2024-ben a fogyasztói szokások átalakulása, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény, valamint a digitális megoldások elterjedése jelentős hatással voltak a piaci dinamika alakulására. A gazdasági környezet változásai, az infláció és a globális ellátási láncok zavarai tovább nehezítették a helyzetet, miközben a kiskereskedők folyamatosan keresték a módját, hogy megőrizzék versenyképességüket. Cikkünkben a piac szereplőivel bemutatjuk a tavalyi év legfontosabb trendjeit, a legnagyobb kihívásokat, valamint az idei évre vonatkozó lehetőségeket, amelyek formálhatják az élelmiszer-kiskereskedelem jövőjét.

Újdonságok és fejlesztések a nehézségek ellenére is

„Az elmúlt év is számos kihívás elé állította a kereskedelmet. A szektor teljesítménye elmaradt attól, amit sokan vártunk. Mind­annyian azt reméltük, hogy 2024-ben már jelentősen elindul a mennyiségi növekedés, azonban ez csak az év utolsó napjaiban történt meg” – fogalmazott Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezető igazgatója.
Mint mondta, a statisztikák szerint a 2024-es év már nem annyira az inflációról szólt, ennek ellenére a vásárlói viselkedésben az extrém árérzékenység megmaradt.
„A magyar fogyasztó mindig is árérzékeny volt, de ez még tovább erősödött. A tavalyi évben akciók nélkül gyakorlatilag nem tudtuk aktiválni a vásárlókat, és azokra az akciókra reagáltak legjobban, amelyek azonnal és akár már a legkisebb mennyiségtől érvényesek voltak” – mondta, példaként említve a gyűjtés-jellegű akciókat, amelyek során valamilyen kedvezményt lehet szerezni. Érdekes trend volt, hogy tavaly a nagyobb mennyiségű bevásárlás után ­érvényesíthető kedvezményeket sokkal kevésbé kedvelték a vevők, mint az azonnal járó kedvezményeket.
Heiszler Gabriella szerint a saját márkás termékek iránti kereslet magas szinten tetőzött 2024-ben. Az üzletlánc elért egy olyan szintet, elsősorban a belépőáras termékkategóriá­nál, ahol lefedi a kívánt áruválasztékot. „Nyilván egyes kiegészítő termékek változhatnak a fogyasztói szokások változásával, illetve az új innovációk megjelenésével.”
„Ez alapján elmondható, hogy a belépőáros termékek ­tekintetében nagyon elégedettek vagyunk, ugyanakkor potenciált látunk a magasabb hozzáadott értékű termékekben is. Ez utóbbi valamilyen mentes, bio vagy nemzet­közi konyhát képviselő termék a saját márkás termékválasz­tékunkban.”
A saját márkán belül inkább a különlegességek azok, amelyek potenciált jelentenek a következő években. Várhatóan ezen a területen nőni fog még a forgalom is és a részarány is. A tavalyi évben a SPAR megkezdte az együttműködését a Wolttal, és úgy tűnik, ez a csatorna még jelentős fejlődési lehetőségeket rejt. „Ennek volt némi kannibalizációs hatása a saját csatornáinkra, vagyis még szükséges finomítani a működést.”
„A bértárgyalásokat nézve, minden évben igyekszünk a lehető legnagyobb béremelést adni a dolgozóinknak, amivel a piaci versenyben meg tudjuk tartani a helyünket.” 
„Mindenki láthatta a 2023-as üzleti évet bemutató éves beszámolónkat. Nem árulok el titkot akkor, ha elmondom, hogy ezt az évet veszteséggel zártuk, ennek ellenére, ahogy minden évben, most is finanszíroztuk ezt a béremelést. Azonban a dolgozóink megérdemlik a plusz juttatásokat, hiszen rengeteget dolgoznak azért, hogy a vevőket kiszolgálják, és vállalják, hogy adott esetben hétvégén is dolgozzanak annak érdekében, hogy a vásárlói kiszolgálás a ­lehető legjobb színvonalon történjen meg.”
A fejlesztésekkel kapcsolatban Heiszler Gabriella megemlítette, hogy a boltnyitások számát a plázatörvény alapvetően korlátozza. Ennek ellenére már most látni, hogy néhány új üzletet sikerül megnyitni idén is.
„Ennél jóval nagyobb darabszámú üzletet, jóval nagyobb ráfordítással fogunk felújítani. Nagyon fontos, hogy meg tudjon újulni a hálózatunk. Mi vagyunk Magyarországon az elsőként megjelent nemzetközi kereskedő. Ebből az is következik, hogy nekünk vannak a legrégebb óta működő üzleteink, úgyhogy itt van bőven tennivaló, és ebben szeretnénk nagyot előrelépni” – hangsúlyozta az elnök-ügyvezető igazgató.

