Az Oriflame hazai ügyvezetője szerint nemcsak a termékfejlesztéseikkel tudják megszólaltatni a fiatalokat, hanem a pénzkereseti lehetőséggel is. A folyamatos elismerésre és kötetlen munkavégzésre vágyó generációnak a közvetlen értékesítés remek üzleti lehetőséget kínál, ami által a tömegből is kiemelkedhetnek. Stein Évával, a cég magyarországi ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

» Hova pozícionálják magukat a hazai piacon? Kik a legfőbb versenytársaik?

Az Oriflame számára a legfontosabb, hogy minőségi termékeket jutasson el az emberekhez megfizethető áron. Elsődleges, hogy a termékeink biztonságosak legyenek, illetve rendkívül tág portfólióval rendelkezünk, ahol egy-egy kategórián belül megtalálhatóak prémium kategóriás termékek, illetve upper-mass és mass kategóriába sorolható termékek, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet. 

Az vezérel bennünket, hogy értéket adjunk a vásárlók pénzéért. A termékek formuláinak összeállítása során ötvözzük a kiváló minőségű, természetes hatóanyagokat és a legmodernebb tudományos technológiákat. Munkánk során folyamatosan arra törekszünk, hogy minél hatékonyabb és innovatívabb termékeket fejlesszünk ki, melyek minden vásárlói igényt kielégítenek és a legmodernebb megoldásokat képviselik.

Az Oriflame azonban nem csupán egy kozmetikai vállalat, hanem kitűnő üzleti lehetőséget kínál mindazoknak, akik mihamarabb szeretnének munkájukkal pénzt keresni, és akik személyes álmaik és céljaik elérése érdekében készek is megragadni ezt a valóban egyedülálló ajánlatot. Így versenytársaink között megtalálhatók a kozmetikumokat forgalmazó üzletek (Rossmann, DM, Douglas, Sephora, Yves Rocher) és online boltok mellett a közvetlen értékesítőcégek is (pl. Avon, Amway).


» Kik a tipikus vásárlók? Jellemzően az idősebb korosztály felé tolódik a közvetlen értékesítés?

Vásárlóink nagy része jellemzően a 35 év felettiek közül kerül ki, de az elmúlt évben elindult egy változás és egyre több fiatalt sikerül termékeinkkel megszólítani. Természetesen minden korosztálynak más-más igényei vannak és ezeket az igényeket fontos nyomon követnünk és mindenkinek a megfelelő terméket ajánlani. A termékfejlesztések során is egyre inkább előtérbe kerülnek a fiatalabb korosztályok igényei.

» Hogyan tudják bevonzani a fiatalokat, az Y és lassan a Z generáció tagjait?

Számukra az internetes vásárlás már egyenértékű a fizikaival, ráadásul jóval több véleményt tudnak elolvasni online egy-egy termékről, hogyan tudja ellensúlyozni ezt egymagában egy szépségtanácsadó?Szépségtanácsadóinkat folyamatosan képzésekkel segítjük, hogy lépést tartsanak a technológia változásával, azaz az online világ egyre jelentősebb előretörésével. Szépségnagyköveteink is azt segítik, hogy az Oriflame márkát a fiatalabb generáció is megismerje. Továbbá rendszeresen szervezünk bloggertalálkozókat is ebből a célból.

A közvetlen értékesítés üzleti lehetősége remek lehetőséget kínál a fiatalok számára is, hiszen ők rendkívül nagyra értékelik a függetlenséget, a kötetlen és szórakoztató munkavégzést, fontos számukra a folyamatos elismerés, illetve a teljesítményük által elérhető külföldi utazások, konferenciák. Szeretnek kiemelkedni a tömegből és vonzó számukra a véleményvezérek, youtuberek, bloggerek munkája. Mindezt megélhetik az általunk kínált üzleti lehetőséggel.

» Hogyan lehet megújítani a hagyományos módszereket? Ami az fmcg-ben például az áruházi kóstoltatás, az a szépségiparban a közvetlen értékesítés és a termékek kipróbálásának a lehetősége. Érdemes igénybe venni ezek fejlesztéséhez a legújabb technikákat?

Mindenképpen fontos a folyamatos megújulás. Az életünk rendkívüli mértékben felgyorsult, türelmetlenebbek vagyunk, sokkal rövidebb idő áll rendelkezésre, hogy az embereket meggyőzzük, miért válasszanak bennünket. Éppen ezért a közvetlen értékesítés módszereiben is alkalmazkodni kell ezekhez a változásokhoz.

Természetesen fontos a legfejlettebb technológiák használata, az innováció, mind a termékfejlesztésben, mind a termékek bemutatásában, mind pedig a termékek ajánlásá­ban. A termékek 3D bemutatása például egy applikáció segítségével vagy a termékek ajánlásához egy rendkívül fejlett bőrelemző készülék nyújt segítséget szépségtanácsadóink számára.

» Még egy közvetlen értékesítésre és print katalógusra építő cégnek is kell a webes jelenlét. Hogyan illesztik ezt be a marketingstratégiába?

Nagyon egyéni, hogy melyik szépségtanácsadónk mit helyez előtérbe, a nyomtatott vagy az online katalógusainkat. Természetesen mindkettő nagyon fontos. Azonban még mindig nagyon szeretik az emberek a nyomtatott katalógus lapozgatásának élményét. A nyomtatott katalógusunk természetesen már nagyon régóta elérhető online lapozható formában is, de az illatosított oldalak csak a nyomtatott kiadványban élvezhetőek. Marketingstratégiánkban természetesen jelentős szerepet kap az online jelenlét, a közösségi médiák használata.

» Mely közösségi oldalakon vannak jelen? Az egyes csatornák jól elkülöníthetően szólnak az egyes vásárlói csoportoknak? Van-e együttműködésük bloggerekkel, youtuberekkel, egyéb influencerekkel?

Az összes Magyarországon jelentős közösségi médián jelen vagyunk természetesen – Facebook, Instagram, YouTube –, illetve rendelkezünk blog oldallal is. Ahogy korábban említettem, tavaly óta szervezünk bloggertalálkozókat nagy sikerrel, több influencerrel is együtt dolgozunk, illetve szépségnagyköveteink képviselik a márkát. 2018-ban két szépségnagykövetünknek két eltérő személyiséget választottunk, ezzel is erősítve új márkaüzenetünket, mely így hangszik: Szépség, amilyennek én szeretem. Idén Weisz Fanni és Tolvai Reni az Oriflame Magyarország szépségnagykövetei.


» Mennyi ma a katalógus példányszáma? Milyen egyéb módon érik el a vásárlókat? Új termék bevezetésekor óriás­plakáttal, tv-spotokkal is népszerűsítenek?

Katalógus-időszakonként változó, átlagosan 90 000 db katalógussal dolgozunk. Jelentős márkaépítésbe kezdtünk a tavalyi évben, elsősorban közvetlen élménnyel szeretnénk az embereknek megmutatni magunkat, ezért nagyon sok rendezvényen veszünk részt (Elle és Marie Claire Fashion show), együttműködtünk több alkalommal a Morrison’s 2 szórakozóhellyel, kialakítottuk saját bemutatótermünket a Corvin Pláza földszintjén. Nagyon fontosnak tartjuk azt is, hogy az emberek kipróbálhassák termékeinket, illetve megtanítsuk nekik a helyes termékhasználatot. 

Reklámtevékenységet elsősorban az online médiában folytatunk. Ennek óriási előnye, hogy az adott terméket a különféle korcsoportoknak az általuk kedvelt formában, grafikával tudjuk megmutatni, célzottan az igényeikre fókuszálva. Sokkal hatékonyabbnak találjuk ezt az eszközt.


» A szépségápolási, dekorkozmetikai termékek mellett már évek óta forgalmaznak étrendkiegészítőket. Milyen volt ezen termékek fogadtatása? Tervezik újabb, nem szépségápolási termékek bevezetését is?

Azt valljuk, hogy a szépség belülről fakad, éppen ezért nagyszerűen kiegészítik wellnesstermékeink szépségápolási termékeinket. Bőrünk tükrözi egészségi állapotunkat, rögtön visszajelzést is ad, ha valamit nem jó a szervezetünknek. A kozmetikai termékek hatásait nagymértékben fokozhatjuk vitaminok, ásványianyagok, antioxidáns és Omega3-tartalmú étrend-kiegészítőkkel. A sminktermékek is csak az ápolt és egészséges bőrön mutatnak jól, ezért elengedhetetlen a mindennapi bőrápolás. 

Folyamatosan azon dolgozunk, hogy szépségtanácsadóink által is fejlődjön Magyarországon az egészségtudatosság és kialakuljon egyfajta egészségkultúra. Sajnos jelenleg az emberek nem fordítanak elegendő figyelmet a megelőzésre.

Az Oriflame Igelösai Tudományos Kutató Központjában folyamatosam folynak kutatások, feljesztések és klinikai tesztek. Az év elején jelent meg egy új termékünk, a Protein Blend, mely egy ízmentes, fehérjéket és rostokat tartalmazó étrend-kiegészítő, melyet a mindennapi ételeinkbe keverhetünk, javítva annak fehérje- és rosttartalmát.

 

(TERMÉKMIX - 2018 márciusi szám)