A tejdesszertek kategóriája azon túl, hogy népszerű, minden generáció által kedvelt szegmens, amit a gyártók jelentős termékfejlesztésekkel és innovatív megjelenésekkel hálálnak meg.
Limitált és új termékekkel
A tejdesszertek kategóriában a Milli márkanév alatt különböző krémtúró termékeket kínál a FrieslandCampina Hungária Zrt., illetve két ízben pudingok is megtalálhatóak a portfólióban.
„A Milli piacvezető márka a hűtött, kanalazható tejdesszertek piacán (Forrás: Nielsen YTD, augusztus YTD), eszerint elmondható, hogy a fogyasztóink szeretik és bíznak a márkában” – mondta Pataki Ágnes, a vállalat senior brand managere, megemlítve, hogy krémtúró portfóliójukkal széles fogyasztói rétegeket el tudnak érni, hiszen a hagyományos variánsok mellett laktózmentes, illetve hozzáadott cukor nélküli verziók is forgalomban vannak.
Pataki Ágnes elárulta, hogy a Milli kínálatában még mindig az alapízek a legnépszerűbbek, mint pl. a vaníliás vagy a kekszes krémtúró, ugyanakkor a vállalat minden évben limitált ízekkel készül, melyek nagy sikernek örvendenek. Az idei évben Rákóczi-túrós és a Túrógombócos Krémtúrók kerültek forgalomba, melyeket jövő évben új, izgalmas ízekkel váltanak fel.
„Idén ősszel több újdonsággal is készültünk, egyrészt kiadtunk egy különleges halloweeni krémtúrót, melyet „Rémtúró”-nak nevezünk. Limitált ideig lesz elérhető, vérnarancsos ízben, halloweeni designban. A másik újdonságunk pedig egy új termékcsalád, a KanalaZoo túródesszertek” – ismertette a senior brand manager, megemlítve, hogy a három cikkelemből álló portfólió egy-egy állatot képvisel a dizájnon, például a Pandás verzió vaníliaízű fekete színű kekszdarabokkal, a Flamingós vadmálnás ízű és rózsaszín színű.
A különleges ízekkel kapcsolatban megtudtuk, hogy a magyar fogyasztók, bár szeretik a jól bevált, megszokott ízeket, mégis mindig nyitottak az újdonságokra, kifejezetten igénylik. „Ezért is fejlesztünk ennyi újdonságot és hozunk különböző limitált ízű termékeket, hogy a fogyasztók mindig találjanak számukra megfelelő Milli desszertet” – fejtette ki.
A Milli termékeit minden bolttípusban és hálózatban vásárolják a fogyasztók. Az idei év hátralevő részében a Millinek két nagyobb kampánya is fut, az egyik támogatást a Krémtúró Limitált ízek kapják, még mielőtt kikerülnek a kínálatból. A másik nagy kampány október-november időszakban a KanalaZoo termékcsalád bevezetése lesz: TV-kampány dedikált reklámmal, valamint digitális és social media támogatás is indul – tudtuk meg. „A »Rémtúró« termékünk erős social media támogatást kap főként a TikTok-ra fókuszálva” – ismertette Pataki Ágnes.
Élvezetes újdonságokkal
A Zott portfóliója Magyarországon a tejalapú desszertek kategóriában nagyon széles, a különféle pudingoktól kezdve egészen a grízekig.
„Piacvezetőként jelen vagyunk a különböző tejalapú desszertek alkategóriáiban. Leghíresebb márkánk a Monte tejdesszert, ezt követi a habos puding (Liegeois és Cremore márkanevek alatt), majd a puding (Protein és Szívecske), valamint a tejberizs és a gríz Belriso márkanév alatt” – mondta Ireneusz Kierpiec, a Zott közép-európai és adriai értékesítési igazgatója.
A szakember úgy gondolja, hogy a magyar fogyasztók nyitottak az újdonságokra és szeretik kipróbálni az új termékeket, ízeket, másrészt viszont nagyon hagyománytisztelők és hűségesek a kedvenc márkáikhoz.
