli időszakban különösen hasznos.
„Ez gyakorlatilag egy védőkrém babáknak, gyerekeknek és már újszülött kortól használható. Shea vajban és hidegen préselt növényi olajokban gazdag, amelyek hidratálják, erősítik és védik a bőrt az őszi-téli időszakban a hótól, széltől és a hideg levegőtől” – mondta.
Felhívta a figyelmet, hogy a krém az egész testre is használható, és érzékeny, nagyon száraz felnőtt bőrnek is megfelelő. Teljesen hipoallergén és illatanyagmentes.
A szakember szerint a SHEDO natúrkozmetikumok különlegessége, hogy a termékekben minden növényi összetevő bio minősítésű: a növényi olajok, a növényi kivonatok, a növényi vajak és az illóolajok. A minőség mellett a szakmaiság is fontos vezérelvet jelent a termékek létrehozásakor. Dr. Halász Dóra az összetevők olyan kombinációját használja ideális koncentrációban, amely tudományosan megalapozott, így a hatékonyságuk garantált. Ráadásul szinte az összes termékükből elérhető illatos és illatmentes verzió.
„Van olyan illatmentes testápolónk, amelyet normál bőrre ajánlunk, és van ennek egy illóolajos változata, amely mandarin és vanília illóolajat tartalmaz. Ez a kellemes, könnyű textúrájú krém téli, karácsonyi időszakban nagyon népszerű” – jegyezte meg.
A legújabb fejlesztésük a Miraria Testápoló balzsam, amely a nagyon kiszáradt, irritált, ekcémás bőrre nyújt megoldást természetes összetevőkkel, gyógynövényekkel. Gyógyszertárakban gyakran keresik ekcémás problémára, mert szép sikereket lehet vele elérni.
Úgy látja, egyre több a tudatos vásárló a kisgyermekes családoknál, egyre nagyobb számban fordulnak a vásárlók a természetes kozmetikumok felé. Ők a növényi, vegán formulákat keresik, illetve a gazdaságosabb, nagyobb kiszereléseket.
„A testápolóink univerzálisak, kézkrémként és teljes testre használhatóak. Többféle textúra és illat mellett illatmentes változatot is kínálunk vásárlóink számára, így biztosan mindenki megtalálja a számára megfelelőt a családban” – fűzte hozzá.
Az ünnepi szezonra ajándékcsomagokat állítanak össze, emellett kuponos akciókkal és meglepetésekkel készülnek a vevőiknek.

Külsőségek helyett az örök értékek mentén
Sárközy Ágota, az olasz Argital biokozmetikumokat forgalmazó Oliolab Manufaktúra Kft. ügy­vezetője hangsúlyozta, hogy az Argital márka minden termékét hosszú kutatómunka és tesztidőszak előzi meg.
„Az idei év fejlesztése egy galagonyás arcszérum, amely egy nagyon kellemes, lágy kozmetikum, a téli időszakban is jól használható. A másik pedig egy fagyöngy alapú arc- és testápoló. A fagyöngyöt a természetgyógyászatban, gyógyszerészetben is alkalmazzák, de kozmetikumban ritkán fordul elő. Nem csak száraz, vagy zsíros bőrre használható, hanem kiegyensúlyozó a hatása. Hamarosan elérhető lesz a termék” – közölte.
Sárközy Ágota hangsúlyozta, hogy az őszi-téli időszakban különösen javasolt zsírosabb krémeket, olajokat alkalmazni.
„Érdemes olajokat használni az arc- és testápoláshoz, mert sokat segítenek a szárazság kezelésében. Még mindig sok tévhit él velük kapcsolatban, pedig a jó minőségű olajoktól nem lesz zsíros a bőr, és pár csepp is elegendő belőlük. Értékes összetevőket tartalmaznak, erősítik a bőr védőrétegét, táplálják és regenerálják a bőrt. Ráadásul melegítő hatású az olaj, míg a krém mindig hűvösebb érzetet nyújt” – foglalta össze.
Azt mondja, inkább a 40+-os korosztály használ olajat, pedig nincs korcsoporti ellenjavallata. Az Argital-termékek az egészséget támogatják, így a babaápolástól kezdve az érettebb bőr táplálásáig mindenki megtalálhatja, amire szüksége van.
A karácsonyi időszakra egy költséghatékony ajánlattal is készül az Oliolab, a csomagban többféle kis kiszerelésű krém és kozmetikum lesz elérhető áron. Emellett Planéta bőrápoló olajokkal is készülnek az ünnepi időszakra. Ezek az arc- és testápoláshoz is alkalmazható, magas minőségű, exkluzív olajok, bio összetevőkből készülnek és nagyon jól felszívódnak. Ráadásul a születési dátumokhoz, csillag­jegyekhez kapcsolódnak: van Föld olaj, Nap olaj, Hold olaj, Szaturnusz olaj a kínálatban.
Az Argital termékekhez elérhető karácsonyi díszdoboz, de Sárközy Ágotáék a környezetvédelem miatt igyekeznek minimalizálni a csomagolást.
„Az olasz vállalat 1979 óta készíti a kozmetikumokat, már akkor sem végeztek állatkísérleteket, már akkor is bio alapanyagokat használtak, és figyeltek az etikus működésre. Ez nem egy marketing-alapú cég, itt a beltartalmon van a fókusz. Az örök értékek mellett tettük le a voksunkat” – szögezte le.
A Black Friday-ra minden évben jelentős kedvezményekkel készülnek. Idén ráadásul az Argital-termékcsalád alapanyagát, a tengeri zöld agyagot kis 25 grammos mintában is elérhetővé teszik, mindössze pár száz forintos áron, hogy minél többen kipróbálhassák.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2023. novemberi szám)

belelapozok: