A vezetők döntő többsége arra számít, hogy az infláció 2025 előtt nem tér vissza 2% alá, vagy a járvány előtti szintre.
Tovább csökken a fogyasztás Olaszországban, miközben a diszkontok piaci részesedése egyre nő – írja az ESM a Coop Italia által készített Coop Report 2023 című jelentése alapján.
Az olaszok fogyasztási szokásait és életmódját vizsgáló riportból az derül ki, hogy júliusban a kiskereskedelmi élelmiszereladások volumene 4,7%-kal csökkentek, míg az élelmiszerárak inflációja augusztusban 9,6%-kal nőtt. Az összes értékesítési forma 2,2%-os forgalomcsökkenést ért el augusztusban, míg a diszkont csatorna, amely jelenleg a piac 23%-át birtokolja, 0,1%-kal nőtt.
Összességében 2023 első félévében a volumen 5,2%-kal csökkent 2022 azonos időszakához képest.
A jelentés szerint tíz olaszból nyolcan azt mondták, hogy a saját márkás termékek jó eszköznek bizonyulnak ahhoz, hogy enyhítsék az infláció hatásait.
Az eredményekről Maura Latini, a Coop Italia elnöke azt mondta, hogy össze kell fognia az élelmiszeriparnak, mivel a volumencsökkenés mind az iparágnak, mind a kiskereskedőknek árt.
A Coop-jelentésből az is kiderült, hogy tavaly jelentősen csökkentek az árrések az élelmiszeriparban és a kereskedelemben. Ráadásul az olaszok mintegy 36%-a tervezi azt, hogy csökkenti fogyasztását az elkövetkező hónapokban, míg csupán 11%-uk tervezi annak növelését. A zöldség-gyümölcs fogyasztás 15,2%-kal csökkent az elmúlt két évben, de 16% azt tervezi, hogy még tovább csökkenti azt. Az olaszok 39%-a pedig a húsfogyasztás csökkentésére készül.
A megkérdezett vezetők 80%-a arra számít, hogy az infláció 2025 előtt nem tér vissza 2% alá, vagy a járvány előtti szintre.