A résztvevők, vevők idén közel 2500 márkával találkozhattak, akik a világ minden tájáról, 46 országból érkeztek.

A TUTTOFOOD a teljes agrár-, élelmiszeripari és kiskereskedelmi ökoszisztéma B2B kiállítása, amelyet idén május 8. és 11. között tartottak Milánóban. A globális és innovatív szakkiállítás a minőségi termékek termelőit és forgalmazóit képviseli, lefedve a teljes élelmiszer- és italellátási láncot. A résztvevők, vevők idén közel 2500 márkával találkozhattak, akik a világ minden tájáról, 46 országból érkeztek, és akiket forgalmazók, importőrök, üzletláncok, ínyencboltok, élelmiszeriparban és vendéglátásban dolgozó szakemberek képviseltek.

Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítása egy olyan esemény, amely a jövőbe tekint, amely a fogyasztói trendekkel és a piaci dinamikával összhangban mutatja be az innovációt. Egy olyan platformot nyújt a világ élelmiszeripari közössége számára, ahol a hagyomány találkozik az újdonsággal. Mára nemzetközi hivatkozási ponttá vált az ágazat fejlesztéséhez.

A TUTTOFOOD egy nagyszabású, nemzetközi fókuszú szakmai kiállítás, amely a kiváló minőségű termékeket, a legjobb nemzetközi kínálatot is bemutatja. A szakkiállításon nagy hangsúlyt kaptak a zöld, környezetbarát, bio és természetes összetételű termékek, de a hagyományos szegmensek is helyet kaptak. Külön fókusz került a fenntartható eljárásokra, termékekre, csomagolásra, a fenntarthatósági kérdések a teljes rendezvényt meghatározták. Olyannyira, hogy a zöld és innovatív termékek egy külön részleget kaptak. Már a megnyitó konferencián is a fenntarthatóság és innováció kapcsolatát tárgyalták meg az élelmiszeriparra és vendéglátóiparra vonatkoztatva olasz és nemzetközi intézmények képviselői, köztük a FAO, az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete, amely idén a TUTTOFOOD 2023 partnereként vett részt az eseményen.

A márkák a fogyasztók tényleges igényeit tartják szem előtt, ami a termékinnovációt is ösztönzi, és pozitív hatásokat generálhat az egész üzletágában. A már második alkalommal kiosztott Better Future Awards díjakkal azokat a vállalatokat ismerték el, amelyek kiemelkedő teljesítményt nyújtottak új termékek vagy megoldások kifejlesztésében, ezáltal képesek versenyelőnyt biztosítani, vagy hozzájárulnak a már piacon lévők továbbfejlesztéséhez. Három kategóriában osztották ki a díjakat: Innovációs Díj, Etikai és Fenntarthatósági Díj, Csomagolási díj.

A kiskereskedelem jövőjét az úgynevezett Retail Plaza névre keresztelt épületben mutatták be, amelyet az ellátási lánc fenntarthatóságának témája köré szerveztek. Itt a nagy és egészen kisméretű kiskereskedelmi márkák folytattak párbeszédet a termelőkkel, vásárlókkal és az ellátási lánc további szereplőivel a kialakulóban lévő trendekről.

A TUTTOFOOD mintegy 150 eseménynek – konferenciának, panelbeszélgetésnek, látványbemutatónak – is helyt adott. Nagyszerű szakácsok, nemzetközi elemzők adtak betekintést a trendekről és szakmai irányzatokról, azokról a tényezőkről, amelyek napjainkban a fogyasztói döntéseket befolyásolják, kezdve a fenntartható táplálkozástól a zöld csomagolási technikákig.
Számos vállalat képviseltette magát, például az Aldi, Carrefour, Conad, Coop, CRAI, Deliveroo, Esselunga, Lidl, vagy a Selex.

A rendezvényen a Termékmix és a Chef&Pincér is részt vett, a következő lapszámokban cikkekben számolunk be arról, milyen újdonságokat láttunk.

(Fotó: tuttofood.it)