A tudatos életmód irányzata egyre inkább beépül a mindennapokba. A fogyasztók igényeinek megfelelő egészséges élelmiszerek gyártása és forgalmazása mára elképzelhetetlen hozzáadott értékek nélkül.
Tiszta egészség
A DÉR Juice kínálatában szereplő összes termék megfelel a tudatos életmódot követők igényeinek: gyümölcsleveik direkt, hideg préseléssel készülnek, rosttartalmuk magas és nem tartalmaznak adalékanyagot. „Az üvegeinkben a gyümölcsök legjavát kapja a fogyasztónk” – fogalmazott Szabóné Karcza Veronika, a Bold Agro Kft. gyümölcslégyártás ágazatvezetője.
Mint mondta, a derecskei vállalat gyümölcsleveiben található, az immunrendszer egészségét támogató összetevők közül az őszi-téli időszakban igen közkedvelt gyömbér több pozitív hatással bír. A homoktövises almalében található homoktövis a növényvilágban egyedülálló ómega-7 zsírsav-tartalommal bír, emellett magas a C-vitamin tartalma. Az almás céklalé 70% céklát tartalmaz, amely gazdag vasban, folsavban és káliumban. A meggy pedig melatonin-tartalmával segíti a pihentető alvást.
„Termékeink nem tartalmaznak allergén összetevőket és üzemünk is »allergénmentes« – csak gyümölcsöt dolgozunk fel, így a gyümölcslevek nem is szennyeződhetnek a leggyakoribb allergénekkel” – magyarázta Szabóné Karcza Veronika. Mivel a gyümölcslevek édességét a gyümölcsök természetes cukortartalma adja, nincs szükség mesterséges édesítők használatára sem.
„Gyümölcsösünkben és üzemünkben is nagy hangsúlyt fektetünk a környezettudatosságra. Fenntarthatósági törekvéseinket a 2020-ban elnyert Green Brands díj is tanúsítja. 2024-től termékeinkre is érvényesek lesznek az EPR-rendszer szabályai, így üvegeink visszaválthatóvá válnak, ezzel is hozzájárulva a hulladékképződés minimalizálásához.”
Mint megtudtuk, a DÉR Juice termékeit intenzív közösségi médiajelenlét kíséri, ahol eladásösztönző tartalmak mellett nagy hangsúlyt kapnak az edukatív posztok, amelyek hasznos információkkal látják el a gyártó közönségét, és emellett betekintést nyújtanak a DÉR Juice színfalai mögé is. A márkanév szélesebb körű megismerését időről időre hagyományos (rádió, televízió) kampányok is támogatják.
Sikeres újításokkal
A Magic Milk laktózmentes tejtermékek kínálatát elsősorban az alapvető, napi, főzési, étkezési szükségletek kielégítéséhez igazodva bővítették, így mára eljutottak a tejtől egészen a vajig, vajkrémig, vagyis jelenleg már minden alapvető és az egészséges, laktózmentes étkezéshez elengedhetetlen tejtermék megtalálható a Magic Milk márka alatt, tudtuk meg Péter Katalintól, a Naszálytej Zrt. kereskedelmi és marketing vezetőjétől.
„Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a kényelmi termékek ne lennének elérhetőek a Magic Milk tejtermék-családban! Fontos volt számunkra, hogy a több évtizedes múltra, szakmai háttérre támaszkodva olyan termékekkel is megjelenjünk, melyek a kényelmet szolgálják” – hangsúlyozta a kereskedelmi és marketing vezető, példaként említve a közönségkedvenc jegeskávét, madártejet, görögjoghurtot, túródesszertet és a laktózmentes gyümölcsjoghurtokat, melyek közül az epres a Nők Lapja FoodAwards 2023 közönségdíjasa lett a laktózmentes kategóriában.
Azonban a Naszálytej nemcsak a laktózérzékeny fogyasztóknak kedvez, a Tarka márka két 0%-os gyümölcsjoghurttal gazdagodott. Az alacsony zsírtartalom mellett 0% hozzáadott cukorral a vörösáfonya-málna és az alma-körte ízű joghurtok az egészséges életmód kiváló támogatói.
„Az elmúlt évben az UHT termékeinknél áttértünk a bio-műanyagot tartalmazó csomagolásra és a 100%-ban cukornád alapú műanyagból készült kupakokra. Az Uniós szabályozásnak eleget téve, mi már ebben az évben áttértünk UHT termékeinknél a rögzített kupakokra, illetve a poharas termékeinknél is lassan a végére érünk a két éve zajló fejlesztésnek, melynek célja volt, hogy a termékeinkhez felhasznált műanyag mennyiségét jelentősen csökkentsük” – ismertette.
„Örömmel látjuk, hogy az elmúlt két évben lezajlott erős márkaarculat-váltások mind a Magic Milk laktózmentes családnál, mind a Toffini Tofu márka szójatermékeinél a közönség tetszését elnyerték” – fogalmazott a kereskedelmi és marketing vezető.
Mint mondta, a Naszálytej jelenleg mindkét speciális márkájával részt vesz a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen szervezett „Nyereménykassza” elnevezésű országos nyereményjátékban, „hiszen már minden termékünk rendelkezik Magyar Termék védjeggyel”.
Az egészséges táplálkozás egyre nagyobb szerepet játszik a fogyasztók körében Tudatos kínálattal, bővülő választékkal |
Minőség és tudatosság
A Franz Josef Kaiser termékcsalád legnagyobb részben a halak kategóriájában van jelen. Ezen belül is a natúr, ízesített tonhalakban képviselteti magát.
