Az Unilever befejezte legnagyobb brit élelmiszergyárának, a burtoni üzemnek az öt évig tartó, 40 millió fontos átalakítását, amelynek eredményeként az összes brit szószgyártást egyetlen szakosított központba vonta össze.

A beruházás célja, hogy támogassa az FMCG óriás élelmiszeripari üzletágának további növekedését az Egyesült Királyságban, mivel az Unilever burtoni üzemében gyártott termékek 99%-át brit kiskereskedőknek szállítják.

Az átalakítási projekt keretében növekedni fog az ellátási lánc hatékonysága, bővülni fognak a kapacitások, és a termelés is jelentősen fellendülhet.

Az eredeti gyár mellé felépítettek egy második üzemet is, ezzel 50%-kal nőtt a helyszín alapterülete, elérve a 31.000 négyzetmétert. Ezzel a Hellmann’s gyártását is integrálták a Marmite, a Bovril és a Colman’s termékek mellé.

Az Unilever szerint a digitális képességekbe való befektetés egy rendkívül optimalizált telephelyet hozott létre a két élelmiszeripari gyárban és a kilenc gyártósoron. Ez megduplázta a termelést, miközben az elmúlt három évben 13%-kal növelte az üzem teljes hatékonyságát. Az átalakítás utolsó lépéseként idén egy új Hellmann’s gyártósort állítottak üzembe, így 2024 „rekordévnek” ígérkezik, amikor a burtoni gyár havonta átlagosan kilencmillió üveg és palack szószt állít elő.

"A beruházás már most rekordnövekedést hozott az üzem számára, és kulcsszerepet játszik élelmiszeripari üzletágunk és piacvezető márkáink további növekedésének támogatásában az Egyesült Királyságban” – nyilatkozta Andre Burger, az Unilever brit és ír részlegének élelmiszeripari vezetője.

A termelékenység növelése mellett a beruházás felgyorsította az üzem környezeti lábnyomának csökkentését is. A valós idejű adatelemzés fokozott alkalmazásának köszönhetően az üzem élelmiszerhulladéka 2021 óta felére csökkent.

A megmaradt hulladékot többféleképpen hasznosítják újra, például energiát termelnek az üzem számára egy helyi biogáz újrahasznosító üzemének segítségével, vagy takarmányként használják fel helyi farmokon.

(Grocerygazette)