 

Sok eredmény és még több terv

Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyar­ország vezérigazgatója szerint 2024-ben a legnagyobb kihívást egyértelműen az infláció elleni küzdelem jelentette, ez volt az a tényező, ami nemcsak a kiskereskedőkre, de a vásárlókra is a legnagyobb nyomást helyezte.
Mint mondta: tapasztalható, hogy a vásárlóknak továbbra is nagyon fontos az ár. Ugyan a nagykosaras vásárlások értékében látni előremozdulást, a piacra továbbra is jellemző az árérzékenység, a vásárlók keresik a jó promóciókat, illetve továbbra is népszerűek a saját márkás termékek.
Ennek megfelelően a Tesco a saját márkás termékek körében szélesítette a választékot mind a ­magyarországi, mind a közép-európai piacokon. „A 2024/25-ös évben közép-­európai szinten több mint 400 új termékkel készültünk. A Tesco Otthonról szolgáltatásunk remek évet ­tudhat maga mögött, hiszen a tervek felett tudta növelni a ­vásárlói bázist, a rendelésszámot és a forgalmat is” – ismertette a vezér­igazgató.
Növekedett a Tesco Online Club tagság is, ahol a tagok­nak korlátlan ingyenes kiszállítást biztosít a vállalat. Emellett a Wolt és a Foodora partnereken keresztül egy órán belüli kiszállításra is lehetőség nyílt az ősztől megnövelt választékkal és több akciós ajánlattal fűszerezve.
„Ha pedig a munkatársakat nézzük, akkor fontos ­kiemelni, hogy egész évben számos módon támogatjuk munkatársaink jóllétét, valamint a munka-magánélet, illetve a pénzügyi és lelki egyensúlyt. Az alapbéren túl az elmúlt években példa­értékű juttatási rendszert alakítottunk ki ­munkatársaink számára, amelynek értéke tavaly több mint 4 milliárd forint – említette Pálinkás Zsolt. – Fontos, hogy minden tevékenységünk középpontjában az emberek állnak, legyenek azok kollégáink, vásárlóink vagy éppen szállítóink. Legfőbb célunk, hogy olyan környezetet teremtsünk, ahol mindenkit szívesen látunk, és ahol mindenki nap mint nap bátran önmaga lehet.”
Az Árgarancia programban a Tesco mintegy 1700 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartja tartósan alacsonyan, és folyamatosan ellenőrzi azokat. Emellett a vásárlók továbbra is hetente mintegy 1000 terméket találnak jelentős árkedvezménnyel „Clubcard áron” online és az áruházakban. A nyugdíjasok minden hónap utolsó keddjén ötszörös Clubcard pontokat kapnak hűségkártyájukra vásárlásuk után, melyet az applikációban azonnal utalványra tudnak váltani.
Az elmúlt évek kiemelt feladata volt a Tesco hipermarketek méretének csökkentése a vásárlói élmény és az üzleti hatékonyság növelése érdekében. „2024-ben újabb mérföldkőhöz érkeztünk: szeptemberben új áruházat nyitottunk és novemberben átvettük a Tesco Csoport legzöldebb, 100 ezer négyzetméteres logisztikai központját Szigetszentmiklóson, amelynek célja a magyar vásárlók hatékonyabb kiszolgálása, a szállítás optimalizálása, illetve a szén-dioxid-kibocsátás és a környezetterhelés jelentős csökkentése” – egészítette ki a felsorolást a vezérigazgató, hozzáfűzve, hogy 2024-ben összesen 14 hipermarketet és 33 kisformátumú áruházat újítottak fel országszerte, ami az összes Tesco áruház mintegy negyede.
Pálinkás Zsolt szerint idén az egyik legnagyobb kihívás és téma a kiskereskedelemben az élelmiszerfogyasztás vissza­térésének kérdése, illetve az, hogy mindez milyen módon csapódik le Magyarországon, hogyan alakul a versenyképesség itthon és a környező országok viszonylatában, hiszen „már most láthatóak bizonyos trendek, pl. mennyire fogjuk érezni például a határ menti boltoknál az ún. cross border hatást”.
„Ennek megfelelően a gazdaság felépülésére, a ­vásárlói ­bizalom visszatérésére és a vásárlóerő lassú ­növekedésére számítok. Addig pedig költségstruktúrában egy olyan egyensúly megtartására kell törekednünk, ahol a kiadások stabilitása vagy csökkenése mellett a hatékonyság tovább növekszik. Ehhez pedig átgondolt beruházásokra van szükség. A közép­pontban továbbra is a vásárló áll, de ahhoz, hogy őket még jobban elérjük és kiszolgáljuk, arra van szükség, hogy még pontosabban szegmentálni tudjuk a szükség­leteiket” – fogalmazott a vezérigazgató.

 

Áruházfejlesztések, árverseny­képesség, minőség és elérhetőség

„A változékony piaci teljesítmény, az infláció lassulása az egyik fő hajtóereje annak, hogy a fogyasztás lassan visszatér a mérsékelten pozitív trendhez. A Horeca és a független kereskedők piacára továbbra is nagy nyomás nehezedik a kihívást jelentő költségszerkezet miatt” – mondta lapunknak Vladimir Gnjidić, a METRO Magyarország vezérigazgatója. Hozzátette: ez két típusú keresletet eredményez: egyrészt a folyamatosan vonzó árajánlatok iránt, másrészt pedig az egyedi termék/szolgáltatási megoldásokra, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy hatékonyabbá váljanak költséggazdálkodásukban.
„A mi válaszunk a folyamatosan vonzó árakat kínáló keresletre a »Többet olcsóbban« koncepció, amelynek keretében jelenleg közel 5.000 terméket kínálunk jelentősen csökkentett áron nagyobb volumenű vásárlások esetén. Azt látjuk, hogy profi ügyfeleink következetesen pozitívan reagálnak erre a koncepcióra. Szeretném megköszönni beszállító partnereinknek, hogy támogatnak minket ebben” – fogalmazott a vezérigazgató.
Mint ismertette, a működési költségek csökkentésére irányuló igényekre adott válaszok között szerepel többek között az Okos Konyha konyhakész professzionális termékcsalád (idő- és energiatakarékosság), a DISH digitális szolgáltatások a Horeca szektor számára (hatékony digitális eszközöket kínál), valamint az ARO, METRO Chef és Fine Life és METRO Professional márkák több mint 5.000 saját márkás terméke (a beszerzési költségek csökkentése).
A METRO Magyarország számára 2024 fordulópontot jelentett a 2022/2023-as évek fogyasztás-visszaesése után, amelyet elsősorban a rendkívül magas élelmiszer-infláció okozott. Vladimir Gnjidić felvetette, a kihívást az jelentette, hogyan lehet egyensúlyt teremteni a kereslet ingadozása és a stratégia végrehajtásának következetessége között. „A külső tényezők ellenére folytattuk beruházási stratégiánk végrehajtását, és a többcsatornás nagykereskedelmi modellnek megfelelően megújítottuk mind a 13 METRO áruházunkat, lehetővé téve ügyfeleink számára a még hatékonyabb vásárlást és a magas szintű termékelérhetőséget. Bátran állíthatom, hogy kereskedelmi irányítási modellünk optimalizálása hozzájárult ahhoz, hogy a tavalyi év második felében jelentős volumenbeli fordulatot érjünk el, szilárd és következetes növekedési pályára állítva minket, beleértve a 2025-ös év erős kezdetét is.”
A szakember szerint a profi vásárlók körében általános tendencia a saját márkák iránti növekvő kereslet. A saját márkás márkák részesedése a METRO teljes értékesítésében 2024-ben is jelentősen nőtt. A minőség, a megfelelő választék, az elérhetőség és az árkonzisztencia voltak e siker fő mozgatórugói.
„Miután a többcsatornás nagykereskedelmi stratégiánkkal összhangban mind a 13 METRO áruházunk megújult, a 2025-ös év lesz az első teljes év, amikor az átalakításoknak köszönhetően a teljes METRO Magyarország hálózat fokozott hatékonysággal fog működni, és ettől további növekedést várunk” – említette a vezérigazgató. Mint ismertette: a következő két évben a legtöbb METRO áruházban energiahatékonysági beruházásokat hajtanak végre, többek között a hűtőrendszerek korszerűsítésével (F-Gáz), nap­elemes rendszerek telepítésével, intelligens LED világítással és hibrid járművek beszerzésével.
„A METRO sikere a kis- és középvállalkozók sikerétől függ, akik szakmai ügyfeleink, és nagyban függ a vendég­látó, a független kiskereskedelmi és az idegenforgalmi szektor gazdasági fenntarthatóságától. Tevékenységünk révén számtalan emberrel foglalkozunk, és sikerünk a legfontosabb érdekelt felekkel – kollégáinkkal, ügyfeleinkkel és beszállítóinkkal – kialakított és fenntartott bizalmi és következetes kapcsolaton múlik. Ez jelenti számomra a „siker háromszögét. A kihívás az lesz, hogy felgyorsítsuk a már most is növekvő értékesítési tendenciánkat, miközben hatékony és költséghatékony működést biztosítunk. Az új év első eredményeit tekintve azonban nagyon bizakodó vagyok.”
„Az árversenyképesség, a termékek minősége és elérhetősége, a kiváló szolgáltatás és a személyes kapcsolatok ebben az évben is kiemelt prioritások voltak és maradnak vállalatunk számára” – összegezte Vladimir Gnjidić.

 

Dinamikus irányban

„Az élelmiszer-kiskereskedelem az utóbbi időszakban komoly kihívásokkal néz szembe, de az ALDI Magyar­ország továbbra is elkötelezett amellett, hogy vonzó árakkal és széles termékkínálattal szolgálja ki a vásárlókat, miközben kiemelt figyelmet fordít a hazai beszállítókra és a fenntarthatóságra” – hangsúlyozta lapunknak az ALDI.
Mint közölték, a vásárlók 2024-ben is árérzékenyek voltak, így még többen fordultak a diszkontok felé, és továbbra is nő a kiváló minőségű saját márkás termékek iránti kereslet, amelyek választása segíti a vásárlókat a spórolásban. Emellett tartós árcsökkentésekkel, gyakori XXL kiszerelésekkel és az év folyamán többször is kuponakciókkal tették lehetővé, hogy még alacsonyabb áron, vagy még nagyobb kedvezménnyel tudjanak a vevők a megszokott árucikkekhez jutni.
A diszkontlánc 2025-ben is folytatni kívánja dinamikus terjeszkedését. „Új áruházakat nyitunk országszerte, hogy minél több magyar vásárló számára tegyük elérhetővé az ALDI alacsony árait. A 2024-es év sikereire építünk, amikor is 10 új áruházat adtunk át és 500 új munkahelyet teremtettünk. 2025-nek is ambiciózus tervekkel vágunk neki és a korábbi évek expanziós ütemét szeretnénk fenntartani” – egészítették ki.
Az ALDI Magyarország számára kiemelten fontos a magyar gazdaság támogatása, amit kettős céllal kívánnak megvalósítani: egyrészt a családok mindennapi kiadásainak csökkentésével, másrészt a hazai vállalkozások megrendeléseinek növelésével és a magyar termékek arányának bővítésével. „Ennek megfelelően folyamatosan fejlesztjük termékkínálatunkat, és 2025-ben is innovatív élelmiszerekkel és non-food termékekkel kívánjuk meglepni vásárlóinkat, miközben tovább bővítjük a hazai beszállítók körét.”
Mint megtudtuk, az üzletlánc a technológiai fejlesztések terén egyre nagyobb hangsúlyt fektet a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazására. A tapasztalat szerint a digitális fejlesztések számos területen – az árurendeléstől a látványpékségek működésén át a marketingig – gyorsabb és hatékonyabb folyamatokat tesznek lehetővé, megkönnyítik a kollégák munkáját és pozitívan befolyásolja a vásárlói élményt.
„A fejlesztések mellett a fenntarthatóság továbbra is kiemelt prioritás számunkra” – emelték ki. Ennek megfelelően az ALDI folytatja a tavaly megkezdett fenntarthatósági intézkedéseit, beleértve a további 46 üzletnél kialakítandó háztartási naperőműveket, az E.ON-nal közös ultragyors töltőállomások átadását, az elektromos járműflotta bővítését, a hűtőközegek lecserélését és az áruházak folyamatos modernizálását.
A diszkontlánc megemlítette, hogy a hiperinflációs környezet a tavalyi évben is hatással volt, nemcsak a vásárlókra, a kiskereskedelmi szektorra is. Az árak a korábbi évekhez képest nem csökkentek, azok gyakorlatilag szinten maradtak, amellett, hogy a bérek továbbra sem zárkóztak fel többségében a fogyasztói árakhoz. Ennek következtében a piac versengő volt 2024-ben, a kereskedelmi szereplők erős fókuszt helyeztek az árakra, az akciós részesedések növelésére, a költségek csökkentésére és a folyamatok optimalizálására annak érdekében, hogy minél kedveltebbé váljanak a vásárlók körében.

