A hazai tisztító- és fertőtlenítőszerek piacát, újdonságait mutatjuk be a szektor neves szereplőivel.
A pandémia még tavaly is hatással volt arra, hogy a fogyasztók milyen fertőtlenítőszereket vásároltak. Ugyan a jelenlegi gazdasági környezetben rendkívül fontos szempont a vevőknek az ár-érték arány, ma már a fenntarthatóságra is tekintettel kell lennie az ágazatnak.
Professzionális fertőtlenítés
Barta Attila, a Florin Zrt. cégvezetője kiemelte, hogy vállalatuk szegedi üzemében több mint 40 éve kezdődött a Brado márkájú fertőtlenítőszerek gyártása.
A piaci igényeket figyelemmel kísérve, közel 15 éve kifejlesztették a BradoLife termékcsaládot, aminek elmondása szerint az volt a célja, hogy a legmagasabb, kórházi előírásokat is kielégítő fertőtlenítőszerekkel megegyező minőségű termékeket juttasson el a háztartásokba is. Barta Attila úgy véli, a BradoClub és BradoLife márkanév alatt gyártott fertőtlenítőszereknek az a különlegessége, hogy a magas fokú tisztítás mellett fertőtlenítő hatással is rendelkeznek.
A portfólióban nem csak folyékony állagú felületfertőtlenítők, hanem aeroszolos termékek is megtalálhatóak, garantálva, hogy minden felhasználó megtalálja a számára legkomfortosabb kiszerelést.
„Az elmúlt évben piacra került a nagy népszerűségnek örvendő BradoLife alkoholos fertőtlenítő kendőnk is, ami nem csak felületek, hanem kéz-és bőrfertőtlenítésre is alkalmas” – jegyezte meg.
A Florin számos újdonsággal jelent meg a piacon az elmúlt két évben. A professzionális Brado vonalon az egyik innováció a Bradowell alkoholmentes felületfertőtlenítő család, ami a kifejezetten érzékeny felületek fertőtlenítésére alkalmas, így ideális választás lehet minden felhasználó számára. Idén került forgalomba a BradoClub fertőtlenítő hatású kézi mosogató és felülettisztító, ami eleget tesz az élelmiszeripari- és egészségügyi elvárásoknak is. Az elmúlt évek beruházásainak köszönhetően ma már egyre több termékhez a flakon is a szegedi telephelyen készül, ezzel is csökkentve az ökológiai lábnyomot.
A 2023-ban Év gyárának megválasztott Florin Zrt. modernizációs programjával már meg tudja valósítani azt a vízióját, hogy a közép-európai régióban háztartási vegyiárut és kozmetikai termékeket forgalmazó cégek stratégiai partnere lehessen, és emellett az általuk gyártott termékek ismertsége, elismertsége magas legyen. A kereskedők és a vásárlók is keresik a megbízható, mégis megfizethető termékeket és gyártókat, a Florin erre törekszik folyamatosan.
Klórmentes, de hatékony tisztítás
Kőrösy Gabriella, az AC Marca Hungary Kft. ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott, hogy az általuk forgalmazott SANYTOL márka több mint 20 éve olyan termékeket kínál, amelyek elpusztítják a felületeken, a textíliákon és a kézen található baktériumokat, vírusokat és gombákat. Hangsúlyozta, hogy termékeik fertőtlenítő hatása bizonyított, és mindezt klórmentesen tudják elérni.
„Termékcsaládunk hatékony és praktikus megoldások széles választékát kínálja a tisztításhoz és a fertőtlenítéshez: a fertőtlenítő mosószeradaléktól a fürdőszobai vízkőoldóig, a konyhai zsíroldótól a mosógép tisztítóig” – összegezte.
Legnépszerűbb termékük, a SANYTOL Univerzális Fertőtlenítő Tisztítószer a ház összes felületének tisztítására alkalmas. A SANYTOL Fertőtlenítő Mosószeradalékuk pedig már alacsony hőmérsékleten (20 Celsius-fokon) is elpusztítja a baktériumokat és vírusokat, miközben egyedülálló összetétele és virágillata hatékonyan megszünteti a makacs szagokat.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az alap igények mellett termékfejlesztéseik egészen speciális problémákra is megoldást biztosítanak, mint például a nehezen tisztítható textíliák vagy cipők szagtalanítása, fertőtlenítése, vagy a poratkák eltüntetése.
„Fejlesztéseinkben figyelünk a hatékonyság javítására is, ezért a hazai piacon is bevezetjük az új Sanytol 4 Action termékcsaládunkat. Ez a megsokszorozott tisztítóerővel rendelkező termékcsalád is klórmentes, de eltávolítja a baktériumok, gombák és vírusok 99,9%-át, és négy területen is maximálisan helytáll: zsíroldás, vízkőoldás, fertőtlenítés és szagtalanítás” – mondta.
A tavalyi év elején még érezhető volt a Covid hatása, majd lassan stabilizálódott a helyzet. Ugyanakkor a gazdasági tényezők és az áremelkedések miatt a fogyasztók jobban figyelnek arra, hogy olyan termékeket válasszanak, amelyek hatékonyak, de nem károsítják a környezetüket.
