A Nestlé, a Ferrero, az Unilever és a Mars is csatlakozott az élelmiszer- és italgyártók felhívásához, amelyben ellenzik az Európai Unió erdőirtás elleni törvényének késleltetését.

Az eredetileg december 30-ára tervezett hatályba lépő, az erdőírtásra vonatkozó, mérföldkőnek számító törvénytervezet késleltetése bizonytalanságot okoz az iparágban, és veszélyezteti a beruházásokat. A törvény célja, hogy megtiltsa az olyan élelmiszerek árusítását, amelyek erdőirtott területeken termesztett alapanyagokból készültek, mint például a kakaó, a pálmaolaj, a gumi és a fa.

A szabályozás bevezetését azonban az Európai Bizottság elhalasztotta, miután komoly lobbizás érkezett a termelő országok, mint Brazília, Indonézia és Malajzia részéről.

Az édesipari óriáscégek közös nyilatkozatban figyelmeztettek arra, hogy az Európai Parlament további késlekedése sebezhető helyzetbe hozhatja az olyan alapanyagokra támaszkodó cégeket, mint a kakaó és a gumi, mivel bizonytalanságot teremt a beszerzési forrásokban.

Francesco Tramontin, a Ferrero globális közkapcsolati alelnöke a Financial Timesnak elmondta, hogy „a szabályozás újratárgyalásának elkerülése alapvető fontosságú” annak érdekében, hogy megvédjék a cégek által már megtett előkészületeket, és hogy további befektetéseket ösztönözzenek a fenntarthatóbb gyakorlatokba.

Bart Vandewaetere, a Nestlé Európai ESG kötelezettségvállalásért felelős alelnöke hozzátette, hogy az édesség- és snackgyártó cég már dolgozott a szabályozás jelenlegi rendelkezéseinek való megfelelésen, és beszállítóik is „jelentős lépéseket tettek a megfelelés érdekében”. Vandewaetere továbbá kijelentette: „Ösztönözzük a döntéshozókat, hogy tartsák fenn a törvény fő kereteit anélkül, hogy újranyitnák azt.”

Vandewaetere hozzátette: „Arra bátorítjuk a döntéshozókat, hogy tartsák fenn az alapvető keretrendszert anélkül, hogy azt újra megnyitnák”.

A hír azután érkezett, hogy az év elején nagy szupermarketláncok is sürgették a kormányt, hogy vezessen be intézkedéseket az erdőirtást előidéző alapanyagokkal kapcsolatban, és hangolja össze azokat az uniós szabályozásokkal.

(Grocerygazette)