2025. június 16
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Rossman

    Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Sz…

    Üzletlánc

    OKSZ

    OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár…

    Általános

    alza logo

    Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

    Üzletlánc

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek
    infláció

    A fogyasztói árak átlagosan 4,4%-kal haladták meg …

    Hírek

    NAK kampány-séfek

    Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” or…

    Hírek

    Szentkirályi Pepsi gyár bejelentés

    Pepsi gyártás újra Magyarországon: A Szentkirályi …

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció
    kisállat etetés

    Kettős nyomás alatt az állateledel-piac: Dráguló f…

    Polc

    bolt vásárló

    A cukor­mentes termék „már alap a választékban” …

    Polc

    BEVÁSÁRLÓTÁSKA

    Hazai gyártók új kihívások előtt: Fókuszban a magy…

    Polc

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend
    bevásárlókosár

    Hosszútávú a fogyasztói viselkedésváltozás, nem cs…

    Trend

    asda logo

    Támogatják a helyi közösségeket

    Kereskedelem

    paradicsomvásárlás

    A cél a gyümölcsfogyasztás növelése

    Kereskedelem

  • Újdonságok

Kutatás

Nem prioritás a fiataloknak a lakásvásárlás
Kutatás
2019. augusztus 05

Nem prioritás a fiataloknak a lakásvásárlás

Egyre fontosabb az Y és Z generáció számára, hogy egy vállalkozás vagy egy munkahely milyen hatással van a társadalomra. Az idén nyolcadik alkalommal megjelenő Deloitte Millennial Survey kutatás rámutatott arra, hogy a mai 20-36 év közötti fiatalok szívesebben utaznának, minthogy lakást vegyenek.

Talajvesztett generációnak nevezi a Deloitte Millennial Survey kutatása a mai fiatalokat. A globális gazdasági növekedés és technológiai innovációk ellenére az 1983 és 1999 között születetteket magába foglaló Y és Z generáció úgy érzi, hogy baj van: a válaszadók mindössze 26 százaléka számít hazájában a gazdasági teljesítmény javulására, szemben a tavalyi 45 százalékkal.

Ezzel párhuzamosan borúsabbnak látják az üzleti élet társadalomra gyakorolt hatását is. Míg tavaly a válaszadók 61 százaléka vélte a helyzetet pozitívnak, addig ma már csak 51 százalékuk. A társadalom és szűk környezetük helyzete egyébként központi szerepet tölt be az életükben, a pénzüket ugyanis oda viszik, ahol “jobbá teszik a világot”. Valamivel több mint harmaduk mondott már le egy termékről vagy szolgáltatásról azért, mert az azt kínáló céget társadalmi szempontból negatívnak értékelte, ugyanakkor a pozitív hatással bíró vállalatokkal a válaszadók 42 százaléka ápol aktív kapcsolatot.

Hasonlóan fontos a társadalomra és helyi közösségre gyakorolt pozitív hatás a munkahely kiválasztásánál is, mivel azokhoz a munkáltatókhoz, akik befogadók, támogatják a sokszínűséget és ahol motiváló a környezet, sokkal hűségesebbek a fiatalok. Az Y és Z generációk tagjai ugyanolyan ambiciózusak mint elődeik: a válaszadók több mint fele magas fizetést akar és vagyonos szeretne lenni. A korábbi generációk és a mai fiatalok között a legnagyobb különbséget az életcélok jelentik: a hagyományos felnőttkori sikermércék - mint a gyerekvállalás, ingatlanvásárlás - egyáltalán nincsenek a prioritásaik között, vagy jóval későbbre halasztják azokat. Ehelyett inkább utaznának és bejárnák a világot (57 százalék), vagy a közösségüket segítenék (46 százalék).

Leginkább a klímaváltozás miatt aggódnak (29 százalék), és a munkanélküliséget (közel 20 százalék) is mindkét generáció a legfontosabb problémák között említi. Tartanak még a jövedelemegyenlőtlenségtől (Y generáció: 22 százalék) és a terrorizmustól (Z generáció: 19 százalék). A munkahely elvesztése azért is központi elem, mivel úgy gondolják, hogy az ipar 4.0 alapvetően változtatja meg mindazt, amit korábban a munkáról gondoltunk.

„És ha már technológia: meglepő, de ambivalens a viszonyuk a közösségi médiával. A millenniumi generáció 71 százaléka elégedett vagy nagyjából elégedett azzal, ahogy a közösségi médiát fogyasztja, de tudja, hogy összességében boldogabb és egészségesebb lenne, ha kevesebbet, vagy akár egyáltalán nem használná azt. Nagyon magas arányban, közel 80 százalékban pedig attól tartanak, hogy egyszer internetes csalók áldozatává válnak, illetve a vállalatok visszaélnek személyes adataikkal” – mondta el Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának vezetője.

A kutatásról:

A Deloitte Millennial Survey 2019-es kutatása során 42 országban 13 416, 1983 és 1994 között született, diplomás, teljes munkaidőben, a versenyszférában dolgozó munkavállalót, valamint a Z generáció tagjai közül 10 országban 3009, 1995 és 1999 született, mostanában diplomát szerző, vagy még most is felsőoktatásban tanuló válaszadót kérdeztek meg.

Tags: kutatás, lakásváráslás, Deloitte, research
  • Előző cikk: Megatrend lett a fenntarthatóság Előző
  • Következő cikk: Arcápolási termékek – Mit írnak róluk az internetezők? Következő

Legfrissebb

Rossman

Két új felsővezető csatlakozott a Rossmannhoz – Szimeiszter …

2025.jún..13

OKSZ

OKSZ: Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztér…

2025.jún..12

alza logo

Alza Apple Shop nyílik az Alza bemutatótermében

2025.jún..12

pénztár

Az OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!

2025.jún..11

NAK kampány-séfek

Az Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” országos sze…

2025.jún..11

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom