2025.júl.19.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Polc

Fűszeresen ünneplünk
Polc
2021.márc.10.

Fűszeresen ünneplünk

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozások idén is hatással lesznek a húsvéti szezon megünneplésére. Természetesen nemcsak a kiadások és a vásárlások csökkenéséről van szó, hanem egyéb változásokról is: a megszokott fűszerek és fűszerkeverékek mellett újdonságok kerülnek előtérbe, melyek könnyítik az otthoni sütés-főzést.

Újdonságokkal ízesítve
„Az elmúlt években trenddé vált a főzés. A kényszerű otthonmaradás időszakában pedig még azok is rákaptak az otthoni ételkészítésre, akik korábban kevésbé érdeklődtek a gasztronómia ezen ága iránt. A kedvező piaci viszonyoknak köszönhetően a Kotányi mono fűszereinek forgalma 20%-kal növekedett ebben az időszakban. A mono fűszerek előnye, hogy ízlés szerint, szabadon kombinálhatók az ételek egyéb összetevőivel és a receptek is általában ezen alapfűszerek mennyiségét határozzák meg” – fogalmazott Galácz Márta, a Kotányi Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
A Kotányi termékpalettájából elsősorban a mono fűszerek, mint pl. a fekete bors és fokhagyma, zöld növényi fűszerek, valamint a hagyományos magyar konyha receptjeihez illő fűszerkeverékek forgalma emelkedik az ünnepi szezonban. A húsos ételekhez használatos fűszerkeverékek esetében is fontos szezonnak számít a húsvét.
„A Kotányi fűszerkeverékek közül a legnagyobb mértékű növekedést a csirkéhez, pulykához és sertéssültekhez, illetve a sonkához használatos fűszerkeverékeink esetében lehet tapasztalni. A 2021. ­húsvéti szezonban már elérhető lesz a ­vöröshagyma-granulátum termékünk, amely hiánypótló a magyar piacon” – említette az ügyvezető igazgató.
„Az ünnepi sütési szezonban az édes süteményekhez való fűszerkeverékek, a citromhéj és a narancshéj kiváltására Orangina és Zitronett fűszerkeverékeket választják elsősorban a háztartások” – ismertette Galácz Márta. A főételek vonatkozásában pedig a hagyományos receptek fűszerkeverékei, mint a Fasírt, a Sült csirke vagy a Sült húsok és a pácokhoz való keverékek, amik kifejezetten kedveltek. Sonka készítéséhez pedig a fokhagyma-granulátum és a babérlevél fűszerek ajánlhatók.
Újdonság az Omlett és rántotta fűszerkeverék, amelyet kifejezetten a húsvéti tojásos ételek különlegesebbé tételéhez javasolnak.
„A húsvét előtt hagyományosan a böjt időszaka van, a húsmentes étrendet követőknek ajánljuk az egyik újdonságunkat, a Veggy vegetáriánus fűszerkeverék-családunkat” – említette az ügyvezető igazgatónő. A Kotányi három­féle fűszerkeveréket vezetett be a piacra: az Exotic a ­rizses ételek­hez, korianderrel és gyömbérrel keverve, a Hot & Spicy a chilis ízek kedvelőinek és a Classic, amely zöldséges, burgonyás ételekhez készült rozmaringos, paradicsomos, enyhén fokhagymás keverék egy kis fodros kellel megbolondítva. „Ezek a vegetáriánus keverékeink hozzáadott sót nem tartalmaznak. Ezen felül a böjt támogatására a Kurkuma fűszerkeverékeinket is ajánljuk gyömbérrel, chilivel vagy citromfűvel” – egészítette ki.
A Kotányi kiszerelései nem változnak, a cég továbbra is a tasakos 20 vagy 25 g töltősúlyú termékekkel lép piacra, amely a legnagyobb szegmens a piacon a csomagolási fajtákat tekintve. „Hamarosan bővítjük majd a fűszermalom kiszerelésű keverékeinket is, mert ezen típusú termékeink is egyre közkedveltebbek a piacon” – tudtuk meg.
Galácz Márta elárulta lapunknak, hogy hamarosan sok újdonság kerül majd a boltok polcaira. „A húsvéti szezon után bevezetésre kerülő termékek főként a befőzéshez, a nyárhoz kapcsolódnak. A befőzés egyszerűbbé, gyorsabbá tételéhez fejlesztettük ki a Dzsemvarázs készítményeinket” – ismertette az ügyvezető igazgató.
A Kotányi másik új termékcsaládja a Quick & Easy, amely könnyű nyári ételek elkészítését teszi egyszerűbbé és változatossá. Ebben a termékcsaládban idén 3 különböző fűszerkeverék kerül bevezetésre.
„Idén is külön figyelemmel fordulunk fogyasztóink ­felé. Az online felületeinken (YouTube, Facebook, Instagram, Tiktok) húsvéthoz kapcsolódó receptvideók találhatók, amelyeket Lázár séffel vagy a Street Kitchen csapatával, valamint Buday Péter mesterszakáccsal készítünk folyamatosan, mindig az adott szezonnak megfelelően” – mondta Galácz Márta.

20 milliárdért fűszereztünk 12 hónap alatt

2019 decembere és 2020. november között több mint 3 ezer tonna fűszert vásároltak a magyar fogyasztók a kiskereskedelemben.
Az ezt megelőző, azonos időszakkal összevetve ez 7%-os növekedést jelent. A kategó­riára 20 és fél milliárd forintot költöttünk, ami 9%-kal magasabb, mint a megelőző 12 hónapban.
Az értékben mért piac legnagyobb szeletét a 401–2500 m2-es üzletek hasítják ki, és súlyuk az elmúlt időszakban 2 százalékponttal növekedett – ­38%-ot tudhatnak magukénak. A 2500 m2-nél nagyobb boltok a kategória értékbeli forgalmának 27%-át teszik ki. 18% jut az 51–200 m2-es csatornára.
A Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint a gyártói márkás termékek 2 százalékpontos csökkenés után még mindig a piac 69%-át teszik ki értékben, mennyiségben pedig az eladás 56%-át jelentik. Egyik időszakról a másikra a gyártói márkás fűszerek értékbeli forgalma 5, a kereskedelmi márkáké 18%-kal nőtt. Kiszerelés szerint 30–30%-ot tesz ki az értékbeli eladásból a 11–20 grammos és a 26–50 grammos csomagolás. 16%-ot jelentenek a maximum 10 grammos fűszerek, az 51–100 grammos termékek részesedése pedig 15%.

Ízfokozók nélkül
Julis Zsanett, a Házi Piros Paprika Kft. kereskedelmi igazgatója véleménye szerint a koronavírus jelentősen felborította a korábban megszokott piaci szokásokat. „A tervek, melyeket 2020 elején készítettünk márciusra összedőltek és vészforgatókönyvek sorát kellett rövid idő alatt létrehoznunk, nehezített körülmények között dolgoztunk. Nehézségek akadtak a beszerzéssel, ellátással, logisztikával. Szerencsések vagyunk, mert szakértő csapatunk kiállta a próbát és bázis felett zártuk az évet”.
Mint említette, a húsvéti időszakban a Házi Piros Paprika termékpalettájából keresett termékek az ételízesítők, fűszerpaprikák és amennyiben az időjárás már megengedi, akkor a grilltermékek is előkerülnek. „Büszkék vagyunk arra, hogy a szárnyas fűszerkeverékünk után a fűszerpaprikánk is az ­ország legjobbja lett a Maradok a pénzemnél blog vaktesztjén” – jegyezte meg Julis Zsanett.
A fogyasztók körében nagy kedveltségnek örvend az ízfokozók nélkül, tengeri só felhasználásával készült Reform Vito ételízesítő, illetve a na-glutamát mentes Vito plusz ételízesítő. A tesztgyőztes Magyar Termék védjegyes I. osztályú csemege fűszerpaprika 100%-ban magyar alapanyagból készül. A kereskedelmi igazgató hozzáfűzte, hogy grillezéshez szívesen választják a szintén tesztgyőztes szárnyas fűszerkeveréket, „de említhetem a grill, amerikai BBQ, fokhagymás, magyaros keverékeinket. Minden fűszerkeverékünk na-glutamát és gluténmentes”.
„A húsvéti sütéshez ajánlom új fűszersóinkat, melyek rozmaringos só, paradicsomos só, fokhagymás só formában kaphatók. Széles körű felhasználásuk lehetőséget ad a kreatív háziasszonyoknak a kísérletezésre. A paradicsomos fűszersót elsősorban salátákra gondoltuk, de a tesztelők zöme például bolognai mártásba és egyéb paradicsomos ételekhez használta. Izgalmas, ha kísérleteznek a vásárlók!” – ismertette Julis Zsanett.

Aromás ízekkel
„A járvány első hulláma és a lezárás 2020. március közepén volt, a következő havi forgalmunk ijesztő volt, 40%-kal rosszabb eredményt produkáltunk, mint az előző évben. Azonban amint az emberek elkezdtek berendezkedni a karanténra, úgy forgalmunk is elkezdett szárnyalni, és ez a növekedés év végéig kitartott, ellensúlyozva az év elejei mélyrepülést” – tudtuk meg Petkó Reginától, a Szilas Aroma Kft. ügyvezető igazgatójától. Mint mondta, a nehézségek ellenére szerencsésnek mondhatja magát a vállalat, hiszen a működés zavartalan volt.
A Szilas Aroma teljes termékkínálata ajánlható a ­húsvéti sütés-főzéshez, azonban az ügyvezető igazgató kiemelte az élelmiszerszínezékeket, melyek nemcsak a sütemények színezésére jók, hanem kiválóan alkalmasak tojásfestésre is. „Húsvétkor az élelmiszerszínezékek forgalma mindig jelentősen növekszik. Az aromák esetében minden termék eladási mutatója egyenletesen nő, természetesen a slágertermék mindig a Rum és Vanília lesz” – említette.
Mint megtudtuk, idén 4 új íz bevetetését tervezi a Szilas Aroma. „Reméljük a Pisztácia, Karamell, Levendula és Alma termékeinket is szeretni fogják vásárlóink” – jegyezte meg Petkó Regina, hangsúlyozva, hogy a Szilas Aroma termékei allergénmentesek és a vegán étrendbe is beilleszthetők.
„A jelenlegi gondok ellenére is úgy érzem, hogy a piac azon szegmense, amely az élelmiszergyártással foglalkozik, az elmúlt évben pozitív irányba változott. Azt tapasztaltuk, hogy egyre népszerűbb az otthonsütés, meglepő módon a 30 év alatti fiatalabb korosztály körében lett divatos otthon főzni és sütni” – fogalmazott Petkó Regina.
A Szilas Aroma Kft. megtalálható a Facebookon, ­illetve az idei évben az Instagramon keresztül is igyekszik elérni régi és új fogyasztóit.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. februári szám)

Tags: fűszer
  • Előző cikk: Idén nagyobb húsvéti forgalomra számítanak a kereskedők Előző
  • Következő cikk: Sonkával terített asztalok Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom