Ismét közösségi térré válhat a csillogását veszített világhíres kávéházlánc, a Starbucks, amivel a vendéglátóegység jelentősen megkopott renoméját szeretné a visszájára fordítani az augusztus végén megválasztott új vezérigazgató, Brian Niccol.

A vállalat legújabb vezetője a Chipotle nevű texmex típusú gyorsétteremlánctól igazolt át a kávéházak birodalmába. Azért esett pont Niccolra a választás, mert ő már bizonyította, hogy képes a válságos időszakból is felvirágoztatni egy szektorbeli céget. Talpra tudta ugyanis állítani az ételmérgezés-botránya miatt durván megtépázott hírnevű Chipotle-t, sőt még a koronavírus világjárvány idején is nagyszerűen irányította azt. Niccol – aki korábban a Taco Bell vezérigazgatói pozícióját is betöltötte – a Wall Street elemzői szerint is a lehető legkitűnőbb választás a Starbucks vezérigazgatói posztjára, a kávézó ugyanis hatalmas bajban van. Az évek során túl hosszú nyújtott menüsor az alacsony hatékonysággal, az árak felemelésével és a kegyetlenül lassú vendégkiszolgálással együtt fokozatosan visszavetették a cég növekedését. A Starbucks otthonának számító Egyesült Államokban 2%-kal csökkent is a bevétel éves alapon.

 

Brian Niccol kinevezésekor azt ígérte, hogy ismét közösségi kávézóvá fogja varázsolni a világszerte népszerű láncot, sőt már az első 100 nap alatt rendbe teszi a siralmas eladási mutatókat, és egyúttal visszaszerzi a vásárlók bizalmát. A vadonatúj stratégia részeként nagyobb önállósággal ruházza fel a baristákat, növeli a hatékonyságot, kényelmes ülőhelyekkel, menőbb dizájnnal, valamint a helyben fogyasztás és az elviteles élmény jól látható megkülönböztetésével kívánja felvirágoztatni a Starbucksot.

 „Az üzleteink néha túl mechanikusak, a menük túl soknak tűnnek, a termékek minősége változó, a várakozás túl hosszú, és az átadás túl kaotikus. Úgy érzem, eltávolodtunk alapvető értékeinktől” – írta a dolgozóknak, ügyfeleknek és befektetőknek címzett levelében Niccol.

A Starbucks 86 nemzetközi piacával kapcsolatban Niccol elmondta, hogy a vállalat főleg a kínai és a közel-keleti piacainak a fejlesztésére fog fókuszálni -  azokban az országokban, ahol a seattle-i székhelyű vállalkozás a leginkább szenvedett az értékorientált verseny és a vásárlói bojkott miatt.

(worldcoffeeportal)