 

Minőségi választék pénztárcabarát árakon

„Tavaly a korábbi évekhez mérten egy visszarendeződési folyamatot tapasztaltunk a piacon. A ­2024-et megelőző években jellemző magas élelmiszerinfláció csökkent, és a gazdasági környezet is fellendült, ez pedig pozitívan hatott a vásárlói bizalomra, valamint a háztartások költéseire. Az év második felében így a fogyasztás is növekedésnek indult. A fogyasztói bizalmi index is elkezdett nőni, az infláció pedig tovább mérséklődőtt: mindkét esetben javulás mutatkozik, de az európai viszonylatokhoz képest még elmaradás észlelhető” – ismertette röviden a tavalyi év gazdasági változásait Kazatsay Eszter, a PENNY magyar­országi kommunikációs vezetője.
A PENNY egyik legnagyobb kihívása, hogy vásárlóinak folyamatosan biztosítsa a megszokott minőséget pénztárca­barát árakon. A tavalyi évben kiemelt feladat volt a ­kedvező árak megtartása, miközben a megfelelő mennyiségű és ­minőségű termékválasztékot is garantálni kellett a polcokon. „Munkatársainkkal egész évben azon dolgoztunk, hogy ezeket 2024-ben is biztosítani tudjuk vásárlóink számára, akik így örömmel választották a PENNY üzleteket bevásárlásaikhoz.”
A PENNY választékának közel kétharmada hazai beszállítóktól érkezik, ami az egyik alappillére a működésének. „Ugyan az elsődleges döntési szempontok között az ár és a minőség szerepel, a harmadik legfontosabb vásárlói elvárás, hogy a fogyasztási cikk hazai beszállítótól érkezzen, és mi azon dolgozunk, hogy lehetőleg minél több hazai termék legyen a polcainkon” – magyarázta Kazatsay Eszter.
„A saját márkás termékeink iránti igény 2024-ben is magas volt, ezek stabil pénztárcabarát megoldásként vannak jelen a mindennapi bevásárlások során, legyen szó akár a népszerű Sissy, a Karát vagy a Dárdás termékcsaládunkról. A saját márkás termékeink forgalmi részesedése több termék­kategóriában is meghaladja az 50 százalékot. Ezek az alternatívák tehát továbbra is jelentős részt tesznek ki a vásárlók kosarában, amit időről-időre főként csak a márka­akciók tudnak kibillenteni a megszokott összetételből.”
A PENNY Magyarország számára a vásárlói elégedettség kiemelten fontos, ezért folyamatosan vizsgálja a fejlesztési és bővítési lehetőségeket. A vállalat 2025-ben is újabb üzletnyitásokkal készül, hogy pénztárcabarát árait még több vásárló számára tegye elérhetővé.
A 2025-ös évet tekintve a kommunikációs vezető felhívta rá a figyelmet: a PENNY Magyarország 2025-ben is azért dolgozik, hogy tovább növelje a vásárlói elégedettséget. „Ennek egyik fő mozgatórugója és egyben kihívása a megfelelő számú, motivált munkatársi csapat biztosítása. A fluktuáció csökkentése és a munkatársak képzése ezért 2025-ben kiemelt cél. Emellett továbbra is nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a céljainkhoz vezető utat hatékonyan, a folyamatok optimalizálásával, összehangoltan érjük el.”
A PENNY számára kiemelten fontos a munkatársak elégedettsége és elköteleződése, ezért folyamatosan vizsgálja a jóllétüket segítő lehetőségeket. 2023-ban és 2024-ben is összesen évi közel 4-4 milliárd forintot fordított béremelésre, emellett rendszeres vásárlási kedvezményt és cafeteriát biztosít számukra.
„Büszkék vagyunk rá, hogy a hazai élelmiszerkereskedelmi szektorban működő vállalatok között elsőként vezettük be a Számíthatsz ránk! programunkat” – mondta lapunknak a szakember. A támogató és segítő program lényege, hogy a nap 24 órájában ingyenesen hívható, dedikált ügyfélszolgálat áll a kollégák rendelkezésére családi, mentális, jogi vagy éppen pénzügyi kérdésekben. Emellett szakértők bevonásával ingyenes előadásokat szerveznek különböző témákban a kollégák számára, többek között például a hatékony stresszkezelés, a mentális egyensúly elősegítéséért. „Gondoskodó programunkkal pedig a váratlanul krízishelyzetbe került munkatársainknak nyújtunk anyagi segítséget” – egészítette ki Kazatsay Eszter.

 

Sikeres évet zárva és sikeres év elé nézve

A 2024-es évet pozitívan ­értékeli Kanyó Roland, a dm Kft. marketing- és PR-menedzsere. Mint lapunknak elmondta, a dm Magyar­ország forgalma több mint 244 milliárd forint volt az elmúlt gazdasági évben (628 millió euró), a bolti forgalom 17%-kal nőtt, az online forgalom pedig 20,5%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest. „A gazdasági év minden hónapjára jellemző volt a kétszámjegyű forgalmi fejlődés, azonban az infláció lassulásával a mennyiségi fejlődés vált elsődlegesen meghatározóvá” – fűzte hozzá.
A sikeres évet a vásárlások száma is igazolja, ami – a bővülő kosárérték mellett – közel 10%-kal nőtt. Mint ismertette: a 4,7 százalékos országos infláció mellett a dm márkás termékek áremelkedése mindössze 0,58 százalék volt, a tartós árstratégia jegyében pedig a már tavaly is listázott termékek 50%-ának az ára nem változott. Az árérzékeny vásárlók jellemzően a saját márkás termékekre váltottak, amelyek kétszámjegyű növekedést értek el mind mennyiségben, mind értékben, ez a vásárlók elégedettségét jól mutatja.
„Igyekszünk a változó körülmények között rugalmasan, de a hosszú távú startégiánkat szem előtt tartva ­dolgozni” – hangsúlyozta a szakember. Hozzátette: a dm látszólag ­ellentmondásos területeket igyekszik harmóniába hozni. „Bár korunkat a fekete-fehér gondolkodás jellemzi, pél­dául az olcsó kontra minőség és fenntarthatóság, a dm folyamatosan újragondolja a pozícióját, és stratégiájában a hatékonyságot, a szinergiák kihasználását és a magas minőséget igyekszik összehangolni.”
„Az utóbbi évekhez hasonlóan idén is bízunk a kétszám­jegyű növekedésben. Továbbra is alapvetés lesz a ­mindig megéri stratégia mentén a tartós, jó árak biztosítása.  Továbbra is a minőségi expanzióra, az üzletek átalakítására, fejlesztésére fektetjük a hangsúlyt” – árulta el a marketing- és PR-menedzser. A stratégia része a pozitív visszacsatolás, ezért a vásárlók felé #egészenén néven tizenkét dm-országban indítottak egy új kommunikációs kampányt.
Az online üzletág teljesítéséről kérdezve Kanyó Roland elmondta, a dm online shop dinamikusan fejlődött, az ­online forgalom 20,5%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest. „Az online-offline kereskedelem összhangjára, az omnichannel szemlélet további erősítésével a csatornáink még jobb összekötésére fókuszálunk idén. Ennek fontos eleme a dm App, amely nemcsak a bevásárlás terepe, hanem a termékinformációk fontos és innovatív felülete is. A hatékonyságot a mesterséges intelligencia használatával is tovább növeljük” – ismertette.
Az „Éld meg másként a munkát” munkáltatói mottóhoz hűen a keretfeltételeket tavaly is számos területen tovább erősítette a dm. Kanyó Roland szerint a dm a munkatársaknak versenyképes bért és béren felüli juttatási csomagot biztosít, emellett egész éves egészségbiztosítási csomag jár mindenkinek, illetve továbbra is rendelkezésre áll az úgy­nevezett Számíthatsz ránk! program. „Az egészségmegőrzésre nagy hangsúlyt fektetünk, és az egyéni fejlődéshez továbbra is folyamatos képzési lehetőséget biztosítunk, ezeken 2024-ben közel 1400 kolléga vett részt” – tette hozzá.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2025. februári szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM DIGITÁLISAN ITT ELÉRHETŐ: