A tudatos életmód irányzata egyre inkább beépül a mindennapokba. A fogyasztók igényeinek megfelelő egészséges élelmiszerek gyártása és forgalmazása mára elképzelhetetlen hozzáadott értékek nélkül.

Tiszta egészség
A DÉR Juice kínálatában ­szereplő összes termék megfelel a tudatos életmódot követők igényeinek: gyümölcsleveik direkt, hideg préseléssel készülnek, rosttartalmuk magas és nem tartalmaznak adalékanyagot. „Az üvegeinkben a gyümölcsök legjavát kapja a fogyasztónk” – fogalmazott Szabóné Karcza Veronika, a Bold Agro Kft. gyümölcslégyártás ágazatvezetője.
Mint mondta, a derecskei vállalat gyümölcsleveiben található, az immunrendszer egészségét támogató össze­tevők közül az őszi-téli időszakban igen közkedvelt gyömbér több ­pozitív hatással bír. A homoktövises almalében található homok­tövis a növényvilágban egyedülálló ómega-7 zsírsav-tartalom­mal bír, emellett magas a C-vitamin tartalma. Az ­almás céklalé 70% céklát tartalmaz, amely gazdag vasban, folsavban és kálium­ban. A meggy pedig melatonin-tartalmával segíti a pihentető alvást.
„Termékeink nem tartalmaznak allergén összetevőket és üzemünk is »allergénmentes« – csak gyümölcsöt dolgozunk fel, így a gyümölcslevek nem is szennyeződhetnek a leggyakoribb allergénekkel” – magyarázta Szabóné Karcza Veronika. Mivel a gyümölcslevek édességét a gyümölcsök természetes cukortartalma adja, nincs szükség mesterséges édesítők használatára sem.
„Gyümölcsösünkben és üzemünkben is nagy hangsúlyt fektetünk a környezettudatosságra. Fenntarthatósági törek­véseinket a 2020-ban elnyert Green Brands díj is ­tanúsítja. 2024-től termékeinkre is érvényesek lesznek az EPR-rendszer szabályai, így üvegeink ­visszaválthatóvá válnak, ezzel is hozzájárulva a hulladékképződés minimalizálásához.”
Mint megtudtuk, a DÉR Juice termékeit intenzív közösségi médiajelenlét kíséri, ahol eladásösztönző tartalmak mellett nagy hangsúlyt kapnak az edukatív posztok, amelyek hasznos információkkal látják el a gyártó közönségét, és emellett betekintést nyújtanak a DÉR Juice színfalai ­mögé is. A márkanév szélesebb körű megismerését időről időre hagyományos (rádió, televízió) kampányok is támogatják.



Sikeres újításokkal
A Magic Milk laktózmentes tejtermékek kínálatát elsősorban az alapvető, napi, főzési, étkezési szükségletek kielégítéséhez igazodva bővítették, így mára eljutottak a tejtől egészen a vajig, vajkrémig, vagyis jelenleg már minden alapvető és az egészséges, laktózmentes étkezéshez elengedhetetlen tejtermék megtalálható a Magic Milk márka alatt, tudtuk meg Péter Katalintól, a Naszálytej Zrt. kereskedelmi és marketing vezetőjétől.
„Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a kényelmi termé­kek ne lennének elérhetőek a Magic Milk tejtermék-családban! Fontos volt számunkra, hogy a több évtizedes múltra, szakmai háttérre támaszkodva olyan termékekkel is megjelenjünk, melyek a kényelmet szolgálják” – ­hangsúlyozta a kereskedelmi és marketing vezető, példaként említve a közönségkedvenc jegeskávét, madártejet, görögjoghurtot, túró­desszertet és a laktózmentes gyümölcsjoghurtokat, melyek közül az epres a Nők Lapja FoodAwards 2023 közönség­díjasa lett a laktózmentes kategóriában.
Azonban a Naszálytej nemcsak a laktózérzékeny fogyasztóknak kedvez, a Tarka márka két 0%-os gyümölcsjoghurttal gazdagodott. Az alacsony zsírtartalom mellett 0% hozzáadott cukorral a vörösáfonya-málna és az alma-körte ízű joghurtok az egészséges életmód kiváló támogatói.
„Az elmúlt évben az UHT termékeinknél áttértünk a bio-műanyagot tartalmazó csomagolásra és a 100%-ban cukornád alapú műanyagból készült kupakokra. Az Uniós szabályozásnak eleget téve, mi már ebben az évben áttértünk UHT termékeinknél a rögzített kupakokra, illetve a poharas termékeinknél is lassan a végére érünk a két éve zajló fejlesztésnek, melynek célja volt, hogy a termékeinkhez felhasznált műanyag mennyiségét jelentősen csökkentsük” – ismertette.
„Örömmel látjuk, hogy az elmúlt két évben lezajlott erős márkaarculat-váltások mind a Magic Milk laktózmentes családnál, mind a Toffini Tofu márka szójatermékeinél a közönség tetszését elnyerték” – fogalmazott a kereskedelmi és marketing vezető.
Mint mondta, a Naszálytej jelenleg mindkét speciális márkájával részt vesz a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen szervezett „Nyereménykassza” elnevezésű országos nyereményjátékban, „hiszen már minden termékünk rendelkezik Magyar Termék védjeggyel”.

