A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ami hazánkban szinte elképzelhetetlen tejtermékek, cereáliák, pékáruk és felvágottak, hagyományos kolbászok nélkül. Noha a növényi alapú, vegán táplálkozás erősödése és az állatjóléti viták iránya éppúgy befolyásolja a piacot, mint az alapanyagok áremelkedése, a gyártók bizakodók, és fejlesztésekkel, újdonságokkal lepik meg a fogyasztókat.

Újdonságokkal a nehézségek ellenére
„A teljes sajtpiac megrázó éven van túl: decemberre már 60 százalék feletti átlagár-emelkedést tapasztaltunk. Emiatt a piacon kétszámjegyű volumen visszaesés keletkezett, mindazonáltal a vásárlók jelentősen többet költöttek a kategóriára, mint 2021-ben” – mutatta be a piaci helyzetet Nagy Mariann, a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt. sales develop­ment managere.
Mint megtudtuk, az alapanyag- és energiaárak jelentős emelkedése a vállalat termékeit is érintette. „Szerencsére ­tavaly volt olyan sikeres termékbevezetésünk – a Tihany Friss termékcsalád –, amely segíteni tudta az ­értékesítésünket. Az idei évre nehéz jóslatokba bocsátkozni, főleg egy ­ennyire hekti­kus 2022-es év után. Bízunk benne, hogy az alapanyagárak mérséklődni fognak és ebből az árcsökkenésből a ­vásárlók is profitálhatnak majd” – mondta Nagy Mariann.
A tavalyi évben felmerült piaci nehézségek ellenére két márkája esetében is újdonságokkal jelentkezett a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt. Tavasszal a cég bevezette a 100 százalékban természetes összetevőkből álló Medve Sajti Pajtik Tekergő sajt snacket, amit az érlelés nélküli sajtból, mesterséges ízesítőanyagoktól mentesen, magas minőségű alapanyagok felhasználásával készülő, több ízben is ­elérhető Tihany Friss szendvicskrémek követték.
„A Tihany Friss termékek a kiváló reggeli szendvicsek kihagyhatatlan összetevői. A habosított szendvicskrém könnyed és ­légies állagú, különböző péksüteményekre ­kenve vagy zöldségek ­mellé mártogatósként is ­fogyasztható” – mondta Mike Ágnes, a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt. brand managere. Emellett a lapos tégelyes kiszerelésű Tihany Friss szendvicskrém a hozzáadott tejszínnek is ­köszönhetően lágy és kenhető állagú.
Mike Ágnes megemlítette, hogy a Tihany Friss szendvicskrémek érlelés nélküli sajtból készülnek, mesterséges ízesítő- és színezékanyag mentesek. „A Tihany Friss szendvicskrémek közül a natúrt szorosan követve a zöldfűszeres változatok a leginkább kedveltek, kiszerelést tekintve pedig a lapos tégelyesek egy kicsit népszerűbbnek bizonyultak a poharas, habosított szendvicskrémeknél” – tette ­hozzá a brand manager.
A Tihany Friss szendvicskrémek közül három 120 grammos, lapos tégelyes kiszerelésben található meg a polcokon, natúr, light és zöldfűszeres változatokban. A habosított szendvicskrémek 140 grammos, poharas kiszerelésben kerülnek a fogyasztók kosaraiba, natúr, laktózmentes, zöld­fűszeres és szárított paradicsomos változatokban.
„2022-ben mind a Medve, mind a Tihany márkákon aktívan kommunikáltunk újdonságainkról, amit 2023-ban is folytatni tervezünk, hogy minél több leendő fogyasztó megismerhesse az új finomságokat” – mondta Mike Ágnes, hozzátéve, hogy a TV reklámok mellett online és rendezvény megjelenésekkel is erősíti marketing mixüket, a márkát.

Díjazzák a minőséget
„Nagyon nehéz időszakot menedzselünk manapság. A nyerstej ára 2022-ben folyamatosan emelkedett, majdnem megduplázódott egy év alatt, talán ez év elején tetőzik majd. Az árak változásában azonban nemcsak az alapanyag árának emelkedése jelenik meg, hanem a feldolgozás folyamatához szükséges energiaárak drasztikus emelkedése és a csomagolóanyagok árának ­emelkedése is” – mutatta be röviden a jelenlegi tejpiacot Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója, hozzáfűzve, hogy a megemelkedett költségeknek csak egy részét tudja a gyártó magára vállalni, így minden szegmensben növekednek az árak és egyre csökken a kedvező árú tejtermékek kínálata.
Az ügyvezető igazgató szerint várhatóan a saját márkás termékek előállításának volumene növekedni fog, az akciós termékek mennyisége szintén emelkedik, míg a saját brand termékek forgalma valamelyest vissza fog esni. „Ilyen körülmények között nagyon fontos, hogy alkalmazkodni tudjunk a kihívásokhoz, néhány fejlesztést át kellett ütemeznünk, de nem állunk le a fejlesztésekkel, csak mások a prioritások” – hangsúlyozta Nagy Ádám.
A Nádudvari tejtermékek választéka igen széles: túró, tejföl, joghurt, kefir és kenyérre kenhető termékek – vajkrém, körözött, krémsajt – szerepelnek a kínálatban. A fogyasztói igényekhez igazodva a vállalat folyamatosan bővíti a termék­palettát: az elmúlt év végén belépett a gyümölcsjoghurt piacra a vállalat. Nagy Ádám megemlítette, hogy a néhány éve bevezetett Nádudvari krémjoghurt népszerűségéből kiindulva fejlesztették ki a réteges krémjoghurtokat áfonyás, kajszibarackos és erdei gyümölcsös ízben.
A Nádudvari a laktózérzékeny fogyasztók számára joghurtot, tejfölt, körözöttet és túrót is kínál több éve. „Az E-mentes termékcsalád hosszú évek óta kínál mesterséges adalékanyagoktól mentes lehetőségeket reggelire, tízóraira, uzsonnára vagy vacsorára, hiszen a vajkrémeink, körözötteink és a krémsajtok is mind mesterséges adalékanyagok nélkül készülnek” – jegyezte meg Nagy Ádám, megemlítve, hogy a cég a fennállása óta nagy figyelmet fordít a kiemelkedő minőségű élelmiszerek előállítására, melyet az utóbbi évek szakmai és közönségdíjai is mutatnak.
Mint megtudtuk, a Nádudvari több termékcsoporthoz kapcsolódóan is tervez aktivitásokat erre az évre is, tavasszal a joghurtok lesznek a középpontban. Többféle közterületi kampány megjelenéssel indít a tejipari cég, óriásplakátokon és tömegközlekedési eszközök felületein is megjelennek a hirdetések. „Természetesen az online megjelenéseket sem hagyjuk ki, a Facebook, TikTok, Instagram megjelenések elmaradhatatlanok. Egyre több influencer kapcsolódik a kommunikációnkhoz, de rádiós és televíziós megjelenéssel is találkozhatnak a vásárlóink ebben az évben” – ­egészítette ki Nagy Ádám.

Kedveltek a tejdesszertek
Csirmaz Melinda, a Danone Magyarország trade marketing vezetője szerint az elmúlt év számos kihívást hozott a hazai piac számára. A szakember úgy véli, hogy a jelentős infláció, az alapanyagok és az előállítási költségek drágulása, súlyos terhet ró az élelmiszereket gyártó és forgalmazó cégekre, valamint a fogyasztókra is, akik a napi nélkülözhetetlen kiadások mellett megvásárolják ezeket a termékeket. „A saját márkás termékek térnyerése évről-évre erősödik, és habár ez nagyobb választási lehetőséget kínál a fogyasztóknak, a piacon ennél fogva jobban kiélesedett a vállalatok közti verseny. Arra azonban nagyon büszkék vagyunk, hogy a Danone ebben a helyzetben is helyt állt” – mondta.
