Hogyan érdemes a napot kezdeni? Egy kiadós étkezéssel, kétszersülttel vagy egy gyors kávéval, esetleg egy müzlivel vagy zabpehellyel?

A gyerekektől kezdve a felnőttekig
A cereália termékek fogyasztása fokozatosan nő Magyarországon, de a közép-európai régióban továbbra is jelentősen le vagyunk maradva ebben a tekintetben a vezető lengyel piactól. Magyarországon nagyjából 1,7 kg cereália terméket esznek meg a fogyasztók, ebbe beletartozik minden gabonapehely, müzli és a gabonapehely-, illetve müzliszeletes termékek is. A háztartások 81%-ában meg­található valamilyen cerália termék, de rendszeres cereália fogyasztónak a lakosság kb. 36%-át nevezhetjük.
„Mi elsősorban továbbra is a gyerekeknek és tizenévesek­nek készült gabonapelyhekre fókuszálunk, de igyekszünk alter­natívákat kínálni az idősebb korosztályoknak is a Nestlé Fitness, Nestlé Corn Flakes és Cheerios márkákon keresztül” – közölte Németh Levente, a Nestlé Hungária Kft. ­marketing menedzsere.
A Nestlé gabonapelyhek kínálatában elsősorban reggelire szánt termékek találhatók. A legnépszerűbbek a Nesquik, Cini Minis és Chocapic gabonapelyhek, melyeket első­sorban gyerekek és tizenévesek fogyasztanak. A felnőttek ­számára a Fitness és Cheerios márkákat ajánljuk elsősorban, de azt tapasztaljuk, hogy az előbbi márkák közül is szeretettel választ a 20–39 éves korosztály is. A Nestlé Corn Flakes termék­család gluténmentes opciót is kínál, amely minden generáció számára releváns lehet.
A cereália termékek körében a legnépszerűbb újítások az egészségtudatos kijelentésekhez kapcsolódnak, ez az ­utóbbi 5 évben is tapasztalható irány volt. Az utóbbi két évben kicsit lecsengett a korábbi években nagyon népszerű zab­tartalomra fókuszáló (pl. zabkásák) termékek ­dominanciája, és most a csökkentett cukortartalom vagy adott esetben a cukor­mentes termékek kerülnek fókuszba. A teljes értékű gabonatartalom is fontos előny, hiszen az emberek egyre inkább keresik a gabonakészítmények között ezt a jelölést, legyen szó pékárukról, kekszekről vagy cereáliákról.
Továbbra is előny a gluténmentesség. Az elmúlt öt ­évben nagy sikertermékek lettek a granolák vagy ropogós ­müzlik is a magyar piacon, 2016 óta +132%-kal nőtt ezeknek a termékeknek az eladása (értékben) és most már nagyobb a kereslet az ilyen termékekre, mint a hagyományos müzlikre. Egyelőre a magyar piacon nincs jelentős kínálat a „bio” vagy organikus termékekből. A müzli típusú termékek esetében kicsit magasabb, 5% körüli a bio termékek aránya, de ez is elmarad a nyugat-európai szinttől.
Mint megtudtuk, a Nestlé a gabonapelyhek területén is jelentkezik újdonságokkal az idei évben, lesz egy új banános kakaós Nesquik gabonapehely, és az első félévben különböző ízekben érkeznek gabonapehely szeletek is. Jelenleg is zajlik még a bevezető kampánya a tavalyi évben megjelent csokis Nestlé Fitness Granolának, valamint szintén tavalyi újdonság a Cini Minis Churros gabonapehely.
„Fontos újdonság lesz a Nestlé cereália termékeinek az idei évben, hogy minden csomagolásunkon bevezetünk egy jelölést, ami már sok országban elterjedt az élelmiszereken, a Nutriscore tápértékjelölést, ezzel is szeretnénk segíteni a fogyasztók tudatos élelmiszerválasztását” – ­említette Németh Levente.
Mint megtudtuk, ez év elején a vállalat egy országos nyereményjátékkal jelentkezik a Nestlé gabonapelyheken, ahol napi kisebb pénznyereményeket és 3 nagyobb fődíjat nyerhetnek a fogyasztók, hogy megvalósítsák álmaikat. „Mindezen túl jelentkezünk még további promóciókkal is az év során, amelyek több, idén moziba kerülő filmhez kapcsolódnak” – árulta el a Nestlé marketing menedzsere.