Az AC Marca vállalat „Törődünk a holnappal 2030” terve a fenntartható fejlődéshez három stratégiai pillérre épül: a felelős gyártásra, az energia szabályozásra, illetve a tisztelet és gondoskodás elvére. Céljaik között szerepel többek között a 100% környezettudatosan megalkotott összetétel, a 100% körforgásos csomagolás és a 100% fenntartható innováció.
Értékes és zöld termékek
Szabó Ádám, a Chemcore Zrt. marketing vezetője elmondta, hogy cégük folyamatosan bővíti termékválasztékát, és a legmagasabb elvárásoknak megfelelve is igyekeznek versenyképes árakat biztosítani.
„A Sansin elsődleges és legnépszerűbb termékei a mosógélek és textilöblítők, de a portfólióban megtalálhatóak még mosogatószerek, babafürdetők és egyéb kozmetikai termékek is. A legnépszerűbb mosógélek a Spring Blossom, illetve a kisgyerekeseknél, családosoknál a Baby mosógél. A legnépszerűbb öblítőillatok pedig az Arctic és a sensitive Caribbean” – sorolta.
Felhívta a figyelmet arra, hogy azért is különlegesek a termékeik, mert környezetkímélő alapanyagokból készülnek, nem tartalmaznak állati eredetű összetevőket, GMO-mentesek, és semmilyen állatkísérletet nem végeznek az előállításukhoz.
Vásárlóik főként a hatékonyság, az illat, az ár, illetve a bőrérzékenység szempontjai alapján döntenek a Sansin-termékek mellett vásárláskor. Ennek Szabó Ádám szerint az az oka, hogy a márka elérhető áron kínál magas hatékonyságú, kellemes illatú, de természetes eredetű összetevőket tartalmazó termékeket.
„A sensitive Sansin-ok pedig a dermatológiai teszten is megfeleltek, így ezeket bátran használhatják az érzékeny bőrűek is” – tette hozzá.
Úgy látják, hogy az egyik legfontosabb fogyasztói trend a fenntarthatóság, amelyre minden szegmensben egyre nagyobb az igény. A Chemcore erre szeretne lehetőséget kínálni a mosógélek és textilöblítők vásárlása esetén a Sansin utántöltő automatákkal. A Sansin csomagolásmentes gépben a korábban megvásárolt és megtöltött Sansin flakonokat újra lehet tölteni, így nem kell mindig új flakont vásárolni. Ezzel csökkenthető a műanyagszemét.
Szabó Ádámék arra alapozzák a cég működését, hogy értékes és zöld termékeket állítsanak elő. Magyarországon elsőként a Chemcore vezette be 2020 decemberében a robotikus asszisztenciát az újrahasznosíthatóság céljából.
Környezetbarát és kedvezű árú fertőtlenítőszerek
Molnár Csilla, a Dymol Kft. ügyvezetője úgy látja, hogy az innovációt érdemes úgy tervezni, hogy az környezetbarát legyen, és tegye lehetővé a kedvezőbb árú alapanyag, illetve a felhasználóbarát csomagolás alkalmazását.
„A legnépszerűbb termékünk a Dymosept klóros fertőtlenítőszer. Ez a termék 500–750–1500 és 5000 ml-es kiszerelésben is megtalálható. Van egy Dymosept plusz névre hallgató 4x-es koncentrátum is, amelynek segítségével gyorsabban lehet elérni a kívánt hatást, ha arra van szükségünk, hogy rövid időn belül fertőtlenítsünk egy felületet. Valamint található a szortimentünkben alkoholos felületfertőtlenítő is” – ismertette.
Molnár Csilla emlékeztett arra, hogy a koronavírus-járvány idején sokszorosára nőtt a fertőtlenítőszerek iránti igény. Bármit megvettek az emberek, amire rá volt írva, hogy fertőtlenítőszer, vagy magas alkoholtartalom. Azt tapasztalják, hogy ez a fogyás mostanra normalizálódott.
A vásárlói döntésekről elmondta, hogy a vásárlók a fertőtlenítendő felülettől függően választanak fertőtlenítő szereket. A szaniter felületekhez és a padozathoz főként klóros tisztítószert választanak, a konyhában pedig inkább alkoholos fertőtlenítőt. Az ár is szerepet játszik, a legtöbb esetben inkább a hosszabb hatóidejű, de olcsóbb terméket választják. Ebben az évben a gazdaságosságra, a spórolásra kiemelten figyelnek a vevők, így az olcsóbb tisztítószerek iránti igény nőtt meg, hogy így kompenzálják a jelentős árváltozásokat.
„Növekszik az igény a fentartható termékek iránt, de amíg az ilyen termékek ára magasabb, mint a normál termékek ára, addig nem várható jelentősebb emelkedés. Azonban, ha valaki zöld terméket vásárol, már arra is odafigyel, hogy ne csak a tisztítószer, hanem a csomagolás is legyen környezetbarát, azaz újrahasznosított” – állapította meg.
A vevőket a folyamatosan azonos minőséggel lehet megtartani, illetve igényeik figyelembevételével.
(TERMÉKMIX magazin – 2023. októberi szám)