A reggelizési szokások változásával a fogyasztási szokások is jelentős változáson estek át. Csirmaz Melinda megemlítette, hogy mivel a fogyasztók a mindennapi friss tejtermékek, natúr vagy gyümölcsös joghurtok mellett egyre szívesebben választják a desszert típusú termékeket is, a Danone legtöbb innovációja is ezekre fókuszál.
„Ahogy a legtöbb gyártó, úgy mi is fektettünk a speciális táplálkozási igények kielégítésére. Szem előtt tartjuk, hogy egyre többen részesítik előnyben azokat a tejtermékeket és desszerteket, amelyeknek cukor- és zsírtartalma csökkentett, vagy esetleg magasabb fehérjetartalommal rendelkeznek.”
A tapasztalat azt mutatja, hogy a magyar vásárlók elsősorban a hagyományos ízeket preferálják: az eper, a barack és a meggy ízesítésű termékek soha nem mennek ki a divatból. De a megszokott ízvilág mellett fontos a változatosság is, az egzotikus változatokat általában limitált kiadásban kínálja a fogyasztóknak a Danone. „Nemcsak az ízeket és az összetevőket illetően törekszünk a változatosságra, de a kiszerelések sokszínűségét is szem előtt tartjuk. Termékeink 106–130 gramm közötti kiszerelésekben is elérhetőek, igy mind egyesével (single) és multipack (4 pack) kiszerelésben is kaphatók” – fűzte hozzá a trade marketing vezető.
Erősödnek a növényi alapú termékek
A növényi alapú termékek pár évvel ezelőtt robbantak be igazán a köztudatba, ennek köszönhetően népszerűségük is ugrásszerűen megnőtt. Mára a növényi étrend követése kevésbé számít különlegesnek, a fogyasztók éppolyan természetességgel emelik le ezeket a növényi finomságokat az üzletek polcairól, mint a tejtermékeket.
„Az Alpro termékek közül bátran ajánljuk bármelyik termékünket reggelire” – hangsúlyozta Csirmaz Melinda. Mint mondta, a hűtött, kanalas gurtok – melyek alatt a kókusz, mandula és szója alapú növényi joghurthelyettesítőket értjük –, valamint a növényi alapú italok éppúgy fogyaszthatók müzlivel, mint kávéval.
„Tavaly találtunk egy nagyon fontos rést a piacon: ­vannak fogyasztók, akik ugyan nyitottak lennének a növényi ­alapú termékek iránt – és szimpatizálnak ezen finomságok ­bolygóra gyakorolt jótékony hatásaival is –, de annyira ragaszkodnak a tej megszokott ízéhez, hogy inkább amellett maradnak. Ezért született meg a ThisIsNotM!lk termékünk, ami a 2022-es év legnagyobb innovációja volt. Két különböző zsírtartalommal kínáljuk: 3,5 százalék és 1,8 százalék” – ismertette Csirmaz Melinda, hozzátéve, hogy a Barista termék­családon belül is megjelentek egy innovációval: „a zab alapú gluténmentes italt a kávézás kiváló kiegészítője és a Horeca szektor szerelmese is”.

Sikeresek az újdonságok is
A 2022-es év a mindenkit érintő gazdasági nehézségek és az általános áremelkedés ellenére is sikereket hozott a Milli számára, tudtuk meg Pataki Ágnestől, a FrieslandCampina Hungária Zrt. senior brand managerétől. „Minden ­számunkra fontos termékkategóriában megőriztük, illetve még ­erősíteni is tudtuk piaci pozícióinkat” – árulta el a szakember, megemlítve, hogy az idei év a magas élelmiszer-infláció és a háztartások növekvő költségei miatt tele van bizonytalansággal, de a vállalat továbbra is intenzíven támogatja a Milli márkát és folyamatosan dolgozik a termékválaszték megújításán is.
„Egy nagy pohár Milli Kakaóval minden reggel jól ­indul! Ráadásul nemcsak finom, hanem kalcium- és B2-vitaminforrás is, illetve 100 százalékban újrahasznosított műanyag palackban kapható” – hangsúlyozta Pataki Ágnes. Mint megtudtuk, a vállalat egy 2021-es kutatásából kiderült, hogy a magyar fogyasztók egyszerre 400 ml kakaót szoktak meginni. Ezért a FrieslandCampina Hungária úgy döntött a tavalyi év végén, hogy 300 ml-ről a nagyobb 400 ml-es kiszerelésre vált a Milli Kakaóval, amit a visszajelzések szerint a vásárlók örömmel fogadtak. „A Milli lágy és krémes szendvicskrémeket hat különböző ízben találják meg a fogyasztók a polcokon. A Milli szendvicskrémek 200 grammos kiszerelésben kaphatóak. A piacon 150 grammtól 250 grammig találhatóak meg a különböző kenyérre kenhető krémek” – ismertette a senior brand manager. Pataki Ágnes szerint a szendvicskrémek kedveltségéből kiderül, hogy a hagyományos natúr és a magyaros ízvilág a legnépszerűbb, ugyanakkor a fogyasztók nyitottak különlegesebb ízekre is, mint például a zöldfűszeres vagy a különböző sajtos verziók.
Minden Milli termék kategória erős támogatást kap, amellett, hogy továbbra is folyamatosan építik az anyamárkát, az új termék bevezetéseit is minden esetben erős ATL és bolti kampány kiséri.

Mindenkinek a megfelelő finomságot
„Ha a pékárukat összességében nézzük, akkor a Pek-Snack egy 2022 őszi kutatása alapján a válasz­adók háromnegyede fogyaszt reggelire péksüteményt, így ez az egyik legnépszerűbb reggeliző kategória” –­mondta Matskási Zoltán, a Pek-Snack Kft. marketing igazgatója.
A kategóriában folyamatos az innováció – új ízek, formák –, de a legsikeresebb újdonságok a régi és új kombinációjából születnek. A marketing igazgató példaként említette a sós-karamellás fánkot, amely a 2022-es évben nagy siker volt.
„Azt látjuk, hogy egyszerre van jelen egyfajta konzervativizmus és nyitottság az új ízekre, újdonságokra a kategóriában. A megszokott ízek, a hagyományos termékek szerepe megkérdőjelezhetetlen – gondoljunk csak a kakaós csigára vagy a túrós táskára. Emellett viszont szinte mindenkinél eljön az a pont, amikor nem a megszokottra vágyik, hanem kipróbálna valami újat. A tartós siker a régi és új kombinációjából születhet. Erre kiváló példa a Mákos-guba Párnánk, amelyik 2022-ben díjat is nyert” – hívta fel a figyelmet a fogyasztói szokások jellegzetességeire Matskási Zoltán.
A tapasztalat azt mutatja, hogy az ízlés, a kedvelt ízvilág változik a korral. A gyerekek kétharmada az édes ízeket keresi, míg a felnőtteknél a sós ízek kerülnek előtérbe. A Pek-Snack választékában ezért egyaránt megtalálhatóak az édes és a sós kedvencek is. A felnőttek egy részének kifejezetten fontos a kiegyensúlyozott, tudatos táplálkozás, ezért évek óta fontos eleme a cég portfóliójának a szénhidrát-csökkentett Fitt termékcsalád.
Matskási Zoltán úgy véli, hogy az alapanyagok drágulása közvetlenül nem kell, hogy a gyártást befolyásolja. Közvetve annál inkább – hiszen nem cél a drágulás 100 százalékos áthárítása a fogyasztókra. Mint mondta, ilyenkor fontos, hogy egyfajta innovációs szemlélettel, a gyári és logisztikai folyamatok hatékonyság-növelésével a cég képes legyen a fogyasztói árakat versenyképesen tartani. Ez zajlik a Pek-Snacknél is.
„Sajnos úgy tűnik, hogy 2022-ben és 2023-ban az innováció egy része arra irányul, hogy hogyan tudunk kedvező áron kínálni választási lehetőséget a fogyasztóknak. Emiatt vezettük be a »zsebpénzbarát« ajánlatainkat, amitől azt reméljük, hogy nem kell egy vásárlónak a mai inflációs környezetben sem lemondania a minőségi termékekről” – említette Matskási Zoltán.

Napindítás édessel és sóssal
Sós Árpád, a Flamand Pékáru Kft. ügyvezetője szerint „a mai rohanó világunkban nagyon jellemző, hogy a vevők gyorsan olyan reggelihez szeretnének jutni, amivel viszonylag hosszú ideig jóllakottság érzésük van. Ezt az igényüket a helyben sütött péksütemények fogyasztásával könnyen el tudják érni”.
Az ügyvezető úgy véli, mindig van egy fogyasztói réteg, amely nyitott az új ízekre és igényli az új termékek megjelenését. „Ők mindig szívesen megkóstolják, majd tartósan fogyasztják is az új termékeket. A középső – a legnagyobb – vásárlói körben azok vannak, akik megkóstolják az új termékeket, és egyik alkalommal az újdonságok közül, másik alkalommal a hagyományos ízek közül választanak” – ismertette Sós Árpád, befejezve azzal, hogy a harmadik vásárlói csoport tagjai általában nem kóstolgatnak, nem kérnek új ízeket, hanem a régi bevált, megszokott ízvilágú termékeket fogyasztják.
Mint megtudtuk, a gyakorlat azt mutatja, hogy a nap elején a virslis és húsos, sós péksütemények toronymagasan az eladási lista élén vannak, mert sokak számára reggel éhgyomorra jobban esik a sós íz. Az édes pékáruk délután népszerűek, példaként ­említve: a gyümölcsös termékek mindig kedveltek, de évszaktól is függ, hogy mi a kedvenc íz.
A Flamand Pékáru Kft. jelenleg 120-féle fagyasztott péksüteményt gyárt és szállít ki az ország 9 megyéjébe, ezzel a választékkal minden partnerbolt össze tudja állítani a saját vevőközönsége részére a megfelelő termékeket. „Kínálatunkból találnak kedvükre valót a diákok és hölgyek a könnyed falatok közül, a nehéz fizikai munkát végzők fogyaszthatnak például péklángost vagy pizzát, mellyel könnyebben kibírják ebédig, a szépkorúak pedig szívesen vásárolnak az ömlesztett apró pékáruinkból” – mondta el Sós Árpád.
„Az alapanyagok drágulása a gyártást annyiban befolyásolja, hogy igyekszünk egyre hatékonyabban elkészíteni a pékárukat, tehát a minőség megtartása mellet egységnyi idő alatt több pékárut készíteni, mint eddig” – árulta el a cégvezető. Mint említette, a pékáruk fogyasztói áraira jelentős hatással van az alapanyagok drágulása, ehhez jön még az energia és a munkabérek emelkedése. „Ez érződik jelenleg a 2022-es évben jelentősen megnőtt péksütemény árakon” – jegyezte meg.

A kedvező ár kerül fókuszba
„A legtöbb termékünket elsősorban reggeli étkezésre ajánljuk. A Nest­lé gyerek gabonapelyhek, mint a Nesquik, Cini Minis, Chocapic, az inkább felnőtteknek szánt Nestlé Fitness és Cheerios gabonapelyhek és az utóbbi években bevezetett Fitness Granolák is gyorsan elkészíthető, egészséges életmódba illeszthető és nem utolsósorban finom választást jelentenek reggelire’” – ismertette Németh Levente, a Nestlé Hungária Kft. marketing menedzsere.
A gabonapehely és müzli­sze­le­tek népszerűsége a ­2021-es év óta töretlenül nő, korábban egy jelentős visszaesés volt tapasztalható elsősorban a koronavírus járvány miatti lezárások időszakában, amikor kevesebb „on-the-go” terméket fogyasztottak Magyarországon. Németh Levente megemlítette, hogy az utóbbi évben a fogyasztás tudott ­növekedni. A piacon sok innováció és új termék jelent meg, egyre népszerűbbek a proteintartalomra és a csökkentett cukortartalomra fókuszáló termékek.
Németh Levente szerint az egyadagos termékek fogyasztása Magyarországon egyelőre marginális, leginkább a prémiumabb granola kategóriában vannak ilyen termékek, de ott is 5 száza­lék alatti piacrésszel, a kiskereskedelmi index adatok alapján.
„Idén is folytatjuk a tavaly megkezdett NutriScore tápértékjelölő rendszer bevezetését termékeinkre, ami 2022 év végére már a gabonapehely csomagolásaink több, mint kétharmadán fent volt” – engedett bepillantást idei terveikbe Németh Levente, megemlítve, hogy emellett megújul a Nesquik gabonapehely csomagolása, és az új Nesquik kakaóval egységesen kialakított arculat segítségével a fiatal felnőttek felé fordul a brand.
A kategórián belül elsősorban a hozzáadott cukor nélküli termékek és a vegán termékek részesedése ugrott meg leginkább az utóbbi időben. A csomagolásmentes és az újrahasznosítható csomagolásokra vonatkozó fogyasztói elvárások most kicsit háttérbe szorultak, és inkább a kedvező ár került fókuszba a vásárlási döntés meghozatalakor.
„A gabonapelyhek fogyasztása 7 százalékkal, a müzlik fogyasztása volumenben több, mint 10 százalékkal esett v­issza, amely köszönhető a kategóriát sújtó 40 százalék feletti in­flációnak. A gabonapehely és müzliszeletek kategória volt az egyetlen, ahol az emelkedő árak mellett is nőni tudott a fogyasztás mennyisége” – említette Németh Levente. Mint mondta, az infláció elsősorban az alapanyagok, csomagolóanyagok és az energiaárak növekedéséből adódik. A piaci szereplők költségeik növekedése miatt kénytelenek voltak a 2022-es évben több ütemben is emelni áraikat, a kiskereskedelmi index adatok alapján. „A költségnövekedés mellett a cereália termékek körére is kiterjesztették a Népegészségügyi termékadót, amely 2022. július 1-től lépett érvénybe, és részben ennek a felhajtó hatását is megfigyelhetjük a piaci árakon” – magyarázta.


A külcsín és a belbecs is számít
„A Cerbona portfóliójában ­szinte minden termék a reggelizéshez kapcsolódik. Müzlik, zabkásák, ­gabonapelyhek, de sok esetben egy-egy müzli- vagy zabszelet is helyettesítheti a reggelit. Amit kiemelnék, az a müzli és zab­kása kínálatunk, illetve hamarosan debü­tálnak a boltok polcain az új, gyerekeknek szánt gabonapelyhek” – mondta Weidinger Zsolt, a Cerbona kereskedelmi vezetője.
A Cerbona egyik legkedveltebb terméke, a klasszikus müzli új köntöst öltött 2022. év végén. Teljesen megújult beltartalommal és külsővel került a boltok polcaira. A vállalat, amellett, hogy kifejlesztett egy ropogósabb müzlialapot, a klasszikus étcsokoládés, áfonyás és meggyes müzli mellett új ízekkel is bővítette a szortimentjét.
„Már étcsokoládés-epres, csokoládés-mandulás, mézes-­narancsos, valamint piros gyümölcsös müzliket is kínálunk vásárlóinknak. De a müzlikínálatunkban ­megtalálhatóak már a granolák is Vegán és kényeztető Selection változatban, mindemellett a gluténmentes fogyasztóknak sem kell nélkülözniük a müzlit reggelire” – ismertette a kereskedelmi vezető.
Weidinger Zsolt elárulta, hogy a Cerbona új ­gabonapelyhei is hamarosan elérhetőek lesznek – teljesen új arcu­lat­tal, új, ropogósabb formulával és két új termékkel, ­kakaós rizs­pehellyel és karamellás kukoricapehellyel bővült a választék. A zabkásakínálatban a klasszikus zabkásák mellett, glutén- és laktózmentes, vegán és proteines termékek is meg­találhatóak.
„A Cerbona az elmúlt években nagyon sok termék­újdonsággal és termékfejlesztéssel jelent meg a magyar ­piacon – említette Weidinger Zsolt. – Sikeres fejlesztés volt a gluténmentes termékcsalád, melynek sikere azóta is töretlen, a Vegán termékcsaládunk is válasz volt a fogyasztói szokások változására. A funkcionális, speciális termékek iránti kereslet folyamatosan nő, a top müzliszeletünk is immáron harmadik éve egy gluténmentes szelet.”
A kereskedelmi vezető elárulta, hogy a Cerbona a csomagolás terén is folyamatosan keresi a környezetbarát lehetőségeket, ezért kerültek például a tasakos müzlik újrahasznosított papírból készült dobozba.
Weidinger Zsolt szerint az infláció és az általános áremelkedés hatását még nem lehet megmondani, ezért a Cerbonánál folyamatosan monitorozzák az eladási és ­piaci adatokat.
„A 2022. évi forgalmunkban nem tapasztaltunk csökkenést, mind mennyiségben, mind értékben növekedést értünk el” – közölte a kereskedelmi vezető, megjegyezve, hogy az alapanyagok drágulása sok esetben többletmunkát jelent a termékfejlesztőknek és a beszerzési osztálynak. „Egy új beszállító esetén (akár ugyanazon alapanyagnál), mindig megelőzi egy teszt, hogy az adott alapanyag megfelel-e az általunk elvárt minőségnek, amennyiben igen, akkor jöhet szóba egy esetleges váltás. Az elmúlt évben több ilyen projektünk is volt” – említette.

A hagyományos ízektől a pikánsig
„A reggeliző termékek egy speciális kategória a húsiparban, mivel mindenki a reggeli étkezéssel indítja a napot. Az elmúlt évek tapasztalata alapján ki lehet jelenteni, hogy a fogyasztók többségét nem befolyásolta az árváltozás, bár mérlegelnek, továbbra is maradnak a minőségi termékek fogyasztása mellett” – fogalmazott Kovács István, a Békés Húsfeldolgozó Kft. tulajdonosa.
Az áremelkedés hatására egyre többen vásárolnak az üzle­tekben reggelire való húskészítményeket. Kovács István úgy látja, hogy az utóbbi időben megnőtt az otthon reggelizők száma, ami befolyásolja a vevők választását, mint ­mondta, „szinte duplájára nőtt a szeletelt termékek iránti kereslet, aminek az ára csomagolási és gyártási költségek miatt magasabb, mint a tömbösé, de a vásárlók ezt tolerálják”.
A Békés Húsmanufaktúra reggelire is kínált termékei között az egyik legnépszerűbb a csomagolt tepertő, valamint a békési szeletelt vastagkolbász, amit, mint megtudtuk, a fogyasztók előszeretettel vásárolnak céltudatosan reggelire.
Kovács István elmondta, hogy a Békés Húsmanufaktúra egy autentikus békés-megyei ízvilágon alapuló manufakturális üzem, így a termékek 70 százaléka hagyományosan kerül értékesítésre dizájnelemek és csomagolás nélkül, viszont a maradék 30 százalék folyamatos dizájn- és csomagolási innovációkon esik át. „Fejlesztéseinkkel próbáljuk követni a mai trendet és a fiatal generációt is megszólítani” – hangsúlyozta a húsfeldolgozó tulajdonosa.
„Idén nagy hangsúlyt fektetünk bizonyos húskészítmények ízének fejlesztésére, itt megemlíthetem a békési ­sertés virslit, amit ezután jalapeno-cheddar sajtos ízesítésben is piacra dobunk (pácsót nem tartalmaz) – szemléltette ­terveit Kovács István. – Mindemellett folyamatosan fejlesztjük a grilltermékek termékkategóriát, ahol főként a sertéshús dominál, de mi igyekszünk megismertetni a vevőinkkel a bárány és a marhahús kiváló grillezési lehetőségeit” – egészítette ki.
A Békés Húsfeldolgozó termékeinek bemutatására nagy hangsúlyt fektet a szociális média platformokon. A termékkínálatok, ajánlatok megtalálhatók mind a cég weboldalán, mind a Facebookon, Instagramon, valamint a TikTokon is.

 

(TERMÉKMIX 2023. februári szám)

aktuális lapszám digitálisan elérhető ITT: