Kiszerelésben, színben, formában, árban nagy a választék, sokféle típus és márka ­kínálja magát. A fogyasztók igényüktől és pénztárcájuktól függően dönthetnek, melyik szalvétát részesítik előnyben.

„Meghívni valakit annyit jelent, mint gondoskodni boldogságáról, mindaddig, amíg fedelünk alatt van” ‒ mondta a francia Brillant-Savarin, aki mindent tudott a vendéglátásról és a gasztronómiáról. A húsvéti időszakban a háziasszonyok leginkább az ünnepi asztal díszítésére használják a szalvétákat, hogy az ünnep alkalmával megteremtsék otthonukban a harmóniát vagy vidám figurákkal feldobják a szürke, téli hétköznapok után a tavasz első legüdébb napjait.

Az eldobható, praktikus használati cikkek, háztartási papíráruk közül a szalvéták kiválasztásánál és megvásárlásánál fontos az alkalom, hiszen mást használnak, vásárolnak ünnepekre (a karácsony és a húsvét fontos időszak) és mást egy mindennapi szendvics csomagolásához.

Húsvét idején is több mindenre használható a szalvéta.
A Vajda Papír Kft. brand managerétől, Varga Orsolyától megtudtuk: a gyártó tavalyi évben készült fogyasztói kutatása bizonyítja, hogy a szalvéta kategóriában a vásárlásban a fő döntési faktor a felhasználási cél.
Ez határozza meg, hogy hétköznapra, ünnepre, dekorálásra milyen díszítés, vagy szín a megfelelő a fogyasztóknak.
A hétköznapi szalvétahasználat során fontos a gazdaságosság, strapabíróság, hogy ne ragadjon bele a szendvicsbe. Az ünnepi használatban pedig a termék színe, mintázata a meghatározóbb. ­„Ebben a kategóriában így sajnos nem jellemző a márkatudatosság” – tette hozzá Varga Orsolya.

Élénk a trend
Milyen legyen a szalvéta, a szalvétagyűrű az ünnepi asztalon? Ezek a látszó­lag egyszerű kérdések olykor zavarba hozhatják a kezdő háziasszonyt, de még a gyakorlott vendégvárót is. A húsvétot megelőző hét alkalmasnak tűnik arra, hogy megtervezze a háziasszony, milyen lesz az idei ünnepi terítés. A mintás karácsonyi terítők csak sima étkészleteket „bírnak el”.

A szalvétáknak pedig mindenképpen alkalmazkodniuk kell a terítő és a készlet színéhez. Felmerül a kérdés, hogy a fogyasztók mi alapján döntenek, mely szalvétákat mikor tegyék a kosárba?
Varga Orsolya ismertetése szerint a kategóriában a legkeresettebbek az egy- és kétrétegű szalvéták, amelyek az Ooops! portfólió­jában 45 db-os és 20 db-os kiszerelésben is megtalálhatóak.
A fogyasztói kutatás hasznos megállapításai között szerepelt egy teljesen reális érv, aki szendvics csomagolásra használja a minimum kétrétegű szalvétákat, annak fontos, hogy a szalvéta fehér legyen és azon legyen kis színes minta, hogy ne színezze el a belecsomagolt szendvicset.

„Az Ooops! húsvéti szalvéta kínálatában, így mi a fehér alapon vidám és megmosolyogtató formákra, élénk színekre koncentráltunk, hogy mind a díszítés, mind a szendvics csomagolási felhasználási célokhoz maximálisan igazodjon termékünk” – ismertette a Vajda Papír brand managere, akitől megtudtuk, hogy a vállalat színes, virágos csibés, nyuszis és baris mintázatú puha szalvétái 2 rétegűek és hagyományosan 33x33 cm méretűek. „Húsvéti szalvétáinkkal friss, tavaszi hangulatot hozunk az ünnepi asztalra.”

Innováció az asztalon
A gazdaságosság jegyében - akárcsak a kéztörlők esetében – megjelentek a nagy darabszámú szalvéták is. Mint megtudtuk, a Vajda Papír termékkörét tekintve a húsvéti termékek 20 db-os kiszerelésűek és mind a tapasztalat, mind a kutatás is azt mutatja, hogy a szezonális időszakban inkább a kisebb kiszerelésű csomagokat vásárolják a fogyasztók.
„Az Ooops! szalvétáink csomagolását egyébként úgy terveztük, hogy azok egy egyszerű mozdulattal kinyithatók legyenek” – említette Varga Orsolya. A brand manager hozzátette, hogy ebben egy vékony, lézerperforált vonal segít, így a felnyitást követően a maradék szalvéták sem szóródnak szét, praktikusan egyben tartja őket a csomagolás nagyobbik, épen maradt része.

 

(TERMÉKMIX - 2017. márciusi szám)