Már a magyarországi borpiac jelentős szereplője, a Winelovers több mint ezerféle terméke (fehér-, vörös- és rozéborok, különböző aperitifek) is elérhető az eMAG Marketplace-en. A hazai internetes borvásárlók körében a tokaji, villányi és szekszárdi borvidékről származó borok a legnépszerűbbek, a bortipusok közül pedig a vörös cuvée, a fehér cuvée és a rozéborokat rendelik a legtöbben.
Bár az eMAG.hu-n már a pandémia első éve óta elérhetők szeszes italok, a Marketplace partnerek idén szeptembertől árusíthatnak alkoholos italokat a piactéren, amelynek eredményeképpen jelentősen bővült a termékkínálat: a legnagyobb darabszámban a sörök fogynak, a második legnépszerűbb alkoholos italnak a borok számítanak.
Szeptember óta a hazai borpiac megkerülhetetlen szereplőjének számító Winelovers mintegy 1500-féle terméke is elérhető az eMAG Marketplace-en a társaság kétszáz magyarországi, és kétszáz külföldi pincészetének kínálatából.
A Winelovers internetes vásárlói körében a pandémia alatt a legnagyobb mértékben a tokaj és villányi borvidékekről származó borok forgalma nőtt. A teljes népszerűségi lista így áll össze:
A legnépszerűbb borvidékek |
A legnépszerűbb borfajták |
|
1. |
Tokaji borvidék |
vörös cuvée |
2. |
Villányi borvidék |
fehér cuvée |
3. |
Szekszárdi borvidék |
rozé |
4. |
Egri borvidék |
olaszrizling |
5. |
Badacsonyi borvidék |
Cabernet sauvignon |
6. |
Etyek-Budai borvidék |
furmint |
7. |
Somlói borvidék |
Irsai Olivér |
8. |
Újvilág – Új-Zéland |
Chardonnay |
9. |
Balatonboglári borvidék |
aszú |
10. |
Balatonfüred-Csopaki borvidék |
kékfrankos |
A Winelovers webáruházából és az eMAG Marketplace-ről rendelt termékek körében a legtöbben házhozszállítással rendelnek: a palackokat speciális csomagolással védik a külső behatásoktól.
“A Winelovers azért csatlakozott az eMAG Marketplace-hez, mert a pandémia alatt jelentősen megugrott az online borvásárlás és azon belül is különösen a prémium borok - így például az aszúk, magyar cabernet franc-ok, dűlős száraz fehérborok - iránti kereslet: a piactéren keresztül számos új potenciális vásárlót érhetünk el. Célunk, hogy minél több magyar borfogyasztó otthonába mi szállítsunk bort” - mondta el Anda Richárd, a Winelovers e-commerce managere.
Anda Richárd szerint a borok iránti igény szezonális változásait a közösségi médiás csatornáin keresztül is érzékeli a Winelovers: tavasszal és nyáron a könnyed, reduktív tételek, fehér és rosé borok a legnépszerűbbek, míg az őszi és téli hónapokban a robosztusabb, érlelt vörös és fehérborokat keresik a vásárlók. Az édesborok és pezsgők karácsonyi, szilveszteri fogások elengedhetetlen kísérői.