Az infláció, a diszkont szegmens erősödése és a vásárlói tudatosság együttesen hozzájárulnak a saját márkás termékek iránti kereslet növekedéséhez. Vajon hogyan alakult a piac az elmúlt időszakban, és miért szavaznak egyre többen bizalmat a kiskereskedelmi láncok által fejlesztett és forgalmazott termékeknek? Ezekre a kérdésekre ad választ a PENNY Magyarország.

A vásárlói döntéseket olyan meghatározó tényezők befolyásolják, mint az infláció mértéke, a márkatermékek árszínvonala és az üzletek területi elérhetősége. A gazdasági környezet változásai arra ösztönzik a vásárlókat, hogy új alternatívákat keressenek, a jelenlegi helyzetben pedig a kiváló ár-érték arány igencsak vonzó opció.

A diszkontláncok forgalmának növekedése
Az élelmiszerárak növekedése miatt sokan kipróbálják a kedvezőbb árú, de megbízható, saját márkás termékeket. Az infláció mérséklődésével és az árak stabilizálódásával a márkatermékek erőteljes akciókkal tudják majd visszaszerezni a piaci részesedést, amire a nehezebb gazdasági időszakban tettek szert. A PENNY hosszú távú tervei között szerepel, hogy továbbra is ütőképes és vonzó kínálatot biztosítson a vásárlók számára, nemcsak az árak és a minőség, de a fogyasztási élmény tekintetében is.

Vásárlói visszajelzések
A számok azt mutatják, hogy a magyar fogyasztók egyértelműen nyitottak a saját márkára. A fiatalabb generációk, különösen a Z generáció tagjai gyakran választják a saját márkás alternatívákat, amelyekben a jó ár mellett a megbízhatóság és az ismételt pozitív vásárlói élmények is jelentős szerepet játszanak. Bár a generációk közötti különbségekről pontos adatok nem állnak rendelkezésre, a tapasztalat azt mutatja, hogy a különféle korcsoportok közül a fiatalabb vásárlók kifejezetten tudatosak és árérzékenyek, ezért szívesen választanak minőségi, megfizethető termékeket.
A termékkategóriák között is vannak kedvencek, amelyek esetében a saját márkás termékek kiemelkedően népszerűek. A friss hús és a feldolgozott húsáru mellett a konzerv termékek, alapvető élelmiszerek, tejtermékek és háztartási vegyi áruk forgalma is mutatja a fogyasztói érdeklődést. A PENNY vevői ezekben a kategóriákban láthatóan gyakran választanak saját márkás termékeket, hiszen ezeknél az árucikkeknél különösen fontos szempont, hogy a családok gazdaságosan jussanak hozzá a mindennapi alapanyagokhoz. A vásárlási preferenciákat szinte mindig befolyásolja, hogy a vásárlók megbízható minőséget kapnak egy jóval költséghatékonyabb választással.



A szezonális termékek között is megtalálható a saját márka
A PENNY kínálatában a saját márkás termékek aránya meghaladta az 50%-ot, ami azt mutatja, hogy a vásárlók egyre több területen látják vonzónak az ilyen termékeket. Az utóbbi időben a szezonális kedvencek, például a nyári Rios jégkrémek és a Grill&Chill termékcsalád grill húsai, valamint a hazai Sissy tejtermékek, a megújult csomagolású, közönségkedvenc Karát és Dárdás felvágottak iránt is megugrott a kereslet. Ezek a termékek egyre inkább bekerülnek a vásárlói kosarakba, és széles rétegeket vonzanak, akik értékelik a magyar alapanyagokból készült, jó minőségű és jó ár-érték arányú élelmiszereket.
Érdekes tény, hogy az élelmiszerek között a tejtermékek dominálnak, míg a non-food kategóriában a háztartási papíráruk népszerűsége kimagasló. A PENNY vásárlói közül sokan keresnek olyan újdonságokat is, amelyek kifejezetten az egészségtudatos fogyasztói igényekhez igazodnak. Ennek megfelelően az utóbbi években a PENNY újításokkal bővítette a saját márkás kínálatot: bevezette a Food for Future vegán termékcsaládot, megnövelte a bio termékek választékát a myBIO márkával, és a kényelmes fogyasztás érdekében folyamatosan fejlesztette a PENNY TO GO termékeit. Ezzel párhuzamosan a mentes termékek, például a Free és Sissy laktózmentes tejtermékek szintén nagy népszerűségnek örvendenek.
A vásárlói bizalom fenntartása érdekében a PENNY kiemelt figyelmet fordít arra, hogy folyamatosan monitorozza a visszajelzéseket. A vásárlók elégedettségét nemcsak a forgalmi adatok mutatják, hanem az ügyfélszolgálathoz érkező visszajelzések is fontos támpontot nyújtanak a fejlesztésekhez. Számos termékük nyert már el szakmai és közönségdíjakat. A PENNY-nél nemcsak a minőség, hanem az innováció is folyamatos: jelenleg is dolgoznak új saját márkás termékek bevezetésén, és egyre nagyobb figyelmet fordítanak az egészségtudatos igények kielégítésére is. Az ünnepi időszakban pedig a Selection prémium termékcsalád kap fókuszt, hiszen legyen szó akár különleges gourmet alapanyagokról, exkluzív desszertekről vagy karácsonyi ajándékokról, a PENNY vonzó választékot kínál a vásárlóknak.  (x)

 

(TERMÉKMIX magazin – 2024. novemberi szám)