Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2020-ban is csatlakozott az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. Országos Adventi Pénzadománygyűjtő kampányához, mely december 24-én zárult le az áruházlánc üzleteiben. A Tesco vásárlói ebben az időszakban összesen 146 364 darab kupont vásároltak, amivel 36,6 millió forinttal támogatták a rászoruló családokat.

Most először nemcsak az áruházi kasszáknál, hanem december 30-ig online is vásárolhattak adománykupont azok, akik nem személyesen intézték bevásárlásukat, azonban szerettek volna hozzájárulni a kampány sikeréhez. Emellett a Tesco a közép-európai áruházaiban tavaly eladott egyedi tervezésű arcmaszkok értékesítése után további közel 1 millió forinttal támogatja a Segélyszervezet munkáját.

Ez a karácsony mindannyiunk életében más volt, mint az eddigiek. Sokaknak azonban nem az jelentette a legnagyobb kihívást, hogy nem lehetett meglátogatni a rokonokat, hanem például egy egyszerű vacsora előteremtése.

A Tesco már tizenegyedik alkalommal támogatta az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. Országos Adventi Pénzadománygyűjtését, melynek során az áruházlánc vásárlói és munkatársai november 16. és december 24. között a kasszáknál és az önkiszolgáló pénztáraknál 250 forint értékű adománykuponokat vásárolhattak. A rendkívüli helyzetre való tekintettel most először a Tesco Online Szolgáltatásának oldalán is beszerezhették az adománykuponokat azok, akik nem személyesen az áruházakban intézték a bevásárlást, azonban szerették volna megszépíteni a rászorulók karácsonyát. A kuponok értékesítéséből befolyt 36,6 millió forintot a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezetnek adja át, akik egész éves munkájuk során nehéz helyzetben levő családokat és gyermekeket támogathatnak belőle. A gyűjtés arca ezúttal is Kovács Koko István, olimpiai és világbajnok ökölvívó, az Ökumenikus Segélyszervezet jószolgálati nagykövete volt.

„Az Ökumenikus Segélyszervezet stratégiai partnereként mindig örömmel csatlakozunk adománygyűjtő kampányaikhoz, már több mint egy évtizede. Az idei év számtalan váratlan kihívást tartogatott, sokan kerültek nehéz helyzetbe. Nagyon köszönöm munkatársaimnak a támogató hozzáállást, valamint vásárlóinknak is, hogy együtt, az ország legnagyobb adománygyűjtő csapataként ismét megmutathattuk, hogy mindenkinek szép lehet a karácsonya”– mondta el Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.

Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet kommunikációs igazgatója kifejtette:„A Tesco áruházakban zajló kuponos adománygyűjtés mára elmaradhatatlan részévé vált az Országos Adventi Pénzadománygyűjtésnek. Nagyon hálásak vagyunk a Tesco munkatársainak, hogy a szeretet.éhség. kuponos akció 2020-ban sem maradt el, és a vásárlóknak, hogy a nehéz esztendő ellenére is ilyen sokan csatlakoztak az összefogáshoz. Az adventkor érkező adományok teszik lehetővé, hogy a Segélyszervezet az ünnepeken túl, a hétköznapokban is minél több rászorulónak tudjon segítséget nyújtani.”

A Tesco hisz benne, hogy minden apró figyelmesség számít, ezért a szervezet stratégiai partnereként a szeretet.éhség. kampány mellett évente rendszerint több alkalommal nyújt segítséget a Segélyszervezeten keresztül a rászorulóknak. 2020-ban az áruházlánc közép-európai üzleteiben eladott egyedi tervezésű arcmaszkok értékesítéséből származó profitot is jótékonysági célra fordítja, amelynek arányos részével, közel egymillió forinttal Magyarországon szintén a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet támogatja.

Tavaly a rendkívüli körülményeket enyhítendő a Tesco a valaha volt legnagyobb, összesen 42 millió forint értékű élelmiszer-adományával is segítette a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet munkáját, illetve az általuk ellátott, nehéz helyzetbe került családokat. Továbbá az áruházlánc vásárlóinak köszönhetően 20 millió forinttal csatlakozott a szervezet 2020 őszi Iskolakezdés együtt! jótékonysági felhívásához, melynek célja szintén a rászoruló gyermekek megsegítése volt. Emellett a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Felhőtlen gyermekkor kampányát is rendszeresen támogatja.