Az egészséges táplálkozás egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók körében

Tudatos kínálattal, bővülő választékkal
A dm-ben elsősorban a glutén­mentes és cukormentes termékek képezik az élelmiszer szortiment alapját, de ezek a termékek sem fogyaszthatók számolatlanul cukor­betegek számára, figyelembe kell venni az előírt diétát – ­hívta fel rá a figyelmet Reményi Rita, a dm Kft. szortiment menedzsere.
A drogérialánc széles cukor­mentes édességválasztékkal rendelkezik (pl. szele­tes áru, kekszek, édes kenyérfeltétek, szirupok stb.), illetve cukorhelyettesítő termékek között is válogat­hatnak a vásárlók a polcokról (eritritol, sztevía, folyékony és tablettás édesítőszer).
„Igyekszünk széles választékot tartani reggeli cereáliákból: konvencionális és bio minőség, családi és to go kiszerelés, hazai és külföldi márka is részét képezi a szortimentnek” – mondta a szortiment menedzser.
Amellett, hogy a dmBio márka a vegán étrendet folytatók számára nyújt széles választékot, számos, eddig csak online shopban kapható termék került polcra tavasszal: japán, kínai, görög és olasz specialitások­kal bővült a szortiment. 2023 júniusától a vásárlók bővített reform élelmiszer-választékot találnak a bolthálózat felében. Édességek, ropogós kenyerek, snackek, gluténmentes termékek, gluténmentes tészták szélesítik a választékot.
A szakember elárulta, hogy az egészséges életmóddal kapcsolatos dmLIVE adások nagy népszerű­ségnek örvendenek a nézők körében. „A szakértői tanácsokért hálásak a követők, és az adásokat többször is visszanézik. Ez is azt bizonyítja, hogy hitelesnek tartják a dm-et a témában, hiszen a kuponkedvezmények csak az élőadás ideje alatt érhetőek el. A terméktesztelők facebook csoportunkban a tagok rendszeresen felhívják egymás figyelmét a kuponos ajánlatokra, és megosztják az dmLIVE adások linkjét is” – egészítette ki.

Kínálat és edukáció
Napjainkban egyre több ételintoleranciában érintett fogyasztó van, sokan küzdenek a cukorbetegség egyes típusaival vagy a diabétesz előszobájaként emlegetett inzulinrezisztenciával, a Közért+ kínálata az ő igényeikhez is igazodik, egyre szélesebb választékban találhatók a webáruházban is „mentes” termékek.
„Speciális és vegán szortimentünkben gluténmentes, laktózmentes, bio és vegán termékeket, valamint diabetikus és növényi alapú termékeket, tojásmentes tésztákat (durum tészta) is találhatnak a vásárlók” – ismertette a Közért Plusz Zrt. kínálatát Solti Tímea marketingvezető. Hozzátette: kiemelt figyelmet kap a cukormentesség, így a hozzáadott cukor nélküli és a „zero cukor” termékek. Ezeket különböző címkékkel jelölik, magán a termékhez tartozó adatlapon is talál információt a vásárló, ezzel is segítve a tájékozódást.
„Az egészséges táplálkozás egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók körében, többen keresik a speciális diétás termékeket, valamint a vegán és növényi kategóriákat is a webshopban” – hívta fel rá a figyelmet a marketingvezető.
„A témát érintve számos blogcikk olvasható a webshop oldalán. Úgy látjuk, hogy az edukációs tartalmak is hozzájárulnak a vásárlói kör bővítéséhez, valamint az akciók, és a hűségprogramunk pozitív hatással vannak a vásárlási kedvre. A jövőben szeretnénk még több egyedi ajánlatot biztosítani rendszeres vásárlóinknak, például exkluzív kedvezményeket” – árulta el lapunknak Solti Tímea.
A Közért+ a blogcikkek mellett saját podcast csatornáján is számos szakértőt megszólaltat az egészséges életmóddal kapcsolatban. „Kiemelt figyelmet fordítunk a meglévő és jövőbeli vásárlók edukálására – mondta a marketingvezető. – Hírlevelekben és social felületeinken folyamatosan információkat nyújtunk a webshopunkba bekerült új termékekről, akciókról.”

