Nagyot változott a világ és a fogyasztói környezet is azóta, hogy megjelent Magyarországon az első Túró Rudi vagy Krémtúró – melyek még évtizedekkel ezelőtt, jóval a FrieslandCampina magyarországi megjelenése előtt történtek. A fogyasztók az elmúlt évtizedekben nem csak hozzászoktak a széles választékhoz, hanem kifejezetten keresik is az innovációkat, a folyamatosan megújuló termékkínálatot. Erről a folyamatos megújulásról és persze a Pöttyös Túró Rudi és a Milli krémtúró evolúciójáról a FrieslandCampina Hungária marketing igazgatóját, Nyeste-Kállay Dánielt kérdeztük.

» Az első krémtúró itthoni megjele­nése óta mennyit változtak a fogyasztói igények?
Az alapok nem változtak, a magyar emberek ragaszkodnak a gazdag és minőségi ízvilághoz, ugyanakkor hozzászoktak és ezáltal már elvárás is lett, hogy ne csak az alap ízek, variánsok legyenek a polcokon, hanem egy folyamatosan újra meg újra megújuló kínálatból választhassanak. Természetesen ez nem jelenti, hogy elhagynánk a jól megszokott kedvencüket, ami a Milli Krémtúró esetében a vaníliás és a vaníliás-mazsolás.

» Ilyen konzervatív környezetben milyen szerepe van az innovációnak?
Ismernünk kell a fogyasztóinkat annak érdekében, hogy olyan ízekkel bővíthessük a választékunkat, amelyek egyszerre lesznek sikeresek üzletileg és építik a márkát azáltal, hogy azt üzenik: olyan élményeket, ízeket kap a fogyasztó a márkától, amely izgalmas színt hoz az életükbe. Ezért a 80’-as évek óta a termékpaletta számos ízvariációval bővült és új Pöttyös termékeket vezettünk be, 2017-ben bemutattuk a Fitt Pöttyös Túró Rudit, 2022-ben pedig bevezettük a hozzáadott cukormentes termékeinket. Ezek fontos mérföldkövek, hiszen generációk életstílusának változására is rezonálnak, így azoknak sem kell kompromisszumot kötni sem ízben, sem állagban, akik kerülik a cukorbevitelt.
Az innováció másik fontos területe, hogy kényelmes, vonzó csomagolóanyagokat használunk, és a gyártási hátterünket egyszerre tesszük hatékonnyá, miközben a minőség első számú prioritás marad. A Pöttyös Túró Rudi népszerűsége oly mértékben nőtt, hogy a Friesland mátészalkai üzemében automatizált gyártósorokkal bővítette kapacitását. A hatékonyságnövelő beruházásnak köszönhetően a jelenlegi, napi 1 millió darabnál is több Pöttyös Túró Rudi kerülhet a polcokra és más tejdesszertekből is tovább nőhet a kínálat.

» Az üzleti siker mércéjét hol kell keresni?
A Milli és főként a Pöttyös márkák Magyarország legértékesebb márkái közé tartoznak, igazi love brandek. Mindezek mögött pedig nyereséget hozó termékek, hatékony üzleti működés, magas hozzáadott értékű termékfejlesztés áll.
Ennek a több évtizedes munkának is köszönhető, hogy a FrieslandCampina Hungária marketing igazgatója, Nyeste-Kállay Dániel személyében magyar szakembert nevezett ki a FrieslandCampina az Egyesült Királyságért és Írországért felelős leányvállalatának marketing igazgatói pozíciójába, aki a leányvállalat felsővezetői csapatának tagja lesz. Ez komoly nemzetközi sikere a magyar vállalatnak, amelyben jelentős szerepet játszott az az értékteremtő munka, amelynek során olyan nagy múltú márkák, mint a Pöttyös és Milli Magyarország legértékesebb márkáivá fejlődtek az elmúlt évtizedben.

Ennek a több évtizedes munkának is köszönhető, hogy a FrieslandCampina Hungária marketing igazgatója, Nyeste-Kállay Dániel személyében magyar szakembert nevezett ki a FrieslandCampina az Egyesült Királyságért és Írországért felelős leányvállalatának marketing igazgatói pozíciójába, aki a leányvállalat felsővezetői csapatának tagja lesz. Ez komoly nemzetközi sikere a magyar vállalatnak, amelyben jelentős szerepet játszott az az értékteremtő munka, amelynek során olyan nagy múltú márkák, mint a Pöttyös és Milli Magyarország legértékesebb márkáivá fejlődtek az elmúlt évtizedben.


» Hogyan változott a krémtúrók választéka az elmúlt két-három évtizedben?
Természetesen megvannak a jól bevált alapízek (vaníliás, vaníliás-mazsolás, kekszes), de mellettük népszerűek a gyümölcsös ízek is, mint a banános vagy epres, és évente két, limitált ideig elérhető ízzel is jelentkezünk. A Limitált kiadású termékekkel minden évben a megszokott ízektől eltérő, különlegesebb, izgalmasabb változatot kreálunk a fogyasztóinknak, és ezek minden évben kiemelkedő sikereket is hoznak a márkának. A limitált kiadású és az állandó termékeink esetében is kiemelt szempont a fenntarthatóság, a lehető legtöbb magyar alapanyag használata és a magyar ízlésnek megfelelő ízvilág.
Zászlóshajónk, a Milli Krémtúró termékcsalád több, mint 50 éves múltra tekint vissza. Azon kívül, hogy számos hagyományos és különleges ízben is elérhető, valamint 90g-os és XXL méretben is kapható, már a laktózérzékeny fogyasztókra is gondolunk: két, népszerű ízben is kapható a Milli Krémtúró laktózmentes változata. Tavaly november óta pedig már a cukorbevitelre tudatosan figyelő fogyasztók is találnak Milli Krémtúrót az üzletekben: a hozzáadott cukor nélkül készülő Milli Krémtúró Vaníliás és Barackos-kekszes ízben is elérhető.
A Krémtúrókon kívül a különlegesen finom, kényeztető desszertek kedvelőinek három különböző olasz típusú desszertet is kínálunk: Tiramisu, Profiterol és Limoncello citromtorta sütidesszertjeink nagyszerűen tálalhatóak étkezés utáni desszertként, a Milli Pudingok pedig felnőtteknek és gyerekeknek is remek finomságként szolgálhatnak bármikor a nap során.



