A kávézólánc eladásai jelentősen visszaestek a Covid-korlátozások miatt az országban.
A Starbucks kínai üzletága ismét magára talált a Covid-korlátozások miatti visszaesést követően. A vállalat bejelentése szerint a július 2-át megelőző három hónapban a legalább 13 hónapja nyitva tartó kínai üzletek forgalma 46%-kal nőtt az előző évhez képest – írja a CNN.
Kína a Starbucks egyik legfontosabb növekedési motorja volt, de az üzletet hátráltatták az ország szigorú Covid-korlátozásai, és a kávézólánc eladásai Kínában tavaly tavasszal jelentős mértékben estek vissza.
Laxman Narasimhan, a Starbucks vezérigazgatója közölte, hogy bíztató a cég negyedéves teljesítménye, és a három hónap alatt a kínai bevételek 51%-kal nőttek az előző évhez képest. Júliusban közel 6500 Starbucks üzlet volt Kínában, de a vezérigazgató szerint még mindig van hely a növekedésre. Annak ellenére, hogy Kína egy hagyományosan teázó kultúra, és ott egy átlagember évente körülbelül mindössze 12 csésze kávét iszik. Ez jóval alacsonyabb, mint más piacok fogyasztása: Japánban évente átlagosan 200 csésze kávét isznak, az Egyesült Államokban pedig 380 csésze kávét. Az 1,4 milliárd lakosú Kína Narasimhan szerint hatalmas lehetőséget jelent a vállalat számára, ha ott a Starbucks a kávéfogyasztást a japán vagy az amerikai szintre tudja emelni.
Az Egyesült Államokban az értékesítés szintén nőtt a második negyedévben, de szerényebb ütemben. Az USA és Kína együttesen a Starbucks portfóliójának 61%-át teszi ki.