A vállalat elnöke azzal indokolta a döntést, hogy a fogyasztók ma sokkal egészségtudatosabbak, mint korábban, az iparágnak pedig segítenie kell őket abban, hogy egészséges döntéseket hozzanak.

A Danone UK &Ireland, a multinacionális élelmiszeripari vállalat brit és ír ága nem gyárt többet magas cukor-, só- és zsírtartalmú termékeket (HFSS) gyermekek számára – írja az ESM.

A vállalat közölte, hogy portfóliójának 90%-a az „egészséges” kategóriába fog tartozni, vagy legalább 3,5 csillagot fog kapni az 5-ből a Health Star Rating minősítőrendszer alapján. A nemzetközi index a csomagolt élelmiszerek általános tápanyagprofilját értékeli, és lehetőséget ad az élelmiszerek összehasonlításához.

A cég kötelezettségvállalása kiterjed a Danone UK & Ireland fogyasztói márkáira, köztük az Alpro, Activia, Light & Free, Actimel, Oykos, Volvic és Evian termékekre. James Mayer, a Danone UK & Ireland elnöke azt mondta, hogy termékeik 90%-a már nem tartalmaz magas cukor-, só- vagy zsírtartalmat. Úgy fogalmazott, hogy tudják, hogy a családok azt szeretnék, hogy az egészséges választás legyen a „könnyű választás”, és ebben akarják őket támogatni. A döntést azzal indokolta, hogy a fogyasztók ma sokkal egészségtudatosabbak, mint korábban, az iparágnak pedig segítenie kell őket abban, hogy egészséges döntéseket hozzanak. Ehhez olyan termékekre van szükség, amelyek egyszerre ízletesek és táplálóak.

A Danone egy kutatásából kiderült az is, hogy a brit fogyasztók 94%-a igyekszik egészségesen táplálkozni és odafigyelni az étkezésre. A brit vásárlók csaknem fele a vásárláskor a termék cukor- és zsírtartalmát tartja a legfontosabb tényezőnek (50%, illetve 49%).

A Danone azt reméli, hogy intézkedései más élelmiszer- és italipari vállalatokat is arra ösztönöznek majd, hogy egészségesebb termékeket gyártsanak.

(Kép: Facebook/Danone)