» Milyen széles szortimenttel vannak jelen a piacon?
A Pöttyös márka, amely az ország kedvenc Túró Rudiját adja, a Túró Rudi mellett hűtött tejdesszertekkel és 2019 óta a kakaó szegmensben is 4 féle termékkel van jelen a piacon. 2021 óta pedig a kanalazható túródesszertek is elérhetők három ízben. A hűtött szeletes tejdesszerteken belül a jól megszokott klasszikus natúr termék mellett 8 különböző ízzel kedveskedünk a fogyasztóknak. Guru termékeink két ízben elérhetőek, akárcsak a Tejsüti, amely túró helyett tejkrémet tartalmaz. Arra törekszünk, hogy mindenki megtalálja az adott pillanatban számára kedves terméket.

» Miben változott a másik nagy múltú márka, a Milli kínálata?
A Milli márka a 90-es évek óta van jelen a piacon és mára Magyarország egyik meghatározó családi tejtermék márkájává vált. Neve a minőségi finom és tápláló, tej alapú élelmiszerrel forrott össze. A 6 ízben kapható Milli Vajkrém, a Milli Kaukázusi kefir termékcsalád, vagy a Milli Kakaó remek része lehet egy bőséges, változatos és egészséges családi reggelinek.
A Milli Jegeskávé választékunk csomagolás, íz, és kiszerelés terén páratlan változatosságot nyújt. Mind a 300 ml-es palackos kávék, mind pedig a 250 ml-es alumínium dobozos Milli kávék több változatban elérhetőek, illetve az ízesített jegeskávék kedvelői is kedvükre válogathatnak: a Caramel Latte és az év elején bevezetett Mogyorós Latte után novembertől a Kókuszos Latte is a boltok polcaira kerül.
A családi ebédek, vacsorák elkészítéséhez a Milli a kiváló minőségű tejszín termékcsaládjával járul hozzá: különböző zsírtartalommal a különböző felhasználási módokra, és különböző méretekben a család igényeitől függően.

» Melyik termékkategóriájuk fejlődik a leggyorsabban, mire jelentkezik a piacon legnagyobb igény?
A 0% hozzáadott cukorral készült Milli és Pöttyös termékek rendkívül népszerűnek bizonyultak, már röviddel a bevezetésük után a várakozások felett teljesítettek. A Jegeskávé kategória az utóbbi években soha nem látott fejlődésnek indult, idén január-szeptemberi időszakban értékben közel 30%-os növekedést látunk.

» Termékfejlesztéskor milyen szerepet kap Önöknél a környezettudatos gondolkodás? 
Kiemelten fontos szerepet, hiszen a FrieslandCampina ’Nourishing a better planet’ alapelvei alapján átfogóan kezeljük ezt a témát a csomagolásfejlesztéstől a felelősségteljes beszerzésekig. Például a csomagolóanyagok terén, melyek közül számos, száz százalékban újrahasznosítható vagy újrahasznosított alapanyagból készül. Ezzel párhuzamosan csökkentjük a műanyagfelhasználást a gyártás és a logisztika terén, például a Milli Vajkrémekről levettük a műanyag fedőt és vékonyítottunk a tégely falán. Mátészalkán a gyárban átfogó tervet követünk az energia-, vízfelhasználás csökkentésére és a hulladékgazdálkodásra. Minden kakaóport felhasználó termékünkhöz „Rainforest alliance” minősítésű kakaóport használunk, a krémtúrónál pedig cukorcsökkentési tervet követünk 2016 óta - ez érinti az alaptermékeinket, és része volt a Fitt termékcsalád és a most bevezetett, sikeres 0% hozzáadott cukortól mentes termékportfólió is.

» Milyen egyéb fenntarthatósági céljaik vannak?
A már említett ’Nourishing a better planet’ direktívánk célja, hogy pozitív hatást gyakoroljunk a bolygónk, a társadalom és a tulajdonos farmereink számára. Ezek alappillérei között említhető, hogy mindenki számára megfizethető, minőségi táplálékot állítsunk elő és mindemellett 2050-re működésünk klímasemleges legyen, és hozzá kívánunk járulni a biodiverzitás fenntartásához is.

» Jelen gazdasági helyzetben mennyire látják optimistán a jövőt?
A befektetett munka megtérülésében és a magas minőségű, nagy hozzáadott értékű termékek erejében bízva, kellő kreativitással és fogyasztóközpontú szemlélettel át tudjuk vészelni a nehezebb gazdasági időszakokat is. (x)

 

(TERMÉKMIX magazin – 2022. novemberi szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM ELÉRHETŐ  ITT: