Az Alfa-generáció lesz várhatóan a történelem legnagyobb generációja, ezért a vállalkozások jobban teszik, ha alaposan megismerik az elvárásaikat.
Hogyan befolyásolja a fogyasztók életkora a termékcsomagolással kapcsolatos elvárásokat, és miért kell a gyártóknak már most a legfiatalabbak, az Alfa-generáció igényeit is figyelembe venniük? Ezekre a kérdésekre kereste a választ Naomi Stewart, az Easyfairs marketingmenedzsere, amelyről a Packaging Europe számolt be.
Fenntartható megoldásokat keresnek
A Z-generációt követő Alfa-generáció (a 2010 és 24 között születettek) valószínűleg nagy befolyással bír majd a marketing alakulására. Ez az első olyan generáció, amely kivétel nélkül a 21. században született, egy teljesen digitális világban, és várhatóan a történelem legnagyobb generációja is lesz: 2025-re több mint 2 milliárd embert tartozik majd ide. A márkáknak ezért gyorsan meg kell ismerniük ennek a csoportnak az elvárásait.
Jellemzően magas minőséget várnak el az általuk fogyasztott termékektől. Nagyon aggódnak az éghajlatváltozás miatt, használják a technológiát, és hiteles, átlátható, fenntartható megoldásokat keresnek hosszú távra.
Ahogy nőnek fel az Alfa-gyerekek, úgy akarnak majd minél többet megtudni az általuk vásárolt termékekről. Várhatóan ők lesznek az a generáció, amely a legnagyobb hangsúlyt fekteti a fenntarthatóságra és a környezettudatosságra, ezért az A-generációs fogyasztók nagyobb valószínűséggel vásárolnak majd olyan terméket, amely természetes forrásból származó, környezetbarát csomagolással rendelkezik, és biztonságosan állítható elő, illetve juttatható vissza a környezetbe.
Ezért a márkák részéről elkerülhetetlen a csomagolási elemek minimalizálása, az újrahasznosítható összetevőkre való áttérés, a frissen előállított, újrahasznosítatlan műanyagok elhagyása és a vásárlók ösztönzése a csomagolóanyagok újrafelhasználására. Az erre irányuló erőfeszítéseket a termékcsomagoláson is érdemes jelezni.
Itt a kevesebb több
A hatékony csomagolástervezéshez elengedhetetlen az egyes demográfiai csoportok ismerete. Az A-generáció számára az interaktív elemeket megjelenítő, fenntartható és személyre szabott csomagolás rendkívül hatékony lehet az értékesítés ösztönzésében. Ők fogékonyabbak „a kevesebb több” elvre.
Az előrejelzés szerint a márkáknak érdemes már korán befektetniük abba, hogy megértsék a legfiatalabbakat, szert tegyenek a lojalitásukra, mivel a várhatóan leggazdagabb generáció is fel fog nőni. A fogyasztók sokkal többet várnak el a márkáktól a fizikai termékeknél: hitelesnek kell lenniük a szolgáltatás, a tartalom és az elkötelezettség terén is.
A csomagolás az ő esetükben többet számít, mint valaha. Ahhoz, hogy a képernyőn vagy a boltok polcain kitűnjön egy termék a többi közül, a csomagolásnak a tömegek helyett azt a generációt kell megcéloznia, amelyik a legnagyobb valószínűséggel vásárolja meg az adott árut. A leginnovatívabb generáció, az A-generáció ehhez innovatív márkákat keres.
Az A-generáció kevésbé fogékony a hamis ígéretekre és a hangzatos állításokra a termékekkel kapcsolatban. Az őszinteség, az átláthatóság és a következetesség azonban olyan tulajdonságok, amelyek vonzóvá teszik a brandeket a fiatalok szemében.
Fontos, hogy ennek a generációnak az átlagos figyelmi ideje 8,25 másodperc. Rövidítéseket és rövid, erőteljes kifejezéseket használnak a kommunikációhoz. A kulcs az elérésükhöz az interaktív, empatikus és intelligens tervezés lesz.
Az egyszerűség, a magával ragadó élmények és a kifinomultság vonzza őket, preferenciáik valószínűleg a marketing és a csomagolás kimenetelére is hatni fognak. Az elemzés szerint az A-generáció olyan bölcsességről, koraérettségről és társadalmi tudatosságról tesz tanúbizonyságot, amire korábban nem volt példa. Mivel ők jelentik a jövőt, minden vállalkozásnak érdemes figyelnie rájuk.
(TERMÉKMIX magazin – 2023. szeptemberi szám)