2025.júl.20.
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Tesco üzlet

    A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco üzletben …

    Üzletlánc

    Egy Wolt futár rendelést ad át

    Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar …

    Általános

    Mizo Art Coffee

    Kortyolj bele a művészetbe – szó szerint!

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    Michele Morrone

    Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc ország…

    Hírek

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az ipari termelés

    Az előző hónaphoz mérten 1,3%-kal mérséklődött az …

    Hírek

    Mirto dinnye

    Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    A kényelmi termékek kreatív lehetőségeket kínálnak…

    Polc

    Csomagolásmentes vásárlás: Tudatos döntés, zöldeb…

    Kereskedelem

    kézzel mosogat

    Nő a nagy kiszerelésű mosogatószerek népszerűsége:…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    online kereskedelem

    Bővülő online kereskedelem

    Kereskedelem

    Hullámok

    Hullámoktól hullámokig – Ultrahang és AI segíti a …

    Ipar

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldásokat gyártó norvég OSO-t

    Az LG felvásárolja a prémium vízmelegítő megoldáso…

    Ipar

  • Újdonságok

Kutatás

Egyre kevesebb vörösbort isznak az emberek
Kutatás
2023.okt.17.

Egyre kevesebb vörösbort isznak az emberek

Globálisan csökken a borpiac, Bordeaux-ban már szőlőkivágási támogatásokat fizetnek.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa átfogó, reprezentatív piackutatást végzett a magyar borvásárlási és borfogyasztási szokásokról. A kutatás megállapította, hogy 2017-hez képest egyaránt jelentősen csökkent a borfogyasztók száma és a fogyasztási intenzitás – írja a vg.hu.

A fogyasztók két fő okkal indokolták a bor elutasítását: „nem szeretem az ízét”, valamint „nem iszom semmilyen alkoholt”. A magyarok jellemzően a hazai borászatok termékeit preferálják, de itthon is nőtt az utóbbi években 3 százalékkal a külföldi borok fogyasztásának aránya. Az importborok arányának növekedése főleg a fiatal fogyasztókra jellemző, de a kutatás szerint az alacsonyabb vagyoni státuszú fogyasztók is több külföldi bort fogyasztanak.

A vörösborok fogyasztásának aránya 53 százalékról 46 százalékra esett vissza, míg a rozéborok aránya 12-ről 17 százalékra, a fehérboroké pedig 35-ről 37 százalékra emelkedett.
A trendre reagálva az agrárminisztérium intézkedése alapján a lepárolt bort kivonják a forgalomból, és az így nyert alkoholt élelmiszercélra nem lehet felhasználni. Újdonságként bevezetik, hogy csak rozé-, illetve vörösborok lepárlását lehet támogatni európai uniós forrásból.

A hazai agrártárca által hozott intézkedés értelmében idén 1,6 milliárd forintos keretösszeggel legfeljebb 90 ezer hektoliter rozé- és vörösbort lehet támogatott módon lepárolni. A rozé annak ellenére bekerült a lepárolható termékek közé, hogy az utóbbi hat évben nőtt a fogyasztása.

A vörösborfogyasztás visszaesése nem magyar jelenség, és már a francia kormány is a túlkínálat csökkentésén dolgozik, ezért 57 millió euróval támogatja 9500 hektár szőlő kivágását a bordeaux-i borvidéken. A francia szőlőtermelők emellett is kaphatnak támogatást, ha új növények termesztésére váltanak.

A felmérés megállapította, hogy akik megmaradtak a borfogyasztásnál, azok arányaiban több száraz és félszáraz borz isznak. Ezek fogyasztásának aránya a 2017-es 41-ről 50 százalékra emelkedett. Nőtt a vásárlás a diszkontboltokban és az online helyeken, míg a kisebb élelmiszerboltok és a hipermarketek aránya csökkent.

A kutatás része volt a 18–35 éves magyar fiatalok körében végzett ízpreferencia-teszt. Ebből az derült ki, hogy az első alkoholfogyasztási élmény egyre korábbra tolódik, az elsőként fogyasztott alkoholok között pedig a sör és bor fej fej mellett áll az első két helyen. Az ízteszten a magasabb cukortartalmú bor nyerte el leginkább a fiatalok tetszését: a késői szüretelésű édes sárgamuskotályt vásárolnák meg legszívesebben a megkóstolt hat bor közül. A második legkedveltebb bor a száraz, könnyed és gyümölcsös kategóriába tartozott, a dobogó harmadik helyén pedig a rozé állt. A gyümölcsös ízeket, illatokat szinte minden megkérdezett kedvelte (96 százalék), a citrusos ízvilág és illat pedig 90 százalékuknak tetszett. A válaszadók 62 százaléka kedveli a fűszeres ízeket, illatokat.

Tags: borfogyasztás, magyar bor, Franciaország
  • Előző cikk: Vásárlóerő 2023 Előző
  • Következő cikk: Fogyasztás egy válságos időszakban Következő

Legfrissebb

Michele Morrone

Ilyen, amikor valóra válik egy álom: kilenc országból érkezt…

2025.júl..17

Szilva

Gyorsfagyasztott szilvát hívtak vissza a forgalomból

2025.júl..17

Egy Wolt futár rendelést ad át

Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszer…

2025.júl..17

Rossmann üzlet az Árkádban

Digitális korszakváltás a Rossmann-nál

2025.júl..16

Balaton-átúszás hangulatkép

Tíz nap a 43. Lidl Balaton-átúszásig: Így lehet tudatosan fe…

2025.júl..16

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom