Virtuális próbafülke, személyre szabott parfümautomata és mesterséges intelligenciával támogatott vásárlási asszisztensek – mindez nem egy sci-fi, hanem a valóság.
Az SAP új bemutatóterme New Yorkban életre kelti a kereskedelem jövőjét, ahol a fizikai márkaboltok a vevők adatait felhasználva személyre szabott élményt kínálnak egy egyedi termékhez, amely máshol nem elérhető. Az S.Fashion Experience Lab-ban bárki felfedezheti, hogyan segít az SAP a kereskedőknek optimalizálni üzleteiket és kapcsolódni vevőikhez egy elsődlegesen digitális világban – írja a SAP közleményében.
Emlékeztettek arra, hogy technológiai forradalom zajlott az elmúlt évtizedekben a ruházati iparban és kereskedelemben. Ez nagymértékben átalakította a kereskedők és márkák vevőkkel fenntartott kapcsolatát. A középpontban a megszemélyesítés áll – a vásárlási élmény testreszabásával a kereskedők kiemelkedhetnek versenytársaik közül, és hűségesebb vevőkre tehetnek szert. A megszemélyesítés hatása erőteljes: a vásárlók 76 százaléka szerint közvetlenül befolyásolja, hogyan döntenek az egyes márkákkal kapcsolatban, és 78 százalékuk szerint hatással van arra, hogy vásárolnak-e ismét ugyanonnan, illetve ajánlják-e az adott márkát rokonaiknak, barátaiknak.
A ruházati kereskedők korábban a hagyományos marketing technikákat – nyomtatott hirdetéseket, eladótérben elhelyezett reklámokat – részesítették előnyben. Az e-kereskedelem és az internet térnyerésével azonban a vevők már olyan személyre szabott vásárlói élményt várnak el, amely szükségleteikhez, preferenciáikhoz igazodik. A vásárlók egyúttal értékelik az egyes értékesítési csatornák – a fizikai üzletek, online áruházak, mobilapplikációk és a közösségi média felületek – közötti átjárhatóságot. Így gyakorlatilag bármikor és bárhol tudnak vásárolni, a kereskedők pedig egyúttal fontos adatokhoz jutnak vevőik vásárlási szokásairól.
Ezzel az információval átfogó profilt alkothatnak minden egyes vevőről, célzott marketingkampányokat indíthatnak, termékajánlatokat és testreszabott vásárlási élményt nyújthatnak. A mesterséges intelligencia előre jelezheti egy későbbi vásárlás valószínűségét, valós időben tehet javaslatokat, felveheti a kapcsolatot a vevővel vásárlás után, és visszajelzéseket gyűjthet. Aki alaposabban megismeri vásárlóit, az jobb marketingdöntéseket hozhat, és javíthatja üzleti eredményeit.
A jövő divatboltja
Az SAP új élményközpontja február 15-én nyílt meg a New York-i. Az S.Fashion Experience Lab-ben az innováció kézzelfoghatóvá válik. A jövő üzletében például virtuális próbafülkék, kiterjesztett valóságalapú képernyők fogadják a vásárlókat. A választásban robotok, mesterséges intelligenciával ellátott személyi asszisztensek segítik a vevőket, akik akár személyre szabott parfümöt is készíttethetnek az üzlet automatájának segítségével. A bemutatóteremben a kereskedők felfedezhetik, hogyan nyújthatnak egyedi és személyre szabott vásárlói élményt, és hogyan segít az SAP optimalizálni üzleteiket, kapcsolódni vevőikhez egy elsődlegesen digitális világban.
SAP megoldások a vásárlói élmény jövőjének formálására
Az SAP több, a vásárlói élmény jövőjét formáló szoftveres megoldást is kínál a kereskedőknek.
Az SAP Emarsys Customer Engagement egy többcsatornás marketing automatizációs platform, amely képessé teszi a hirdetőket arra, hogy olyan személyre szabott, csatornák közti kampányokat építsenek fel, indítsanak be, amelyek növelik az üzleti eredményeket.
Az SAP Commerce Cloud-dal a cég adataihoz való hozzáférés révén a kereskedők egyszerre tudják növelni a profitot és az ügyfélelégedettséget. Megszülethet egy olyan egységes és integrált B2C vagy B2B e-kereskedelmi platform, amely minden eddiginél gyorsabban köti össze a vásárlót a megfelelő termékkel – az oldalak betöltése másodpercekről ezredmásodpercekre csökken. A cég sokkal gyorsabban reagál a piac kihívásaira és előnyre tehet szert a versenytársakkal szemben.
Az SAP Customer Data Platform ügyféladat-elemzései segítségével a cégek személyre szabott megszólítással és ajánlatokkal képesek egyre jobban megfelelni vevőik elvárásainak, miközben fokozni tudják a konverziót, és hatékonyabban tartják meg ügyfeleiket. A 600 milliárd dolláros vásárlóerőt képviselő Z- és Millenial-generáció például egyre élénkebben érdeklődik a fenntartható termékek iránt.
Az SAP Intelligent Returns Management segítségével a kereskedők részletesen elemezhetik a visszaküldött termékek színét, stílusát és méreteit, így a cég a tervezésben és a gyártásban is fenntarthatóbb döntéseket hozhat.
„Az előre meghatározható ügyfélút már a múlté, az ügyfelek bárhol megjelenhetnek, legyen szó a social médiáról érkező online vagy a boltokban megjelenő fizikai vásárlásról. Az ügyfeleknek kiemelten fontos, hogy megfelelő ajánlatot kapjanak, megfelelő időben, a megfelelő csatornán keresztül, az adataik és hozzájárulásaik biztonságos felügyelete mellett” – magyarázta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
A Swarovski és az SAP együtt a felhőben
A világ egyik vezető ékszer- és kiegészítő márkája, a 127 éves Swarovski is az SAP mellett döntött, hogy bebiztosítsa helyét a luxusiparban. A két cég kapcsolata már több mint 40 éves múltra tekint vissza. A Swarovski a RISE with SAP és az SAP Commerce Cloud megoldást választotta ki arra, hogy felhőalapúvá tegye digitális rendszerét és e-kereskedelmi tevékenységét. A fejlesztésnek köszönhetően a vállalat költséget takaríthat meg, és a hatékonyságot is növelheti.