Ételeink ízletesek, egészségesek, vegánok és mentesek, természetesek és környezetbarátok legyenek? Az egészségtudatos élelmiszeripar óriási innovációs potenciállal rendelkezik. A trendek felismerése és a gyors reagálás elengedhetetlen a nagyrészt telített piacon, amire elsősorban újdonságokkal reagálnak a gyártók, hiszen nemcsak a fiatalabb generációk döntenek a tudatos és felelősségteljes életvitel és az egészséges, gyógyító élelmiszerek fogyasztása mellett.
Bővülő termékpalettával
A Hulala márkát eddig a növényi eredetű habalappal, főzőkrémmel azonosították a fogyasztók, és az elmúlt években sikerült piacvezetővé is válnia a növényi habalap kategóriában. „A fogyasztói elvárások változnak, fejlődnek, ezért nekünk reagálnunk szükséges az egészséges életmódot, speciális étrendet követők igényeire. Idén két új termékvonallal lépünk a piacra: májusban a vegán, valamivel később pedig a teljesen állati eredetű (laktózmentes) termékcsoporttal” – árulta el lapunknak Monori István, a König-Units Kft. category managere.
Korábban a cukormentes Hulala habalappal színesítette klasszikus választékát a König-Units Kft., idén a tudatos és felelősségteljes életvitelt követők számára a vegánok, flexitáriánusok, valamint a laktóz intoleranciával élők diétáját segíti majd elő.
Monori István hangsúlyozta, hogy a vegán és vegetáriánus életformát követők aránya évről-évre jelentősen növekszik, az Eurispes előrejelzései szerint 2050-re Európában ez a 100 millió főt is elérheti. Mellettük a flexitáriánusok aránya is drámaian nő, akik elsősorban tejmentes diétát követnek, a természetes, etikus, egészséges ételeket részesítik előnyben. Mint megtudtuk, a vállalat részükre kínálja a Hulala Vegán habsprayt, Hulala Vegán habalapot, valamint a Gran Cucina Vegán főzőkrémet.
Az ez idáig kizárólag a növényi eredetű termékkategóriájáról ismert márka 2023-ban belép a teljesen állati eredetű habtejszínek, főzőtejszínek piacára is. „Figyelembe véve, hogy a lakosság egy része laktóz-intoleranciával küzd, a Hulala Laktózmentes tejszínhabspray-vel, a Hulala Laktózmentes habtejszínnel és a Gran Cucina Laktózmentes főzőtejszínnel szeretnénk segíteni étrendjüket” – ismertette Monori István.
A König Units állati eredetű Hulala termékei bátran ajánlhatók a tudatos életmódot követők számára, hiszen laktóz- és gluténmentesek, könnyen emészthetőek. Vegán termékei pedig 100%-ban növényi alapúak, nem tartalmaznak tejszármazékot, s az előzőekhez hasonlóan laktóz- és gluténmentesek, UHT csomagolásban kaphatók.
„Természetesen újdonságainkra is jellemző a klasszikus Hulaláknál már megismert könnyű használat, sokoldalúság és könnyedség” – fűzte hozzá.
A tapasztalat azt mutatja, hogy az egészséges vagy speciális alternatívát kereső vásárlók nem szeretnének megalkuvók lenni a számukra kínált termékek ízét, állagát, technológiai jellemzőit tekintve. Mint megtudtuk, a gyártó termékfejlesztői nagyon figyeltek arra, hogy a felmerülő speciális igényeknek is az ízélmény feláldozása nélkül tudjanak a legújabb Hulala termékek megfelelni, mindemellett a Hulalától eddig megszokott magas minőséget képviseljék az új családtagok is.
Monori István fontosnak látja a fogyasztók figyelemfelhívását arra, hogy milyen új termékekkel bővült a paletta, és miben mások ezek a korábbiakhoz képest.
„Erre a célra www.hulala.hu weboldalunkat, valamint a HulalaMagyarország facebook oldalunkat használjuk. Emellett a sütni-főzni vágyók által közkedvelt lapokban, digitális oldalakon, és rádiós műsorban is fogunk információkat nyújtani újdonságainkról. Ezen túlmenően marketing eszközökkel is támogatjuk a bevezetést: print hirdetésekkel szakmai lapokban, POS anyagokkal, valamint kiemelt fogyasztói akciókkal” – ismertette.
