A világ legmenőbb és legőrültebb limitált kiadású édességeit és snack-jeit kínálja exkluzív dobozos összeállításban a Snack-Box. A szezononként bővülő és frissülő válogatás révén igazi világutazásban lehet része a vásárlónak. Gaál Béla, a cég alapítója, az ötlet megszületéséről, a termékkínálatról és jövőbeli terveiről is beszélt lapunknak.

» Hogyan indult a Snack-Box vállalkozás, honnan jött ennek ötlete?
Az, hogy vállalkozni szeretnék, már évekkel ezelőtt felmerült bennem, de a 20-as éveim elején talán túl fia­tal és tapasztalatlan voltam még hozzá. Később egy nagy magyar élelmiszergyártó cég exportosztályán dolgoztam, mint osztrák, majd később német külkereskedő. A partnereim általában kisebb helyi boltok, webshopok és pár nagyobb országos nagykereskedés volt. Együtt tanultuk meg, hogyan lehet lokálisan és online a lehető legjobb marketingtevékenységet végezni, miért nem jó állandóan árakciózni, illetve azt, hogyan érdemes növelni a vásárlói kosarat különböző csomagajánlatokkal.
2021-ben, a világjárvány ideje alatt kezdtem el azon gondolkodni, hogy milyen termékek illenének az elképzelésembe, amikor egy barátom elvitt karácsony előtt egy import snackeket forgalmazó boltba. Egyből lenyűgözött a sok különleges édesség, mint a chilis Snickers, az óriás mogyoróvajas csokis ­kosárka vagy Willy Wonka cukorkái, és rögtön tudtam, hogy megtaláltam a legjobban illeszkedő témát az ötletemhez.

» Milyen szempontok alapján válogatta össze a Snack- Boxokba kerülő termékeket?
Minden Snack-Box összeállításánál fontos, hogy az adott kategóriában a legkülönlegesebb termékeket tartalmazza, és ­illeszkedjenek az adott doboz témájához. A Hot-Boxban ­például a legcsípősebb chipsek és csípős uborkák vannak, az Easter-Boxban két népszerű Cadbury óriás csokitojás.

» Honnan szerzi be a Snack-Boxokba kerülő termékeket?
Főleg amerikai, angol és néha japán snackeket válogatok ­össze, attól függően, hogy az adott kategóriában mi a legnépszerűbb és legérdekesebb. Ahhoz, hogy valóban különleges és ­népszerű snackeket tudjak beszerezni, több külföldi beszállítótól rendelek. Akad közöttük holland, olasz és német is. Mivel ezek a beszerzések elég sokáig tartanak, illetve érdemes ­összevárni egy nagyobb rendelési mennyiséget, az állandó termékeket egy magyar nagykereskedés biztosítja.

» Mik a legnépszerűbb termékek a kínálatban?
Általában a szezonális Snack-Boxok fogynak a legjobban, ilyen az Easter-Box, az X-Mas-Box, a Halloween-Box vagy a Brawl-Stars-Box.
» Vannak a kínálatban egészségtudatos termékek is, vagy inkább a hagyományos kedvencekre építi a dobozok tartalmát?
Tervben van már egy úgynevezett Healthy Box bevezetése, egyelőre azonban még csak tesztjelleggel. Bár az egyértelműen elmondható, hogy nagyon erős az egészségesebb snackek trendje.

» Kik a Snack-Boxok célcsoportjai?
A legnagyobb fókusz a gyerekeken van. A kampányaimban is mindig elsősorban hozzájuk kommunikálok: a gyűjthető figurák és sok más izgalmas termék mind őket célozza meg. Emellett elég nagy sikert aratnak azok a promóciók is, amik kifejezetten a szülőkre összpontosítanak, hiszen a gyerekek vásárlási döntését is ők hozzák meg, akiknek abban segítek, hogyan válhatnak a „legmenőbb szülővé”.

» Mik a vásárlói visszajelzések a Snack-Boxokra?
Rengeteg pozitív visszajelzést kapok, de talán a legjobb, amikor szülők mesélik, hogy a gyerkőc Snack-Boxot kért karácsonyra vagy a szülinapjára, és hatalmas örömöt okozott neki.

» Milyen tervei vannak a jövőre nézve?
Jövőre több állandó dobozt is saját grafikával fogok ­bevezetni (pl.: Mystery-Box) és nagyobb fókuszt fogok helyezni a szezonális promóciókra (Halloween, karácsony). Szeretném folytatni a Snack-Review videók és más social media tartalmak készítését, amivel a márkát szélesebb közönség előtt is ismertebbé tehetem majd. A Snack-Box egyelőre még csak egy „garázscég” de úgy gondolom, minden potenciál megvan benne, hogy felnőjön a nagyobb versenytársak mellé.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2024. decemberi szám)

AKTUÁLIS LAPSZÁM ITT: