A GKID nemrégiben megjelent 2022-es e-kereskedelmi toplistáján újoncként egyből az FMCG mezőny 6. helyére került a Pelenka.hu. Emellett különösen figyelemre méltó teljesítmény, hogy az FMCG szektor szereplőinek rangsorában a Pelenka.hu lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú vállalat.
» Önök 5 év alatt építették fel az hazai e-kereskedelem legújabb sikersztoriját. Mi a titkuk?
A Pelenka.hu sikertörténete számos tényező eredménye. A 2018-as indulásunktól kezdve a Pelenka.hu a várandós kismamáknak és a kisgyermekes családoknak kíván segíteni – ezzel a céllal indítottuk az oldalt. Erre a jól definiált célcsoportra fókuszálunk, az anyukáknak szeretnénk a lehető legtöbbet nyújtani. Mi szolgáltatói attitűddel dolgozunk, és a szó nemes értelmében szolgálni szeretnénk a vásárlóinkat.
Az első években a pelenka és a baba-mama termékek piacán lett első számú szereplő a Pelenka.hu, de ma már többek között a háztartási, vegyi- és papíráru piacon is fontos szereplővé váltunk.
Hamarosan elindítjuk a megújult Beauty.hu szépségápolási termékekre specializálódott webshopunkat is, így tovább tudjuk bővíteni a női célcsoport elérésében és kiszolgálásában elért eredményeinket. A Beauty.hu egy újabb értékesítési csatorna számunkra és természetesen a beszállítóink számára, így a beszállítóinknál elért pozícióinkat ezáltal is tovább tudjuk erősíteni.
Célunk, hogy a szépségápolás területén is meghatározó és megkerülhetetlen szereplővé váljunk a hazai piacon.
Van egy erős e-kereskedelmi know-how-nk, amivel a Pelenka.hu-hoz hasonlóan egy kiemelkedően sikeres márkát szeretnénk felépíteni.
Bízunk benne, hogy a Beauty.hu is ugyanolyan pozitív visszajelzéseket és elismeréseket kap majd, mint amelyeket a Pelenka.hu is kapott.
» Éppen most kapták meg az Ecommerce Hungary Nagydíját.
Igen, most júniusban vehettük át az Ecommerce Hungary szakmai szövetség nagydíját, az újonnan alapított „Év Digitális Kereskedője 2022 Nagydíjat”. A számos szakmai elismeréssel nem csak az e-kereskedelemben elért sikereinket és innovatív hozzáállásunkat értékelik, hanem a várandós kismamák és kisgyermekes családok igényeinek kiemelkedő kiszolgálására való elkötelezettségünket is visszaigazolja a szakma. Az elmúlt években a Pelenka.hu az egyik legdinamikusabban növekvő e-kereskedelmi platformmá vált Magyarországon.
» Kik a fő beszállítóik és milyen módon dolgoznak együtt? Mennyire múlik a siker a partnerkapcsolatokon?
A kereskedelemben elért gyors sikereink természetesen a stratégiai partnereinkkel való szoros együttműködésünknek, a korrekt és proaktív beszállítói együttműködéseknek is köszönhetők. A kollégáimmal mindig arra törekszünk, hogy többet adjunk az elvárhatónál, ami ugyanúgy igaz a vásárlóink kiszolgálására és a beszállító partnereinkkel való kapcsolatokra is. Ez a hozzáállás nagyon gyümölcsöző, hiszen pár év alatt több beszállítónk legnagyobb e-kereskedelmi partnereivé nőttük ki magunkat.
Eleinte, amikor elkezdtünk dolgozni egy-egy új beszállítóval, akkor mindig meglepődtek, hogy milyen pozitív hozzáállást mutatunk és milyen magas szintű kiszolgálást, támogatást biztosítunk a márkáik számára. Főbb beszállítóink közé olyan meghatározó cégek tartoznak, mint például a Procter & Gamble Magyarország, Essity Hungary, Unilever Magyarország, Reckitt Benckiser Hungary, Danone Magyarország, Nestlé Hungária.
Ezek a win-win helyzetre törekvő partnerkapcsolatok biztosítják számunkra a minőségi termékek széles választékát, és lehetővé teszik, hogy a várandós kismamák és kisgyermekes családok számára a legmagasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújtsuk, ami immár kiegészül a Beauty.hu szépségápolásra fogékony ABC státuszú női célcsoportjával is.
» Hogyan tovább, hova lehet innen még fejlődni?
A Pelenka.hu eredményeit, piaci pozícióját tovább szeretnénk erősíteni, ami mellett a Beauty.hu felépítése kap jelenleg nagyobb fókuszt. Ez egy számunkra teljesen új szegmens, itt még rengeteget kell tanulnunk. Az első év a célcsoport minél jobb megismeréséről és eléréséről, a megfelelő termékkör kialakításáról, valamint a dinamikus növekedés érdekében tett lépések megvalósításáról szól. (x)
(TERMÉKMIX magazin – 2023. júniusi szám)