Tízből nyolc ügyfél könnyedén lemondana az eldobható csomagolásról élelmiszervásárlásakor, különösen a zöldség és gyümölcs tekintetében. A REWE mindezt a Németországban végzett legnagyobb, csomagolással kapcsolatos vizsgálatában ellenőrizte, körülbelül 630 REWE szupermarketben. 

Az organikus zöldségeket és gyümölcsöket műanyag csomagolás nélkül kínálják, vagy e termékeket környezetbarátabb csomagolásban kínálják. Az éves megtakarítási potenciál 90 000 kilogrammnyi csomagolóanyag, amelyből legfeljebb 60 000 kg műanyag.
A REWE úttörő munkát végez ezzel a kísérleti projekttel. A kiskereskedelmi lánc célja, hogy fontos tapasztalatokat gyűjtsön a műanyagok széles körű visszafogása felé vezető úton a zöldség-gyümölcs választékában.

„A környezetszennyezés és a műanyaghulladék globális mértékére tekintettel mi, élelmiszer-kiskereskedők, szintén felelősek vagyunk a környezet iránti elkötelezettségünk intenzívebbé tételéért és a környezetszennyezés és a hulladéktermelés ellensúlyozásáért”, vallja Peter Maly, aki a REWE-nél az értékesítésekért felelős több mint 3300 REWE áruház kapcsán országszerte. „A hangsúly az olyan megoldásokon van, amelyek szükségtelenné teszik a csomagolást, de az anyagok egy gazdaságosabb használatán is, valamint az innovatív, zöldebb csomagolási megoldások kifejlesztésére is figyelmet fordítunk. Egyúttal szeretnénk megkönnyíteni vásárlóink számára, hogy tehessenek valamit a környezetért. Ezért ilyen fontos a tesztünk. Az eredmények iránymutatással szolgálnak számunkra a következő fázisokhoz.”

A REWE célul tűzte ki, hogy az összes sajátmárkás csomagolását környezetbarátabbá tegye 2030 végéig. A teszt 107 organikus gyümölcsre és zöldségre terjed ki, mivel a műanyag csomagolás elsődlegesen segít megőrizni a termék frissességét, minőségét és higiéniáját az egész értékláncon keresztül. Természetesen az olyan termékek, mint például a burgonya és a vöröshagyma, ami nem címkézhető fel önállóan, mivel eltérőek a hagyományos áruktól, kezdetben nem kínálhatóak teljes mértékben csomagolatlanul. Az ilyen esetekben a leginkább környezetbarát címkézési és csomagolási meg­oldásokat használják. Ezután értékelni fogják, hogyan befolyásolták az adott intézkedések a termékek frissességét és eltarthatósági idejét, mennyire praktikusak és mennyire fogadták el azokat a vásárlók.

A REWE Csoport mostanra 1112 sajátmárkás csomagolású terméket tett környezetbarátabbá. Ezen intézkedések eredményeképpen ­évente mintegy 7000 tonnával kevesebb műanyag kerül felhasználásra. Az újrafelhasználható hálókkal, a műanyag zacskók alternatívájaként a REWE arra kéri a vásárlókat, hogy egyre inkább az ömlesztett gyümölcsöt és zöldséget válasszák.  Az újrahasznosítható alternatívák, az alternatív nyersanyagok és a másodlagos nyersanyagok előmozdításával, a csomagolóanyagok csökkentésével, az újrahasznosítható műanyag használatával, illetve a 100 százalékban tanúsított papírcsomagolásra történő áttéréssel a REWE Csoport célja, hogy folyamatosan csökkentse az általa használt csomagolások környezeti hatását.