Kitűnni az egyediséggel
„A reggelizés fontos része a napunknak. De mivel ebben a felgyorsult életünkben egyre kevesebb idő marad rá, a fogyasztók nagy többsége szeretné megoldani minél egyszerűbben és gyorsabban. Persze úgy, hogy az a reggeli ízletes és egészséges is legyen” – fogalmazott Vida Róbert, az Úsovsko Hungary Kft. ügyvezetője.
Mint említette, az egyadagos reggeliző termékek ezeknek a szempontoknak teljes mértékben megfelelnek, amelyek a piaci bevezetés óta töretlen sikerrel vannak jelen a polcokon. A minőségi étkezés iránti kereslet az utóbbi években nagyot növekedett, a vevők mind jobban odafigyelnek az egészségtudatos táplálkozásra, így egy bevásárlás során nagyon megnézik, hogy mit tesznek a kosarukba. A Fit termékekkel megpróbál minden szempontból megfelelni a vevői elvárásoknak a cég.
Vida Róbert elárulta, hogy az Úsovsko Hungary termék­szortimentjének legfontosabb része a reggelizés. A cég erre fordítja a legnagyobb figyelmet. A Fit reggeliző termékek összetételében kizárólag magas minőségű alapanyagokat használnak, legyen az Rizskása, Zabkása, Granola vagy Reggeliző müzli. Többféle ízválasztékból lehet választani, a termékek nagy része gluténmentes, laktózmentes és hozzáadott cukor mentes. Továbbá már megtalálható a vegán változat is.
„Cégünk mindig nyitott az újdonságokra, új ötletekre, sőt folyamatosan keressük a piaci réseket, lehetőségeket újat, egyedit alkotni – mondta Vida Róbert, megemlítve, hogy a vásárlók szeretik az újdonságot, a változatosságot. – Mindig törekszünk arra, hogy a Fit termékek új ízekkel vagy akár egy teljesen új termékcsaláddal jelenjenek meg a polcokon. Fejlesztéseink során két alapelvünk irányít, hogy a termékeink »egészségesek és finomak« legyenek. Ennek megfelelően az innovációnk legfontosabb szempontja az egészségtudatosság, a természetesség és a kényelem. Fit termékeinkkel próbálunk egyedit alkotni, úgy ízvilágban, összetételben, mint kiszerelésben és csomagolásvariációkban. Próbálunk mindig olyan újdonsággal megjelenni, amellyel kicsit eltérünk a megszokottól, próbáljuk követni a táplálkozási trendeket, persze a legnagyobb figyelmet fordítva az egészség­tudatosságra” – fogalmazott.
Mint megtudtuk, az Úsovsko legújabb reggeliző termék fejlesztése a jelenleg málna és csokoládé-kókusz-mandula ízben kapható Fit Cereál Kása, amelynek a különlegessége, hogy összetételében zabot, rizst és amarántot is tartalmaz, ezenkívül a termék glutén- és laktózmentes is. „Az idei év első felében többféle promócióval készülünk. Lesznek TV- és rádiómegjelenéseink, ezenkívül tervezünk egy nyereményjátékot is a Fit vásárlók részére” – árulta el Vida Róbert.

Ne csak finom legyen
Nagy Nóra, az Orbico Hungary Kft. kategória menedzsere szerint a koronavírus megjelenése óta többen váltottak otthoni munkavégzésre, melynek köszönhetően a családok több időt tudnak együtt tölteni, így a közös reggelizés fontos alkalom lett a napirendben. A reggeli kiválasztásánál a fiatalabbak számára leginkább a finom íz játszik fő szerepet, erre pedig tökéletes lehet például egy tál tápláló gabonapehely.
Mint mondta, a Kellog’s termékek elsődleges fogyasztói a családok, azon belül is a gyerekek, akik leginkább a színes csomagolású és édes ízvilágú termékeket kedvelik. A másik fő fogyasztói csoport pedig azok az egészségtudatosságra törekvő vásárlók, akik számára fontos, hogy hasznos tápanyagot vigyenek be a szervezetükbe, ők leginkább a müzliket és a natúr termékeket keresik.
