Júniusban éves alapon 4,4 százalékra emelkedett a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban a májusi 3 százalék után - közölte a Cseh Statisztikai Hivatal hétfőn Prágában.
Az előző hónaphoz viszonyítva a júniusi növekedés 0,7 százalékos volt. A növekedést leginkább az internetes üzletek bevételeinek folytatódó emelkedése befolyásolta.
"A kiskereskedelmi forgalom bevételeinek éves alapú növekedése már hetedik hónapja folytatódik. Egyaránt emelkedtek az élelmiszerek, az iparcikkek és az üzemanyagok eladása utáni bevételek. A legnagyobb mértékű bevételnövekedést az internetes üzleteknél és a drogériáknál mutattuk ki" - jelentette ki Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója sajtótájékoztatón.
A drogériák bevételei 18,9 százalékkal, a gyógyszeripari cikkeket árusító üzleteké 6,4 százalékkal, a számítógépes és kommunikációs eszközöket árusítóké pedig 1,1 százalékkal emelkedtek. Az internetes üzletek és a küldő szolgáltatások bevételei pedig 22 százalékos növekedést mutattak.
A piaci elemzők pozitívan értékelik az adatokat, amelyek azt jelzik, hogy a csehországi kiskereskedelem kezd visszatérni a koronavírus-válság előtti utolsó év, 2019 szintjéhez. Felhívják a figyelmet ugyanakkor arra, hogy a vevők továbbra is óvatosak: a háztartási kiadások júniusban 2,9 százalékkal, a kultúrára és a szabadidőre fordított összegek pedig 0,5 százalékkal voltak kisebbek, mint egy éve.