A Zott termékek széles ízválasztékkal rendelkeznek, kategóriától és márkától függően, a legnépszerűbbek a csokoládé (tej- és étcsokoládé), a vanília, a mogyoró és a karamell. A tapasztalat azt mutatja, hogy a különlegesebb ízvilágokat is örömmel fogyasztják a magyar fogyasztók. A Liegeois és a Belriso termékek között található pisztácia ízesítésű, a Cremore pudingok között pedig elérhető a kávé ízesítés, melyek mind izgalmas és egyedi ízek.
Ireneusz Kierpiec megjegyezte, hogy bár a tejdesszertek elsősorban az élvezetről szólnak, évről évre megfigyelhető a növekvő tendencia a magas fehérjetartalmú, csökkentett cukortartalmú vagy hozzáadott cukor nélküli desszertek iránt.
„A magyar piac nagyon sajátos a Túró Rudi jelenléte miatt – fogalmazott a Zott értékesítési igazgatója. – Mi, mint német gyártó, elsősorban tejtermékeinkkel nyújtunk örömet a fogyasztóknak, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy a Monte márkanév alatt magas minőségű, hűtött tejszeletet kínáljunk különféle ízekben és kiszerelésekben” – mondta, kiegészítve azzal, hogy a vállalat legnépszerűbb terméke a csokoládés Monte Snack, melyből a multipack kiszerelés (főként a 4 db-os) is népszerű a családok körében. Mindemellett megfigyelhető, hogy a multipack/családi kiszerelések iránti igény enyhén csökkenő tendenciát mutat.
A Zott portfóliója nagyon széles, különböző termékeket kínál, különböző márkanevek alatt. Ireneusz Kierpiec felhívta a figyelmet a gyártó legújabb innovációjára, a Monte Top Cup tejdesszertre csokoládés drazséval a tetején, mely hosszú évek után ismét bevezetésre kerül a magyar piacon. A másik újdonság az új Monte Snack mogyoró darabokkal a tetején, mely kifejezetten a Z generáció tagjait célozza meg. A termék az egész magyar piacon elérhető: a nagy szupermarketekben és hipermarketekben, valamint a hagyományos kereskedelmi láncok kisebb üzleteiben is megtalálható.
„Továbbra is folytatjuk a Monte márkánk támogatását a különféle kommunikációs csatornákon, mint például TV-reklámmal, online kommunikációval (YouTube, Facebook, Instagram) és természetesen eladáshelyi reklámeszközöket is használunk” – árulta el az értékesítési igazgató, kiegészítve azzal, hogy a nemrégiben bevezetett mogyorós Monte Snack termék támogatására egyedi online kommunikációt terveznek, melynek fő célcsoportja a Z generáció lesz.
Valódi élménnyel
A Bonafarm Csoporthoz tartozó Sole-Mizo Zrt. több mint 12 termékkategóriában van jelen, termékkínálatában számos tejalapú desszert szerepel, többek között hazánk egyik legkedveltebb hűtött szeletes édessége is, a túró rudi. „A Mizo Túró Rudi a gyermekek és a felnőttek körében egyaránt közkedvelt, legyen szó natúrról, mogyorósról vagy éppen madártej ízűről” – hangsúlyozta Harcsa Beáta stratégiai és marketingvezető.
A tejipari vállalat számos innovációval jelent meg az elmúlt években, 2022-ben jelentős változást indított a túró rudik szegmensében. A fejlesztésnek köszönhetően a bevonómassza mellett már valódi tej- és valódi étcsokoládéval is fogyasztható lett a Mizo Túró Rudi.
„Portfóliónkat folyamatosan újítjuk, hiszen az igények és trendek folyamatosan változnak, a mai fogyasztók pedig nagyon nyitottak az újdonságokra” – jegyezte meg Harcsa Beáta. Mint említette, a vállalat 2024 februárjában egy új, hozzáadott cukor nélküli Mizo Túró Rudival jelenik meg a piacon. Idén nyáron pedig egy évszakhoz illő, limitált kiadású, valódi tejcsokis kókuszos Mizo Túró Rudival jelentkezett a gyártó, ami „hatalmas sikert aratott és rengeteg pozitív visszajelzés érkezett a fogyasztóktól”.