„A Kellogg’s termékek mindegyikét bátran ajánljuk reggeliként, a portfóliónkban szinte mindenki megtalálhatja a preferenciáinak megfelelő termékeket. Gabonapelyheink és müzlijeink mindegyike gondosan válogatott, jó minőségű alapanyagokból készül, emellett vitaminban és ásványi anyagban is gazdagok, miközben az ízben sem kell kompromisszumot kötnie a fogyasztóknak” – mondta Nagy Nóra.
A kategória menedzser szerint az elmúlt időszakban egyértelműen nagyobb lett a kereslet az egészségtudatosabb variá­ciók iránt. „Azonban fontos kiemelnem, hogy a finom ízről továbbra sem hajlandóak lemondani a fogyasztók, így az íz továbbra is az egyik legfontosabb választási szempont, ha gabonapehelyről van szó – jegyezte meg Nagy Nóra. – A Kellogg’s termékek mindig is igyekeztek követni ­ezeket a trendeket, így folyamatosan azon dolgozunk, hogy termékeink még több hasznos tápanyagot tartalmazzanak, miközben az ízük változatlan marad.”

Termékfejlesztésekkel és újdonságokkal hódítani
Az Avena GoFit márkacsalád zabpelyhei és zabpehely lisztje azon kevés termék közé tartozik hazánkban, mely garantáltan gluténmentes, így nem csupán a reformélelmiszerek hívei, hanem az ételérzékenységgel élők is teljes biztonsággal fogyaszthatják a termékeket.
Kovács Alexandra, a GOF Hungary Kft. sales managere úgy véli, annak ellenére, hogy a fiatalok körében ma már megszokottabb a reformtáplálkozásnak megfelelő étrend, a tudatos étkezési szokásokat követők egyre nagyobb arányban vannak jelen a középkorú és idősebb korosztályban is.
„Ahogy a mondás tartja, érdemes királyként reggelizni és szerényebb vacsorával zárni a napot. A zab, lassú felszívódású gabonaként, különösen kiváló reggelire, mivel nem ­éhezünk meg gyorsan utána, így nem jön ránk az étkezések közti ­nassolás igénye. Ezt a fiatalok közül már Magyarországon is sokan felismerik, és reggelire szívesen választják a zabpelyhet gyümölccsel, joghurttal, vagy zabkásának ­elkészítve. A GOF Hungary mindenki számára kiváló minőséget biztosít, kortól függetlenül” – fogalmazott.
Kovács Alexandra elárulta, hogy noha jelenleg az apró szemű és a prémium gluténmentes zabpehely termékeit ajánlja Avena GoFit márkanév alatt, hamarosan bemutatják a márkacsalád további termékeit is, melyek a reggelitől a vacsoráig sokféle formában megörvendeztetik majd a fogyasztókat.
„A zab alapanyagot mi magunk termesztjük, olyan ellenőrzött keretek között, hogy más gabonától való keresztszennyezés semmilyen formában ne veszélyeztesse a gluténmentességet. Ezt saját és külső akkreditált laborban is teszteljük a termék készítésének különböző fázisaiban. A zab számos előnye közül csak néhányat felsorolva is biztosak lehetünk benne, hogy ez nagyszerű része egészséges étrendünknek” – ismertette a termék tulajdonságait.
Kovács Alexandra megjegyezte, hogy a tapasztalat szerint egyre nagyobb az igény az egészséges termékek iránt. A GOF Hungary emiatt döntött úgy pár évvel ezelőtt, hogy komoly beruházás mellett felépíti a Magyarországon egyedülálló gluténmentes zabfeldolgozó üzemét, mert a kereslet egyre inkább az egészségtudatos irányba mutat. „Ezért is hisszük, hogy a befektetés rövid időn belül megtérül” – fűzte hozzá.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a piacon sok még a cukrozott, nem csupán természetes anyagokat tartalmazó reggeliző gabonaalapú termék, ugyanakkor a fiatal felnőtt kortól kezdve a fogyasztók egyre inkább keresik a tartósítószerektől, hozzáadott cukroktól, színezékektől és mesterséges egyéb anyagoktól mentes cereáliákat. Kovács Alexandra kiemelte, hogy az Avena GoFit termékek is ebbe a tiszta kategóriába tartoznak, és nagyszerű megoldást biztosítanak a hideg, vagy akár a zabkásává főzött meleg reggelik alapjaként.
„Az idei év a termékfejlesztésekről szól, hamarosan jelentkezünk újdonságainkkal, és remélhetőleg a Termékmix szaklapban is beszámolhatunk majd a márkacsalád bővítéséről. Szeretnénk, ha az Avena GoFit márkanév mindenki számára ismert és szeretett termékcsaládot takarjon majd” – fogalmazott.

Egészséges és különleges
A Cerbona márka több mint 30 éve kínál termékeket a fogyasztóknak. Számos termékkategóriában jelen van, ennek megfelelően a célcsoportok is eltérőek. A vállalat alapvető célja, hogy támogassák a fogyasztók egészségtudatos táplálkozását. „Tapasztalatunk szerint a reggeli egyre fontosabb szerepet tölt be a fogyasztók életében. A tudatos táplálkozás magával hozta a reggelizés fontosságának felismerését. Az elmúlt időszak vírushelyzete is segítette ezt a folyamatot, hiszen a karanténok miatt sokkal többen reggeliztek otthon. Ezt a piaci adatokban is látjuk, hiszen a reggeliző termékek piaca, bár kismértékben, de folyamatosan növekedik” – fogalmazott Bedő Hajni, a Cerbona marketing menedzsere.
Mint mondta, a Cerbona portfóliójának jelentős része kifejezetten reggeliző termék, a portfólióból példaként említette a klasszikus müzliket, valamint a zabkásákat, granolákat, a zab termékeket, puffasztott gabonaszeleteket, és természetesen a gabonapelyheket. „Ezen termékek segítségével a reggeli könnyen és gyorsan elkészíthető, és mindemellett sok értékes tápanyagot tartalmaznak, és támogatják az egészségtudatos táplálkozást” – tette hozzá Bedő Hajni.
A reggeliző termékek esetében is megfigyelhető az az általánosnak mondható trend, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak, és egyre inkább keresik az egyedi igényekre szabott, különleges tulajdonságokkal rendelkező termékeket. Ennek megfelelően a Cerbona is tudatosan szélesíti a funkcionális termékeit, így a szortimentjében megtalálhatóak gluténmentes, hozzáadott cukor nélküli, proteinnel dúsított termékek.
„A speciális, egészségtudatos termékkínálat iránti ­elvárás szinte már alapkövetelménynek számít. Ma már minden gyártónak készen kell állnia arra, hogy speciális igényeknek is megfelelő termékeket gyártson. Természetesen ez nem jelenti, hogy megfeledkezünk a »normál« termékeinkről, de megkerülhetetlen, hogy kínáljunk gluténmentes, vegán, hozzáadott cukor nélküli és egyéb sajátos igénynek megfelelő terméket. Az egyedi igények kiszolgálása egy nagyon komolyan erősödő fogyasztói trend, a vásárlók egyre inkább személyre szabott megoldásokat keresnek” – ­mondta a marketing menedzser.
A Cerbona legfrissebb fejlesztése, a Cerbona Vegán termékcsalád több kategóriában is kínál termékeket: granolák, rizskásák, zöldséges müzliszeletek, és protein szeletek alkotják a portfóliót. „Ezek közül is kiemelném a zöldséges müzliszeleteinket, melyek egy nagyon komoly termékfejlesztés eredményei. Állományukban és összetételükben is újak, répás, valamint céklás ­ízesítésükkel új színt hoznak a müzliszeletek világába” – ismertette Bedő Hajni a vegán kínálatot, hozzáfűzve, hogy a Cerbona vegán granolái igazi különlegességek, és számos termékelőnnyel rendelkeznek: hozzáadott cukor nélküliek és emellett édesítő­szer mentesek is. Adalékanyag- és aroma mentesek, így a legkomolyabb fogyasztói elvárásoknak is megfelelnek.
Mint megtudtuk, a Cerbona kommunikációjának fő fókuszában a vegán termékcsalád van 2022 első néhány hónapjában. Ez idő alatt több fogyasztói aktivitást is tervez a cég, valamint egy nagyobb volumenű kommunikációs kampánnyal – online és offline felületeken egyaránt – is támogatni fogja a termékek bevezetését. „Célunk, hogy minél több ember megismerje új termékcsaládunkat, és lehetőségük legyen minél több információt szerezni a vegán táplálkozásról” – hangsúlyozta Bedő Hajni.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2022. februári szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM ELÉRHETŐ ITT: