Milyen előnyökkel bír a dm drogérialánc számára a kis cégekkel való együttműködés? Milyen kívánalmaknak kell megfelelnie egy magyar cégnek, hogy minőségi kapcsolat alakulhasson ki a dm-mel? A dm Kft. beszerzési osztálya azt is elárulta lapunknak, hogy mindig kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a hazai piac szereplői is helyet kaphassanak a drogérialáncban.

» Hogyan működik a dm beszerzési stratégiája?
A cégektől elsőként írásban várja az ajánlatokat, termékmintával együtt a dm. A beszerzési stratégia szerint a termék összetevői, gyártási kapacitása, csomagolása és ára alapján születik döntés a termék listázásról. Fontos, hogy mennyire innovatív a termék, mennyire követi a piaci trendeket, fogalmazott a dm Kft. beszerzési osztálya.
Mint megtudtuk, a drogérialánc egyre több megkeresést kap hazai kis cégektől is a hagyományos csatornákon keresztül, emellett az érintett kategóriákban figyelemmel kísérik a magyar piac szereplőit, és amennyiben potenciált látnak az együttműködésben, megkeresik őket ennek lehetőségével.
A kisebb, akár családi vállalkozások is eredményesek lehetnek, erre példa, hogy pár évvel ezelőtt a dm START! program keretein belül választották ki magyar cégek innovatív termékeit, melyek fél éven keresztül támogatást kaptak a piaci ismertség elérésében/növelésében. „A program sikeres volt, több márkával ma is együtt dolgozunk” – ­hangsúlyozta a dm beszerzési osztálya.
Termékkategóriát tekintve az élelmiszer kategóriában sok cég jelent meg a dm polcain, azonban gyakorta felmerülő probléma, hogy a beltartalom/íz, vagy a csomagolás nem felel meg az igényeknek, vagy éppen a dm számára szükséges mennyiséget nem tudja gyártani kapacitásproblémák miatt.
A háztartási vegyi termékek területén a nagy és ismert márkák mellett a hazai cégek legfőképp a természetközeli és öko vonalon sikeresek jelenleg. A natúrkozmetika polcképben számos nagy népszerűségnek örvendő hazai márkával találkozhatnak a vásárlók. A magyar termékek származási helyükön túl egyedi termékjellemzőik miatt sikeresek, a vásárlók „közel érzik” magukat ezekhez a márkákhoz, hitelesnek tartják az általuk közvetített üzenetet.
„Országos lefedettségű hálózatként számunkra fontos a megfelelő gyártási volumen, a bolthálózat megfelelő készlettel való ellátásához. A termék meg­jelenésének és minőségének illeszkednie szükséges a dm vásárlói körének igényei­hez” – közölték.

» Milyen szempontok, tulajdonságok alapján lehet sikeres egy-egy termék, illetve gyártó?
Nem mindegy, hogy egy termék milyen egyedi tulajdonságokkal bír, miben és hogyan tudja megkülönböztetni magát az adott polcképben, mennyire hiteles az általa közvetített üzenet, milyen problémára nyújt valós megoldást, és mindezt persze milyen áron teszi.
Minden kategóriában rendkívül széles az elérhető termékkínálat, számos ajánlat érkezik napi szinten. Mint fogalmaztak, kiélezett a versenyhelyzet a gyártók között, mivel egy-egy kategória esetében fix polchellyel dolgozik a vállalat.
A bekerülés soktényezős folyamat és minden nézőpont kérdése, ezért nehéz egyértelmű, pontos választ adni.
Egy új termék sikere az elvárások megfelelésén túl múlhat például azon, hogy egy adott terméktípusra vagy technológiára mennyire nyitott a magyar vásárlóközönség, valamint egy sikeres termékbevezetés alappillére lehet egy jól célzott marketingkampány is.

» Miben lehet versenyelőnyre szert tenni az e-kereskedelemben: ár, termék­kínálat, szolgáltatási minőség?
A koronavírus-járvány adta körülmények gyors alkalmazkodásra és rugalmasságra tanítottak bennünket, melynek következtében megváltoztak például a kapcsolattartás formái és a munkafolyamatokat is át kellett helyezni az online térbe.
„Célunk, hogy az értékesítési csatornákat még hatékonyabban összekössük, átjárhatóvá tegyük és így megfeleljünk a mindig megújuló vásárlói igényeknek. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a törzsvásárlói programunkat, az online és bolti szolgáltatásainkat összehangoljuk, és ugyanazt a vásárlói élményt tudjuk nyújtani online shopunkban is, amivel üzleteinkben találkozhatnak vásárlóink, amiért hűséget szavaznak nekünk” – fogalmazott a dm beszerzési osztálya.
A dm kínálatában vannak online exkluzív termékek is, ezeknél a bekerülési folyamat megegyezik az offline és online platformon.
Előfordulhat olyan eset is, amikor egy termék bekerülésének ­első lépése az online csatorna, és az ebben elért eredményei alapján kap további lehetőséget a bolti hálózatba történő bekerülésre.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021.novemberi szám)

AKTUÁLIS SZÁM DIGITÁLIS VERZIÓJA: