Az ALDI Magyarország újabb lépéssel segíti a hazai élelmiszeripart, egyúttal vásárlóinak is többletértéket nyújt: a vállalat állandó frisshúskínálatának termékei ezentúl csak magyar forrásból érkeznek az üzletekbe, minden frisshús magyar alapanyagból készül.

Az ALDI Magyarország beszerzési politikája a vállalat piacra lépése óta ugyanazokra az értékekre épül: a vásárlók igényeit kiszolgálva a lehető legjobb minőségű árucikkeket kínálja a lehető legkedvezőbb áron és ahol lehet, magyar forrásból vásárolja meg a termékeket. Ennek a szemléletnek eredményeképp a 2008-as magyarországi indulás óta számos zöldség és gyümölcs, tejtermék és tőkehús magyar termelőktől és feldolgozóktól kerül az áruházlánc polcaira. A hazai beszerzés több szempontból előnyös: egyrészt a fogyasztók a magyar ízlésvilágnak leginkább megfelelő, jól ismert ízű és kiváló minőségű termékek közül választhatnak, másrészt a magyar cégek az ALDI révén stabil és kiszámítható kereslet alapján tudják tervezni a termelésüket, az ALDI-ra pedig megbízható értékesítési partnerként számíthatnak. Emellett a környezetvédelem szempontjából is fontos lépés a helyi és regionális termelők bekapcsolása az ellátási láncba, hiszen hatékony logisztikával, rövidebb szállítási láncokkal kisebb a beszerzés és az értékesítés karbonlábnyoma.

Az ALDI folyamatosan bővíti választékát, így csak az idei évben 10 termékkel – például sertés-marha darálthússal, pulyka tokányhússal, tanyasi csirketermékekkel és GMO-mentes húsokkal – növelte húskínálatát, a vásárlók már több mint 50 szárnyas-, sertés- és marhahús közül választhatnak az áruházlánc 151 magyarországi üzletében. 2021. októberétől az áruházlánc állandó árukészletét képező, folyamatosan kapható friss, feldolgozatlan szárnyas-, sertés- és marhahús termékek csak magyar beszállítóktól érkeznek az ALDI-ba, akik 100%-ban magyar tartású, vágású és feldolgozású húsokat szállítanak az áruházlánc számára.

„Mostani döntésünk értelmében az állandó frisshús-kínálatunk 100%-ban magyar beszállítóktól érkezik üzleteinkbe, akik számunkra kizárólag magyarországi tartású és vágású állatokat dolgoznak fel. Az általunk értékesített évi mintegy 6000 tonnányi friss magyar hús hazai munkahelyek megőrzését és bővítését teszi lehetővé a húsiparban. Számos termékünk a vágástól számított 24 órán belül már üzleteink hűtőpultjaiba kerül, így vásárlóink valóban friss húsok közül választhatnak. Tovább rövidítjük a szállítási láncot, ami a zöldáram használata és karbonsemleges operatív működésünk mellett a beszerzésünk karbonlábnyomát is jelentősen csökkenti. Hústermékeink ráadásul online is megrendelhetők házhozszállítással, hiszen az ALDI online immár Budapesten, 34 agglomerációs településen, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden és a Balaton partján több településen is elérhető, vásárlóink több mint 3000 termékünk közül választhatnak” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója a vállalat mostani lépéséről.

„Az Agrárminisztériumban is arra törekszünk, hogy a fogyasztókat a friss, hazai alapanyagok és élelmiszerek vásárlására ösztönözzük. Idén a friss húsok, a nem előrecsomagolt zöldségek és gyümölcsök után a tojásokra is kiterjesztettük a származási ország termékjelölését. Kiemelt célunk, hogy erősítsük a magyar termékek pozícióját a hazai boltok polcain és ennek érdekében orientáljuk a fogyasztói döntéseket. Ez különösen fontos most, amikor a sertéságazat krízisidőszakban van, ezért arra bíztatjuk a vásárlókat, hogy válasszák a magyar sertéshúst, támogatva ezzel a gazdákat” – nyilatkozta Dr. Nagy István agrárminiszter a bejelentés kapcsán.

„A Magyar Húsiparosok Szövetsége üdvözli az ALDI által tett vállalást. Különösen az állattenyésztési ágazatokban most kialakult, rendkívül nehéz piaci helyzetben fontos az, hogy a kiskereskedelmi lánc aktív segítséget nyújtson abban, hogy a fogyasztók a patrióta szolidaritás jegyében a magyar állattenyésztők és a magyar húsipar közös munkájának eredményeként előállított kiváló minőségű friss húsokat vásárolhassák” – mondta Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke az ALDI lépésével kapcsolatban.

„A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szeptember elején közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy Németországban egyes láncok 2022. nyaráig 95 százalékra növelnék a teljes mértékben német eredetű friss sertéshús arányát. A NAK hasonló lépést szorgalmazott a Magyarországon működő áruházláncoknál is, örömteli, hogy a példa ilyen hamar hazai követőre talált, ami jelentős előnyökkel jár a magyar hústermelőknek” – mondta el Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

„Az ALDI 2013 óta működik együtt a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft.-vel, aminek eredményeként a kínálatában 272 terméken, köztük számos húskészítményen, láthatók a Magyar Termék védjegyek, amelyek a vásárlók számára tanúsítják az áru hazai eredetét és megbízhatóságát” – nyilatkozta az ALDI bejelentése kapcsán Benedek Eszter. A MAGYAR TERMÉK ügyvezetője szerint az ALDI más módon is támogatja a hazai származást igazoló legismertebb és legelismertebb védjegyet használó áruk értékesítését. Az akciós újságjában például folyamatosan kiemelten jelöli a védjegyes termékeket, és népszerűsíti a tavaly útjára indult „Vedd a hazait! Védd a hazait!” mozgalmat is. Tevékenysége elismeréseként az ALDI 2020-ban a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj versenyen különdíjat kapott kiemelkedő védjegykommunikációjáért.