Az újítást e héttől kezdődően tesztelik az Egyesült Királyságban 500 Tesco áruházban.

A Mars Wrigley UK bejelentette, hogy a Mars szeleteket a hagyományos műanyag csomagolás helyett környezetbarátabb papírcsomagolásba csomagolják az Egyesült Királyságban – írja a Confectionary news.
Az édességipari cég szóvivője közölte, hogy az újítást országszerte 500 Tesco áruházban próbálják ki, e héttől kezdődően, korlátozott ideig. A lépés azon vállalati kezdeményezésnek a része, hogy különböző csomagolástípusokat vizsgáljanak meg, és a tesztelések eredményeit felhasználják a jövőben a csomagolásuk fejlesztéséhez.

A cégekre az utóbbi időben nagy nyomás nehezedik a fogyasztók és a klímavédők részéről, hogy találjanak alternatívákat a műanyag helyett, és csökkentsék a környezeti terhelést. Idén januárban például már a Nestlé bejelentette, hogy Ausztráliában kísérleti jelleggel papírcsomagolást használnak a KitKat csokoládéhoz. Ezt követte a Nestlé másik márkája, a Quality Street lépése, amely karácsony előtt a hagyományos fóliás és műanyag csomagolást újrahasznosítható papírra cserélte.

A Mars közölte azt is, hogy jelentős összeget fektet be a különböző csomagolástípusokba, és rövid távon eléri, hogy negyedére csökkentse az újonnan gyártott műanyag felhasználását, miközben növeli az újrahasznosított műanyag mennyiségét a csomagolásban. Richard Sutherland-Moore, a Mars Wrigley UK kutatási és fejlesztési központjának csomagolási szakértője a médiának azt nyilatkozta, hogy a Mars szelet esetében a kihívás az volt, hogy megtalálják a megfelelő papírcsomagolási megoldást, amely garantálja a termék élelmiszerbiztonságát, minőségét és sértetlenségét az élelmiszerpazarlás megelőzése érdekében.

(Kép: Mars)