A prémium kategóriák iránti keresletnek és a hűségprogram sikerének is szerepe volt a növekedésben.

A Tesco, Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi vállalata négy hónapon belül másodszor javította profitkilátásait, miután a vártnál nagyobb mértékben emelkedett a karácsonyi időszakban a kulcsfontosságú brit eladások értéke. A növekedést a friss élelmiszerek iránti kereslet is hajtotta – írja a Reuters.

A vállalat közel 28%-os részesedéssel rendelkezik a brit élelmiszerpiacon. Csütörtöki közleményük alapján a prémium kategóriák iránti keresletnek és a hűségprogramjuk sikerének is szerepe volt a növekedésben. Ennek eredményeként a 2024. február végéig tartó évben a kiskereskedelmi korrigált működési eredmény 2,75 milliárd font (3,5 milliárd dollár) lesz, szemben a tavalyi 2,49 milliárd fonttal. Korábban a cég 2,6-2,7 milliárd fontot prognosztizált.

A brit kereskedelmi és iparági adatok azt mutatják, hogy a vásárlók a karácsonyi időszakban inkább élelmiszerekre költöttek a nem alapvető árucikkek helyett, ami a Nagy-Britanniában uralkodó feszült gazdasági helyzetet tükrözi. A kedden közzétett iparági adatokból az is kiderült, hogy a decemberi brit kiskereskedelmi forgalom nem sikerült túl jól, ami tovább erősítette azokat az aggodalmakat, hogy a gazdaság enyhe recesszióba került.

A Tesco esetében az Egyesült Királyságban a január 6-ig tartó hat hét alatt 6,8%-kal nőttek a hasonló termék eladások, a november 25-ig tartó harmadik negyedévben pedig 7,9%-kal emelkedtek. Ebben szerepe volt a Clubcard hűségprogram sikerének, illetve annak is, hogy a fogyasztók az éttermi étkezés helyett inkább otthon főznek és szórakoznak, így a Finest prémium termékcsalád eladásai 17%-kal emelkedtek.