Cikkünkben azt mértük fel, hogyan változnak a fogyasztói szokások a tusfürdők terén, és hogyan hatnak az új igények a termékkínálatra.

A Sensient Beauty összesítése szerint korábban a ­testápolásra az emberek higiéniai szükségletként tekintettek. A ­bőrápolás trendje viszont már a testápolás, zuhanyzás terén is meg­jelent, ez pedig növeli a bőrápoló tulajdonságok iránti igényt a tusfürdőkben is.
Egyes elfoglalt nők és férfiak számára a zuhanyzás vagy fürdés jelenti az egyetlen alkalmat, amikor kikapcsolódhatnak a napi stresszből, így a fürdőszoba az öngondoskodás helyszínévé válik. A pandémia alatt éppen az otthoni rituálék segítettek a fogyasztóknak, hogy időt szakítsanak a wellnessre.
A világjárvány a környezeti hatásokra való érzékenységet is növelte. Ezért egyre több termék jelent meg a piacon, amely nem okoz nagy környezeti terhelést. Már vízmentes termékek is kaphatóak tabletta vagy por formájában, amelyekhez a vizet később lehet hozzáadni, így kevesebb energiát igényel a gyártásuk.

Fenntartható, hatékony és szerethető
A Sansin termékeket forgalmazó Chemcore Zrt. marketing vezetője, Szabó Ádám elmondása szerint melegben népszerűbbek a gyümölcsös, édesebb illatok, de babafürdetők esetében a lágyabb, kevésbé illatos termékek a keresettek.
„A babafürdetők esetében fontos, hogy az adott termék mennyire bababarát, lehetőleg minél kíméletesebb legyen, éppen ezért minden Sansin Baby terméket dermatológiai tesztre küldünk, és bátran ajánljuk a kisbabák érzékeny bőrére is” – jelentette ki.
A babafürdetőknél elvárás az is, hogy finom, de szolid illat­tal rendelkezzenek, és gyengéden tisztítsák és ápolják a babák bőrét. A babatusfürdők vásárlásánál kiemelt szempont, hogy allergénmentes legyen, dermatológiailag tesztelt, ­tehát még véletlenül se legyen benne bármi olyan anyag, ami irritálhatja a kisbaba bőrét.
„Az infláció minden területen érezteti a hatását, de ha egy szülőnek kifejezetten bevált egy adott babatermék, ­akkor nem szívesen vált, mert ez kifejezetten egy olyan terület, ahol a megszokott minőséget keresik” – mondta.
A Sansin Baby termékcsaládnak kétféle fürdetője van: a Blue Elephant és a Pink Duck termékek, amelyeket ki­fejezetten a kisbabák érzékeny bőrére és hajára fejlesztett ki a cég. A jelenlegi kiszerelés 500 ml-es, de a fogyasztói igényeknek eleget téve már tervezik a 300 ml-es ­kiszerelés bevezetését. A Sansin babatermékeket drogériákban és webshopokban lehet elérni.
Szabó Ádám úgy látja, a kozmetikai termékek esetében egyre nagyobb szerepe van a különböző tanúsítványoknak. A vegán termékek térnyerése egyre nagyobb, sok fogyasztó­nak számít ez a szempont.
„Minden termékünk, köztük a baby termékcsalád is megfelel a Vegan Society elvárásainak, éppen ezért ­minden termékünkön megtalálható a Vegan védjegy” – hang­súlyozta.
A 2023-as évben bevezették a megújult, hatékonyabb formulával rendelkező kozmetikai termékcsaládot, amelynek kifejlesztése során az volt cél, hogy egy fenntartható, hatékony és szerethető terméket hozzanak létre, amely tökéletes társ a mindennapi természetes szépségápolásban.

Hagyomány és modern kutatás

A gyógynövények ősi tudománya alapján a L’Angelica Gyógynövény Intézet kifejlesztette az új Supreme Care termékcsaládot: a termékeket arra tervezték, hogy azok természetes módon és páratlan gyengédséggel gondoskodjanak bőréről nap mint nap.
Az olaszországi Villa Angelicában alapított L’Angelica Gyógynövény Intézet 1981 óta igyekszik megteremteni a hagyomány és modern kutatás közötti harmóniát.
A körömvirág, rózsa, citromfű, gránátalma és eukaliptusz kivonatokban gazdag összetevői hozzájárulnak bőre hidratáltságához különböző éghajlati viszonyok között is. Amellett, hogy mediterrán gyógynövény kivonataival segít, hogy bőre bársonyosan puha legyen, a L’Angelica Supreme Care 500 ml-es hab-és tusfürdők parabén-, vazelin-, szilikon-, és GMO-mentesek.


Kiváló minőségű, de megfizethető termékcsalád

Szabó Gábor, a Florin Zrt. PR menedzsere elmondta, hogy számos piackutatásuk bizonyította, a kozmetikai termékeknél a döntés­hozatalban az illat, valamint az ár a vásárlást leginkább befolyásoló tényezők. Azt tapasztalják, hogy növekszik a Florin által gyártott termékek iránt a kereslet. A vevők elkezdtek lefelé vásárolni, a márka­termékek helyett a ­hasonló minőségű, de olcsóbb árukra váltanak. „Cégünk tusfürdő szortimentje meglehetősen ­széles, számos illatvariáció közül tudnak a fogyasztók válogatni, hogy garantáltan megtalálják a bőr­típusukhoz, személyiségükhöz vagy akár a pénztárcájukhoz leginkább megfelelő terméket” – jegyezte meg.
A jelenlegi gazdasági folyamatokra tekintettel a Florin is nyit a nagy és gazdaságos kiszerelésű termékek, termékcsaládok felé.
„A napokban került a boltok polcaira a megújult ALEX XXL férfi tusfürdő öt illatban, amely a környezettudatos csomagolás mellett kiváló ár-érték arányú is, ugyanis kétszer annyi terméket tartalmaz kedvező áron. Mivel a férfivásárlók részéről egy termékkel kapcsolatban az egyik legfontosabb elvárás az illat, ezért is döntöttünk úgy, hogy a megújult ALEX XXL termékcsaládot 5 illatban hozzunk forgalomba, hogy mindenki megtalálja a maga számára legmegfelelőbbet” – hívta fel a figyelmet.
Szabó Gábor szerint az emberek egy része egyre tudatosabb az életmódjukkal és a bőrápolásukkal kapcsolatban. A ­vásárlók nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy milyen kozmetikumot választanak, hiszen számos bőrproblémával és allergiás reakcióval találkoztak már.
„Erre válaszul a Dermaflora 0%-os termékeink ­szortimentjét folyamatosan növeljük és alakítjuk. A tavalyi évben dobtuk ­piacra például a csipkebogyóval és C-vitaminnal dúsított tusfürdőt, ami mindamellett, hogy természetes eredetű összetevőket tartalmaz, magas hatóanyag tartalmával ­segíti a bőr kollagéntermelését, ­támogatva annak feszességét és rugalmasságát” – közölte.
Hozzátette, hogy itt is fő szempont volt, hogy egy ­kiváló minőségű, mégis megfizethető, mentes termékcsaládot alkossanak.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2023. májusi szám)

AKTUÁLIS SZÁM ITT: