Edgard Bonte, akit 2018 októberében neveztek ki az Auchan Holding Igazgatótanácsának elnöki posztjára, nem titkolja csalódását a konszern pénzügyi eredményei miatt, elsősorban az Auchan Retail katasztrofális eredményei miatt. A menedzser elmondása szerint azokra a tevékenységekre koncentrálnak, amelyek újra növekedési pályára állítják az áruházláncot. Kulcsfontosságú lesz a módosított Renaissance terv megvalósítása.

 

- Az Auchan Holding 2018. évi nyeresége alacsonyabb lett a várakozásokhoz képest. Kedvezőtlenül hatott rá az Auchan Retail gyenge szereplése. 2019-ben koncentrálni fogunk az adósság- és egyéb pénzügyi mutatók ellenőrzésére - mondta Edgard Bonte.

Az Auchan beindítja a Vision 2025 hosszú távú modernizációs projektet, bár gyenge hatásfokkal. A konszern új vezetője úgy akar visszatérni az eredeti pályára, hogy egyszerűsíti a működési módszereket, és koncentrál a nyereségesség negatív tendenciáinak elhárítására.

A Reneszánsz terv, amelyet az Auchan Retail indított be, módosult. Az új projekt beazonosítja a veszteségeket generáló területeket, és keresi azokat az elérhető megoldásokat, amelyek a cég működését ott javítják, ahol negatívak a mutatók. Ezt követi a beruházási prioritások ellenőrzése, viszont a beruházások mértéke a folyó évben „drasztikusan korlátozva” lesz. Kidolgozzák a szervezeti struktúra optimalizálását, amelynek az a célja, hogy növeljék a hatékonyságot. Éves szinten ezek a működések több száz millió euró megtakarítást hozhatnak.

Az Auchan Retail törekvése: „a minőség győzelme a mennyiség felett”. A vállalat szeretné újra definiálni azokat a jellemzőket, amelyek megkülönböztetik a konkurenciától, működését három irányba terelve.

Az Auchan szeretne a helyi közösségek megbízható élelmiszer-szállítója lenni. Az áruházlánc jó, friss és helyi élelmiszer-termékeket szeretne kínálni, hogy az Auchan üzletek közelében lakó vagy dolgozó emberek számára kedvelt bevásárlóközponttá váljon. A kiskereskedelmi üzletlánc a mezőgazdasági termények gyártóival együttműködésben új ellátási csatornákat szeretne létrehozni. Globális méretekben számuk jelenleg 302, de az év végére el kell, hogy érje a kb. 500-at. Az új ellátási csatornákat minden országban létre fogják hozni, ahol jelen van a vállalat. A blockchain technológiának köszönhetően már 2019-ben öt országban nyomon követhető lesz a termékek teljes útja a „szántóföldtől az asztalig”.

Az Auchan Retail valamennyi piacon az elérhető legjobb biotermékek kínálatát fogja bővíteni elfogadható árakon, figyelembe véve az egyes piacok érettségét, valamint a helyi keresletet az adott élelmiszer-fajtára. Elsőbbséget fognak élvezni a helyi termékek. Tervezik továbbá a rövid ellátási láncok kiépítésének felgyorsítását, amely felöleli a helyi gazdálkodókat és állattenyésztőket. Globális méretekben eddig közel 10 ezer ilyen „rövid lánc” jött létre.

Az Auchan Retail átalakítási tervének egyik kulcsfontosságú kiindulópontja a helyi „lakókörzetből” származó vásárlók igényeire való összpontosítás. A piaci kínálatot és a kiskereskedelmi tevékenység egyéb aspektusait a helyi „lakókörzetekben” élő vagy dolgozó emberek elvárásaihoz fogják igazítani az egyes üzletek szintjén. Az a cél, hogy olyan kiskereskedelmi megoldásokat nyújtsanak a helyi közösségeknek, amelyek lehetővé teszik, hogy a nekik megfelelő módon intézhessék bevásárlásaikat. Több célú és figitális megoldásokat fognak bevezetni (fizikai és digitális csatornák közös működése), melyek a vásárlók életstílusához igazodnak.

Az Auchan, mint több célú áruházlánc ultra kényelmes üzletek kialakítására koncentrál, amelyek click&collect pontok funkcióját töltik be. Az ilyen helyi pontok hálózatát logisztikailag a hipermarketekből fogják kiszolgálni. A konszern nyereséges online-to-offline (O2O) megoldásokat fog fejleszteni, amilyeneket sikeresen vezettek be Kínában, és jelenleg Európában is tesztelik.

Az Auchan Retail új, fontos stratégiai eleme a partneri együttműködés speciális kiskereskedelmi üzletláncokkal, amelyek a Mulliez családi holdinggal állnak kapcsolatban - Leroy Merlin, Decathlon, Boulanger és mások. Az első lépés a termékkínálat jobb összehangolása köszönhetően a fogyasztói adatok kölcsönös cseréjének. A második lépés a közös, költséghatékony, az összes áruházlánc vásárlói számára elérhető házhozszállítási szolgáltatások fejlesztése. 2019 első felében kezdődik Franciaországban ezeknek a megoldásoknak a teljes körű tesztelése. Az év második felében öt kiválasztott Auchan hipermarketre terjesztik ki a tesztelést.