A Pelenka.hu webshop vezetője, Csereklei Zoltán e-kereskedelem kategóriában megnyerte a Digital Hungary Példakép díját, amit október elején vehetett át az Internet Hungary konferencián Krisán Lászlótól, a KAVOSZ vezérigazgatójától. Az ügyvezetőt az idáig vezető útról kérdeztük.
» Honnan hova vezetett az út?
A Pelenka.hu webshopot 2018-ban indítottuk el. Kezdetben csak szorosan a témához kapcsolódó termékeket értékesítettünk, azonban ez az idők során kibővült minden olyan termékkel, ami a kisgyermekes családok háztartásában mindennapi fogyasztási cikk lehet. Többek között háztartási vegyiáruban is erősek vagyunk, például mosószerek, mosogatószerek, öblítőszerek, tisztítószerek, fertőtlenítőszerek, higiéniai papíráru, illetve tisztálkodószerek és kozmetikai termékek.
A gyermekek igényei mellett az édesanyákra is igyekszünk nagyobb hangsúlyt fektetni, illetve például a gabonapelyhek és magtejek révén a nagyobb testvérek kiszolgálásában is fejlődünk. A termékportfólió napjainkban már megközelíti a tízezret, jelenleg több mint ötven embernek adunk munkát, az idei várható árbevételünk pedig közelíti a 4 milliárd forintot.
» Hogyan sikerült egy multik által uralt piacot hazai cégként meghódítaniuk?
A Pelenka.hu nagyon jó példa arra, hogy bebizonyítsa, egy olyan szektorban is az élvonalba, piacvezető pozícióba lehet kerülni, amelyben a nagy nemzetközi cégekkel kell felvenni a versenyt. A webáruház létrehozásával az első pillanattól az volt a célunk, hogy a kismamákat és a kisgyermekes családokat támogassuk, mindennapi rutinjukat segítsük, hiszen ők azok, akik általában a legkevesebb szabadidővel rendelkeznek, mégis számtalan, addig számukra ismeretlen terméket kell megismerniük és rendszeresen beszerezniük a várandós időszak előtt és után. A fókuszunk mindvégig a kismamákon és a kisgyermekes családokon van, ezen nem változtatunk.
„Csereklei Zoltán nagyon rövid idő alatt megmutatta, hogy az addig multik dominálta pelenkapiacon is ki lehet tűnni egy hazai vállalkozás indításával, fel lehet építeni egy erős márkát és hűséges fogyasztói bázist. Céltudatossággal és tehetséggel építi a Pelenka.hu webáruházat, amely a szektorban a legnagyobbak közé emelkedett pár év alatt. Mind kereskedelmi stratégiában, mind marketingben és ügyfélélményben kimagasló az, amit elért.” – így jellemezték az alapítót a Digital Hungary Példakép díj szervezői. |
» Jelen nehéz gazdasági helyzetben hogyan tudnak kedvezni a vásárlóiknak?
A Pelenka.hu webshop idén októberben teljesen megújult, éppen azért, hogy még egyszerűbbé és gyorsabbá tegyük a megfelelő termékek megtalálását és beszerzését. Évente több százezer családot segítünk és a megújult webáruházzal is az a célunk, hogy minél egyszerűbb és gördülékenyebb legyen a vásárlási folyamat. Ha éppen altatás közben, fél kézzel van ideje az anyukának elintéznie a havi babás bevásárlást, az se okozhasson nehézséget.
Igyekszünk segíteni abban, hogy a vásárlóink könnyen megtalálják a pénztárcájuk számára legmegfelelőbb ár-érték arányú alternatívákat, azonban a pelenka és a törlőkendő esetében jellemzően magas a márkahűség.
» E-kereskedőként mit tudnak tenni a fenntarthatóság érdekében?
Jelenleg több mint száz településen már elérhető a természetbarát, csomagolásmentes kiszállításunk, ami azt jelenti, hogy a termékeket extra csomagolás és térkitöltő anyagok használata nélkül, eredeti formájukban, zárható műanyag ládákban juttatjuk el a vásárlókhoz. Ezek göngyölegként visszakerülnek a raktárba, így nem termelnek felesleges hulladékot. Ez fontos fenntarthatósági szempontból, hiszen így sokkal kevesebb szemetet termelünk a kiszállítás során, ráadásul a vásárlóinknak sem kell otthon kerülgetniük a felhalmozott csomagolóanyagokat. Ezért az a célunk, hogy 6 hónapon belül az egész országban elérhetővé tegyük ezt a kedvelt, környezetbarát szolgáltatást. (x)
(Termékmix magazin – 2022. októberi szám)