Minőségi alapanyagokkal
Az Első Pesti Malom- és Sütőipari Zrt. 184 éves malomipari tapasztalattal rendelkezik, melyet a vállalatnál dolgozók magas szintű szakértelme és mindennapos odaadó munkája egészít ki. A három különböző malomban adott a lehetőség és a rugalmasság különböző, az adott terméknek legmegfelelőbb gyártási folyamatok kiválasztására. Csonka Sarolta, a vállalat kereskedelmi és marketing vezetője hozzáfűzte, hogy emellett hatalmas hangsúlyt fektetnek a minőségi, magyar alapanyagok beszerzésére, majd ezek felhasználására is.
„Kiemelt figyelmet fordítunk a tudatosan táplálkozó fogyasztók igényeire is, így termékeink között megtalálhatók a 100 százalékban tönköly, rozs, illetve tritikálé alapanyagból készült termékek, melyek pozitív élettani hatásaiknak köszönhetően számos diétában, különleges étrendben helyet kapnak. Ide sorolhatjuk még a durumlisztet, mely szintén nagyon népszerű” – ismertette a választékot Csonka Sarolta.
Mint mondta, ezeknek a termékeknek a glikémiás indexe jóval alacsonyabb, mint a hagyományos búzából készült liszteké, épp ezért sok diétának állandó szereplői. Az Első Pesti Malom- és Sütőipari Zrt. és a Szegedi Gabonakutatóval közös projektje eredményeként megtalálható a kínálatban a kékbúza-liszt, mely magas antocianin tartalmának köszönhetően, a tudatos táplálkozás nagyon hasznos részévé válhat.
„Mindezt kiegészítve gluténmentes termékeink is vannak a repertoárban, rizs és kukorica őrlemények formájában, valamint saját gyártású gluténmentes toast kenyerünk, a »Toasti« is egyre népszerűbb” – tette hozzá.
Csonka Sarolta szerint a tudatos életmódot folytató fogyasztók általában sokat tájékozódnak a különböző alapanyagokból készült őrleményekről, így sokszor ismerik pozitív hatásaikat, fogyasztásuk előnyeit. „Honlapunkon kívül jelen vagyunk a social média felületein is, illetve egyre több rendezvényen is igyekszünk ott lenni. Óbudai és a Lőrinci Piacon lévő mintaboltjainkban pedig kolleganőink mindennap segítik, tanácsokkal látják el az érdeklődőket” – említette.
Új, innovatív termékcsaláddal
A 2003-ban alapított, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Alföldi Tej Kft. elsődleges célja, hogy széles és megbízható termékválasztékot nyújtson kereskedelmi partnerei és a fogyasztói számára. A mentes termékek iránti igény évről évre növekszik, ezt szem előtt tartva bővítette termékportfólióját a vállalat.
„2023 tavaszán az egészségtudatos életmódot folytató fogyasztók számára megalkottuk a Pure Milk márkát. Az új Pure Milk joghurtok a tulajdonosainktól érkező, kiváló minőségű, magyar tejből készülnek” – ismertette az egészséges életmódot folytatók számára is ajánlott kínálatot Brandl-Popov Lívia, az Alföldi Tej Kft. marketingvezetője.
A Pure Milk alapcsalád 4 ízben érhető el (epres, stracciatellás, kókuszos, körtés-karamellás), és csökkenetett cukortartalommal rendelkezik, kivéve az epres, amely hozzáadott cukor nélkül készül.
A termékcsaládban a klasszikus joghurtok mellett Pure Milk+ néven az egészséges- és beauty életmód követőinek kedvezve alkották meg az élelmirost-forrással és kollagénnel dúsított joghurtokat. „150 grammos kiszerelésben, hozzáadott cukor és édesítőszer nélkül, alacsony zsírtartalommal kínál finom falatokat a joghurtok szerelmeseinek. Emellett a Pure Milk joghurtjaink laktózmentesek is” – mutatott rá Popov Lívia.