„A minőség cégünknél az első kritérium. A halászati területek kiválasztása, a halászati technikák alkalmazása, a hal minőségi osztályozása fontos alap. Véleményünk szerint a tudatosság itt kezdődik és a fenti tények mindenképpen befolyásolják vásárlóink döntését” – hangsúlyozta Kovács Csilla, a Ga Food Kft. kereskedelmi és operatív vezetője.
„Egyediségében a Franz Josef Kaiser Szardínia filénket emelnénk ki elsődlegesen. Új termék, és a piacon egyedülállóan – bőr és szálkamentes szardínia. Partnereink polcain már elérhető, több ízben kapható (olíva olajos, citromos, chilis, paradicsomos és napraforgóolajos” – mutatta be az újdonságot Kovács Csilla.
A Franz Josef Kaiser termékek nagy része önállóan is fogyasztható, azonban a mediterrán konyha ételeihez passzolnak talán a legjobban. A nyár legkedveltebb termékei úgyszintén az új bevezetésű, Franz Josef Kaiser görög KALAMATA olívabogyó kakukkfűvel és petrezselyemmel és az a Franz Josef Kaiser görög CHALKIDIKI zöld olívabogyó chilivel és paprikával. Önállóan vagy egészséges snackként is fogyaszthatóak.
A Ga Food Kft-nél különös hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre, valamint a környezeti hatások minimalizálására. A termékek csomagolásán megtalálható többek között a ’csomagolás újrahasznosítható’, a ’szelektíven gyűjthető’ jelzések, de olyan információkat is tartalmaznak, amely a termékek beltartalmára és összetételére vonatkoznak.
„Az áruházi POS (Point of sales) eszközökön és akciós újság (leaflet) megjelenéseken felül nagy hangsúlyt fektetünk az online kommunikációra, amely során számtalan edukációs tartalommal is igyekszünk elérni a márkahűséget követőinknél” – ismertette Kovács Csilla, hozzátéve, 2023-ban a márka elindította influenszer-együttműködését is, amely mára megduplázta a Franz Josef Kaiser követői számát az Instagram és Facebook oldalon.
Friss és egészséges
Az Ökovital Kft. majdnem 20 éve termeszt konyhakész, friss biocsírákat. Ahogy a bioélelmiszerek választéka és elérhetősége fokozatosan növekedett, úgy nőtt a cég forgalma is. „Örömmel tapasztaltuk, hogy csíráinkat nem csak az ökológiai termékeket előnyben részesítő vásárlók veszik le hűtőpolcokról, hanem olyan vásárlók is, akik az egészségtudatos táplálkozást választják – közölte lapunkkal Szabó Erika, az Ökovital Kft. résztulajdonosa.
Mint ismertette, a különféle növényi és gabona magokból csíráztatott apró növény koncentráltan tartalmazza azokat a vitaminokat, ásványi anyagokat és enzimeket, amelyeket a kifejlett növény is. A csírák különböző színűek, formájúak, ízűek, de mindegyikről elmondható, hogy különösen friss, üde ízű, amit kedvelnek a fogyasztók. A mungóbab csíra kivételével valamennyi csíra és mikrózöld (rukkola, zsázsa, vörös karalábé) bio minősítéssel rendelkezik, amely már maga ad egyfajta bizonyítványt a cég termékeiről, hiszen csak ökológiai termesztésű alapanyagokat – magokat – használhatnak. A Bio Csiri konyhakész, friss csírákat a Biokontroll Hungária Nonproft Kft. tanúsítja, amelyet mindben évben egy mindenre kiterjedő vizsgálat előz meg. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal előírásait betartva pedig teljes biztonsággal kerüljenek a fogyasztók asztalára.
Mint mondta, a 2000-es évek elején szinte ismeretlenek voltak Magyarországon a csírák. Néhány bioboltban ugyan már találkozhattak a vásárlók a kis növényekkel is, azonban az Ökovital Kft. a nagy élelmiszerláncok polcait célozta meg, és ahhoz, hogy az emberek megismerjék a csírákat, az Agrár Marketing Centrum is nyújtott segítséget.
A Termékmixnek Szabó Erika elárulta, úgy gondolja, hogy a Bio Csiri csírák erőssége, hogy egész évben mindig frissen, konyhakészen, változatlan minőségben megvásárolhatóak. „Az elmúlt évek alatt a vásárlók megismerték, megszerették csíráinkat, aki rendszeresen fogyasztja, biztosan megtapasztalta pozitív élettani hatásait, tudatosan választják termékeinket” – jegyezte meg.
Az Ökovital élelmiszerüzeme zárt rendszerben, föld nélküli, vízkultúrás technológiával működik, így a termeléssel nem terhelik a környezetet, sőt egyes csírák gyökérzete komposztba kerül, hasznosításra. Emellett a csomagolóanyagok kiválasztásával tudnak többet tenni a környezetvédelemért.
A vállalat számtalan rendezvényen vesz részt az ország különböző városaiban, valamint a budapesti Nagy Sportágválasztón is évente kétszer népszerűsítette a csírákat mind a felnőttek, mind a gyerekek körében. A jövőben tervezik egy újabb receptfüzet elkészítését, amelyet közvetlenül a termékkel együtt juttatnak el a vásárlóknak. Mindemellett a fogyasztókkal szorosabb aktívitást terveznek a cég közösségi média felületein.
(TERMÉKMIX magazin – 2023. októberi szám)