Minőség és tudatosság
A Franz Josef Kaiser termékcsalád legnagyobb részben a ­halak kategóriájában van jelen. Ezen belül is a natúr, ízesített tonhalakban képviselteti magát.
„A minőség cégünknél az első kritérium. A halászati területek kiválasztása, a halászati technikák alkalmazása, a hal minőségi osztályozása fontos alap. Véleményünk szerint a tudatosság itt kezdődik és a fenti tények mindenképpen befolyásolják vásárlóink döntését” – hangsúlyozta Kovács Csilla, a Ga Food Kft. kereskedelmi és operatív vezetője.
„Egyediségében a Franz Josef Kaiser Szardínia filénket emelnénk ki elsődlegesen. Új termék, és a piacon egyedülállóan – bőr és szálkamentes szardínia. Partnereink polcain már elérhető, több ízben kapható (olíva olajos, citromos, chilis, paradicsomos és napraforgóolajos” – mutatta be az újdonságot Kovács Csilla.
A Franz Josef Kaiser termékek nagy része önállóan is fogyasztható, azonban a mediterrán konyha ételeihez passzolnak talán a legjobban. A nyár legkedveltebb termékei úgyszintén az új bevezetésű, Franz Josef Kaiser görög KALAMATA olívabogyó kakukkfűvel és petrezselyemmel és az a Franz Josef Kaiser görög CHALKIDIKI zöld olívabogyó chilivel és paprikával. Önállóan vagy egészséges snackként is fogyaszthatóak.
A Ga Food Kft-nél különös hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, valamint a környezeti hatások minimalizálására. A termékek csomagolásán megtalálható többek között a ’csomagolás újrahasznosítható’, a ’szelektíven gyűjthető’ jelzések, de olyan információkat is tartalmaznak, amely a termékek beltartalmára és összetételére vonatkoznak.
„Az áruházi POS (Point of sales) eszközökön és akciós újság (leaflet) megjelenéseken felül nagy hangsúlyt fektetünk az online kommunikációra, amely során számtalan ­edukációs tartalommal is igyekszünk elérni a márkahűséget követőinknél” – ismertette Kovács Csilla, hozzátéve, 2023-ban a márka elindította influenszer-együttműködését is, amely mára megduplázta a Franz Josef Kaiser követői számát az Instagram és Facebook oldalon.

Friss és egészséges
Az Ökovital Kft. ­majdnem 20 éve termeszt ­konyhakész, friss biocsírákat. Ahogy a bio­élel­mi­szerek választéka és elérhetősége fokozatosan növekedett, úgy nőtt a cég forgalma is. „Örömmel tapasztaltuk, hogy csíráinkat nem csak az ökológiai termékeket előnyben részesítő vásárlók veszik le hűtőpolcokról, hanem olyan vásárlók is, akik az egészségtudatos táplálkozást választják – közölte lapunkkal Szabó Erika, az Ökovital Kft. résztulajdonosa.
Mint ismertette, a különféle növényi és gabona magokból csíráztatott apró növény koncentráltan tartalmazza azokat a vitaminokat, ásványi anyagokat és enzimeket, amelyeket a kifejlett növény is. A csírák különböző színűek, ­formájúak, ízűek, de mindegyikről elmondható, hogy különösen friss, üde ízű, amit kedvelnek a fogyasztók. A mungóbab csíra kivételével valamennyi csíra és mikrózöld (rukkola, zsázsa, vörös ­karalábé) bio minősítéssel rendelkezik, amely már maga ad egyfajta ­bizonyítványt a cég termékeiről, ­hiszen csak ­ökológiai termesztésű alapanyagokat – magokat – használhatnak. A Bio Csiri konyhakész, friss csírákat a Biokontroll Hungária Nonproft Kft. tanúsítja, amelyet mindben ­évben egy mindenre kiterjedő vizsgálat előz meg. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal előírásait betartva ­pedig teljes biztonsággal kerüljenek a fogyasztók asztalára.
Mint mondta, a 2000-es évek elején szinte ismeretlenek voltak Magyarországon a csírák. Néhány bioboltban ugyan már találkozhattak a vásárlók a kis növényekkel is, azonban az Ökovital Kft. a nagy élelmiszerláncok polcait célozta meg, és ahhoz, hogy az emberek megismerjék a csírákat, az Agrár Marketing Centrum is nyújtott segítséget.
A Termékmixnek Szabó Erika elárulta, úgy gondolja, hogy a Bio Csiri csírák erőssége, hogy egész évben ­mindig frissen, konyhakészen, változatlan minőségben megvásárolhatóak. „Az elmúlt évek alatt a vásárlók megismerték, megszerették csíráinkat, aki rendszeresen fogyasztja, biztosan megtapasztalta pozitív élettani hatásait, tudatosan választják termékeinket” – jegyezte meg.
Az Ökovital élelmiszerüzeme zárt rendszerben, föld nélküli, vízkultúrás technológiával működik, így a termeléssel nem terhelik a környezetet, sőt egyes csírák gyökérzete komposztba kerül, hasznosításra. Emellett a csomagolóanyagok kiválasztásával tudnak többet tenni a környezetvédelemért.
A vállalat számtalan rendezvényen vesz részt az ­ország különböző városaiban, valamint a budapesti Nagy Sportág­választón is évente kétszer népszerűsítette a csírákat mind a felnőttek, mind a gyerekek körében. A jövőben tervezik egy újabb receptfüzet elkészítését, amelyet közvetlenül a termékkel együtt juttatnak el a vásárlóknak. Mindemellett a fogyasztókkal szorosabb aktívitást terveznek a cég közösségi média felületein.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2023. októberi szám)

BELELAPOZOK