Mint mondta, az egészséges étrendet követők számára a Pure Milk+ család egy igazi különlegesség, hiszen a tejtermékek piacán egyedülálló módon az ananász és a mangó-maracujás ízek 10.000 mg kollagént tartalmaznak. A mangó és az ananász ízek élelmi-rostforrásnak is minősülnek. Illetve a Pure Milk joghurtok nemcsak hozzáadott cukrot, hanem édesítőszert sem tartalmaznak, így a gyümölcsök eredeti, kellemes ízei érvényesülnek.
A marketingvezető felhívta arra a figyelmet, hogy a Pure Milk márka 2023 tavaszán került bevezetésre, így az áruházak polcain májustól találkozhatnak a termékekkel a fogyasztók. „Az eddigi kóstoltatási tapasztalatok alapján elmondható, hogy osztatlan sikert arattak a joghurtjaink” – mondta.
Az Alföldi Tej nagyon fontosnak tartja az edukációt, ezért több csatornán is kommunikálni kívánja a terméktulajdonságokat. A vállalat weboldalán, social media felületein, illetve áruházi aktivitások révén népszerűsítik a termékeket.
Táplál és erősít
„Azoknak, akik betegségük következtében alultápláltakká váltak és étrendi támogatásra szorulnak, kiváló választás a Nutridrink PlantBased speciális gyógyászati célra szánt élelmiszer” – mondta Majerné-Klesch Andrea, a Danone Magyarország Kft. market access and medical affairs managere (Specialized Nutrition). A Nutridrink Plantbased különféle betegségekhez kapcsolódó alultápláltság diétás ellátására lett kifejlesztve. Ilyen betegségek, állapotok – a teljesség igénye nélkül – lehetnek például daganatos betegségek, nagyobb műtétek előtti és utáni állapotok, gyomor- és bélrendszeri betegségek, idegrendszeri betegségek, agyi katasztrófa utáni állapot (pl. agyvérzés), hosszas kórházi tartózkodás utáni legyengült állapot.
„Biztos ismerős mindannyiunk számára az az érzés, amikor például egy vírusfertőzésből lábadozunk, gyengének, elesettnek érezzük magunkat. Ha ez az állapot hosszasan fennáll, illetve maga a betegség olyan súlyosságú, hogy csökkenti a tápanyagok hasznosulását, kialakulhat az alultápláltság, más néven malnutríció. Vannak páciensek, akik ezekben a helyzetekben is ragaszkodnak a megszokott életmódjukhoz; gondolhatunk itt a vegán táplálkozást folytatókra, vagy azokra, akik szeretnék csökkenteni az állati fehérjebevitelüket, nem beszélve azokról, akik tehéntejfehérje-allergiában szenvednek. Számukra jelent megoldást a Nutridrink PlantBased, ami növényi összetevőinek köszönhetően az említett étrendekbe beilleszthető” – ismertette a Nutridrink Plantbased terméket Majerné-Klesch Andrea.
A Nutridrink PlantBased kizárólag növényi összetevőkből áll, laktóz-és gluténmentes, mindezek révén a termék egy fontos piaci igényre reagál. Jó minőségű fehérjében gazdag: 70 százaléka borsó-, 30 százalékban szójafehérjét, emellett szénhidrátot, növényi olajokat, ásványi anyagokat és vitaminokat is tartalmaz. Egy palack 300 kcal energiával, 12 g fehérjével ér fel. Több ízlést is kielégít, hiszen két ízben is kapható: a krémes mokkaízű és gyümölcsös mangó-maracuja Nutridrink PlantBased.
A táplálásterápiák kapcsán kiemelt hangsúlyt fektet az edukációra a Danone. Majerné-Klesch Andrea felhívta rá a figyelmet, hogy Európában 33 millióan alultápláltak, a malnutríció problémájával foglalkozni kell és mindez nem valósulhat meg a megfelelő, megbízható információk biztosítása nélkül a lakosság számára. A speciális táplálásról, vagyis a táplálásterápiáról számos írásuk olvasható, amelyek a nutricia.hu oldalról érhetők el. Ugyanitt elérhető egy diétatár is, ami több, mint 50 betegség vagy speciális állapot étrendi leírását tartalmazza.
(TERMÉKMIX magazin – 2023. májusi szám)