Hogyan viselkednek világszerte az online vásárlók, és mennyit költenek internetes vásárlásaik alkalmával – ezeket a kérdéseket tette fel a KPMG tanácsadó vállalat egy aktuális tanulmányában, melyben a fogyasztókat három csoportba osztotta.

A férfiak online vásárlásaik alkalmával átlagosan több pénzt költenek, mint a nők. Ezt a kissé meglepő eredményt tette közzé a KPMG tanácsadó cég egy aktuális tanulmányában.

x generacio tabla
A globálisan tevékenykedő vállalat 51 országban 18 000 fogyasztót kérdezett meg, a kutatás a 15 és 70 év közötti korosztályra irányult. A részvétel feltétele volt, hogy a megkérdezettek az elmúlt 12 hónapban legalább egy terméket vásároltak online.
A megkérdezett fogyasztók utolsó online vásárlásukra világviszonylatban 169 eurót, mintegy 186 USA dollárt költöttek.
Ez azt jelenti, hogy egy átlagos vevő többet költ, mint egy német vásárló, mivel a németek utolsó online vásárlásukkor az internetes üzletben átlagosan 158 eurót költöttek.

online csoportA különböző korcsoportokból az úgynevezett X generáció – az 1966 és 1981 között születettek – az, amely világszerte a leggyakrabban vásárolt online: Az elmúlt 12 hónapban átlagosan 18,6 alkalommal.
Az ezredfordulósok, a 1982 és 2001 között született korosztály átlagosan 15,6 vásárlást bonyolított le.
Az 1946 és 1965 közötti korosztály 15,1 vásárlást mondhat magáénak.

Az átlagosan legmagasabb kiadásokat a „baby boomers” csoport jegyzi, átlagosan 203 USA dollárt költöttek egy-egy online vásárlás alkalmával, őket követi az X generáció, amely az elmúlt évben 190 USA dollárt adott ki online vásárlásokként. A legalacsonyabb kiadásokat az ezredfordulósok mondhatják magukénak, 173 USA dollárral.

„Az augmented és a virtual reality hamarosan legalább olyan fontos lesz, mint az egyéni és kényelmes rendelési-, fizetési és szállítási lehetőségek” – kommentálja Mark Sievers, a KPMG Con­su­mer Markets feje a tanulmányt. Természetesen ő is hangsúlyozza, hogy az internet, mint értékesítési csatorna egyre jelentősebb szerephez jut.


Az erősödő verseny és a vevők növekvő igényei miatt - arra, hogy a vásárlás élményt jelentsen - a kereskedőknek folyamatosan át kell gondolniuk online stratégiájukat.
Az okostelefon és tablet elterjedése ellenére a fogyasztók többsége szívesebben vásárol online hagyományos számítógépen vagy laptopon. Ez az arány világviszonylatban 62%.  A megkérdezettek mindössze 17%-a nyilatkozta azt, hogy szívesebben használnának mobil eszközt, 27% pedig nem részesít előnyben semmilyen kütyüt. Az eszköz preferenciák a régiók szerint jelentősen változnak. Az ázsiai fogyasztók több, mint kétszer olyan gyakran vásárolnak okostelefon segítségével, ami 19%-ot jelent, míg nemzetközi viszonylatban ez az arány 8%.


Az eszköz mellett az adatbiztonság is fontos: A KPMG által megkérdezettek közül 41% volt azon a véleményen, hogy különösen megbíznak azokban a vállalatokban, amelyek személyes adataik használatáról tájékoztatják őket. Különösen az idősebb fogyasztók gondolnak az adatvédelemre. Emiatt ennek a célcsoportnak különösen fontos a bizalom és a kapcsolat az online kereskedőkkel.  A fiatalabb vevők kevésbé vonakodnak megosztani az adataikat, azt azonban elvárják, hogy ennek következtében előnyökhöz jus­sanak.

 

 

 

(LP International)