A közeli lejáratú termékeket kedvezményes áron kínálja, vagy jótékonysági célokra ajánlja fel a diszkontlánc.
A norvég diszkonthálózat, a Kiwi 2015-höz képest 55%-kal csökkentette az élelmiszer-hulladékot, és jó úton halad afelé, hogy 2025-re 60%-os csökkentést érjen el – írja az ESM.
A NorgesGruppen leányvállalata, a Kiwi automatikus termékrendelésre támaszkodik, amely abban is segít, hogy a rendelések a lehető legpontosabbak legyenek, így csökkentve az élelmiszerpazarlást. Ezenkívül olyan technológiával rendelkezik, amely jelez, ha egy termék lejárati ideje közeledik. Ezeket a termékeket vagy kedvezményes áron kínálja, vagy jótékonysági célokra ajánlja fel a vállalat.
A Kiwi közleménye szerint a közlei lejáratú gyümölcsök és zöldségek, valamint az előző napról megmaradt kenyerek kedvezményes árusítása hozzájárul az élelmiszerpazarlás csökkentéséhez. A diszkont 2004 óta együttműködik egy egyházi szervezettel a rászorulók megsegítése érdekében. Az együttműködésen belül 40 kiwi üzlet adományoz árukat ahelyett, hogy akciósan eladná azokat. Ezek az üzletek 2023-ban 10%-kal több árut adományoztak, mint az előző évben.
Az áruházlánc hírlevelében tippeket is ad a megmaradt élelmiszerek felhasználására, mivel Norvégiában a háztartásokban keletkezik az élelmiszerpazarlás nagy része. Emellett a beszállítókkal együttműködve azon dolgozik, hogy a mennyiségi kedvezmények helyett a kisebb háztartásokhoz igazított csomagokat is kínáljon.