Harcsa Beáta felhívta a figyelmet arra, hogy manapság a hozzáadott értékkel bíró termékek nagy népszerűségnek örvendenek. „Legyen szó akár laktózmentesről, hozzáadott cukormentesről vagy valódi csokoládésról, Mizo Túró Rudi termékeinkhez magyar termelőktől származó tejet használunk fel, szakértelmünket pedig termékeink népszerűsége teszi megkérdőjelezhetetlenné a kategóriában” – mondta.
A Mizo Túró Rudi portfólióban megtalálhatóak egyedi (2x15 g duó vagy 30 g) és multipack (5x2x15 g vagy 5x30 g) csomagolású termékek is a kínálatban. A termékcsalád kedveltségét mutatja, hogy a hűtött szeletes termékek ma már minden kiskereskedelmi egységben elérhetők, legyen szó szupermarketről, hipermarketről, a lakóhely melletti kisboltról vagy akár online áruházról.
„Kiemelten fontosnak tartjuk a valódi csokoládés Mizo Túró Rudik szerepét a piacon, ezért idén szeptembertől ismét a valódi csokoládés Mizo Túró Rudiké a főszerep a TV-ben, a közterületeken, az online felületeken és a közösségi médiában is” – tette hozzá a stratégiai és marketingvezető.
Kedvelt fejlesztésekkel
A SPAR és INTERSPAR áruházakban a tejalapú desszertek kategóriájában rengeteg féle lehetőség közül lehet választani: pudingok, hűtött szeletes édességek (túró rudi, tejszeletek, gesztenye rudak stb.), krémtúrók, tejberizsek, kanalazható poharas termékek, ami a termékek népszerűségét is mutatja, tudtuk meg Maczelka Márktól, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetőjétől.
„A gyakorlat azt mutatja, hogy ezeket a kategóriákat az innovációk tartják életben, folyamatosan érkezik valamilyen újdonság, új íz, vagy termék, ami fenntartja a vevők figyelmét a kategória irányába – mondta Maczelka Márk, hozzátéve, hogy egyre nagyobb teret nyer a hozzáadott cukor nélküli termékkategória. – Jelenleg ez a legfontosabb trend a desszerteknél, a vitaminnal dúsított termékek inkább a gyümölcsjoghurt és joghurtital kategóriában jellemzők. Ezen túlmenően a proteines termékek piaca növekszik dinamikusan (pudingok, desszertek, italok)” – fűzte hozzá.
Mint megtudtuk, az újdonságokat kereső vásárlók körében a túró rudiknál a 35g/51grammos kiszerelések, rizsdesszerteknél a 200 grammos, a krémtúróknál a 90 grammos kiszerelés a legkedveltebb.
Széles választékkal
Tejdesszertek széles választékával várja vásárlóit az Auchan is. A tapasztalat azt mutatja, hogy a kategória jelentős fejlődésen megy keresztül. Egészen a közelmúltig a gyermekek számára készült desszertek uralták a piacot. Most ez változik, a gyártók egyre változatosabb, különböző célcsoportokat elérő desszertekkel jelentkeznek – fogalmazott az Auchan sajtóosztálya, megjegyezve, hogy ezen csoportok mindegyike más-más igényekkel és ízlési preferenciákkal rendelkezik, valamint eltérő étkezési szokásai vannak.
Az áruházlánc legnépszerűbb termékei között kiemelt helyen állnak a tejszínhabbal és pudinggal készült desszertek. A rizzsel és búzadarával készült desszertek iránti vevői érdeklődés mostanában kezdett emelkedni.
Mivel a kategória nagyon innovatív, valószínűleg nem torpan meg a vásárlói kedveltség sem, új tejdesszertek jelennek meg, a gyártók pedig egymással versengenek az új, innovatív termékek piacra vitelében. Változnak a fogyasztói igények, és bár a magyar fogyasztók ragaszkodnak a már megismert és megszeretett ízeikhez, szívesen kipróbálják az újdonságokat is.
(TERMÉKMIX magazin – 2023. októberi szám)