Több mint 1,2 milliárd forintból építette fel új, SPAR enjoy. elnevezésű convenience üzemét a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
A vállalat üllői logisztikai központjának területén lévő létesítményben kezdetben naponta 4 tonna majonézes salátát és több mint 20 ezer szendvicset készítenek. Az üzemindító sajtótájékoztatón bejelentették, hogy a SPAR rekordforgalommal zárta a 2017-es üzleti évet. A cégcsoport a tavalyi évben 562,5 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8,9 %-kal haladta meg a 2016-os eredményt.
„A fogyasztói igények változásával az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet az olyan élelmiszerek iránt, amelyek gyors, ugyanakkor minőségi, tartalmas étkezést jelentenek a rohanó hétköznapokon. A SPAR termékfejlesztései között fontos helyen áll a convenience, azaz a kényelmi termékek választékának bővítése. Ma már több mint 100 SPAR és INTERSPAR áruházban találkozhatnak a vásárlók a minőségi alapanyagokból készült hideg szendvics- és salátakínálatunkkal. Vásárlóink szélesebb körű kiszolgálása érdekében úgy döntöttünk, hogy ezeket a termékeket egy új, korszerű üzemegységben állítják össze munkatársaink a jövőben” – mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.
Az 1500 négyzetméteres üzem építése 2017 júliusában kezdődött. A zöldmezős beruházás költségvetése mintegy 1,2 milliárd forint volt, amelyből a technológia és a berendezések 300 millió forintba kerültek. A legmagasabb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő létesítmény két csomagolósorral kezdte meg működését. A beruházást a SPAR saját erőből valósította meg és az első fázis ötven munkahelyet teremtett, az üzem második körös bővítése során pedig további szakképzett munkatársakat vesznek majd fel. A cég tervei szerint folyamatosan növekvő gyártási kapacitás mellett három éven belül már négy csomagolósoron készülnek majd a termékek az országos üzlethálózat számára. Az üllői SPAR enjoy. convenience üzemben a legmodernebb technológiával, többféle kiszerelésben, 15 féle majonéz alapú saláta és 15 féle szendvics készül, a későbbiekben pedig a választék folyamatosan bővülni fog. A húskészítményt tartalmazó szendvicsekbe és salátákba a SPAR bicskei Regnum húsüzemében készülő minőségi termékek kerülnek. A hét öt napjára tervezett gyártás során naponta 4 tonna majonézes saláta és 20 ezer szendvics kerül majd az üzletekbe innen. A vállalat rövidtávú célja, hogy az ország az összes SPAR, City SPAR és INTERSPAR áruházát ellássa az Üllőn készülő minőségi termékekkel. A SPAR az enjoy. márkanév alatt a convenience üzemben gyártásra kerülő szendvicsek és saláták mellett további termékek bevezetését is célul tűzte ki olyan kategóriák égisze alatt, mint a salátaöntetek, a hűtött levesek, italok és tortaszeletek, valamint a kávék, a húskészítmények, a pékáruk, a sushik, illetve a probiotikus joghurtitalok. Ezen termékkategóriák bevezetésének oka a megváltozott fogyasztási szokásokban keresendő, ugyanis manapság egyre nő az igény a gyors és kényelmes étkezési lehetőségek iránt.
Az elmúlt évek tendenciáját folytatva tavaly ismét sikeres üzleti évet zárt a SPAR Magyarország: a forgalmi növekedésnek köszönhetően a vállalat piaci részesedése jelentősen emelkedett. 2017-ben belső folyamatai fejlesztése mellett folytatta a megkezdett beruházásokat: 4 új áruházat adott át, és 21 üzletet modernizált a vállalat. A tavalyi esztendő legnagyobb zöldmezős projektje Érden valósult meg, itt nyílt meg a 33. INTERSPAR hipermarket. A cég a 2017-es évben 562,5 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8,9%-os növekedés az előző évhez képest. 2017. december 31-én 344 SPAR szupermarket, 33 INTERSPAR hipermarket, valamint 142 franchise üzlet tartozott az élelmiszerlánchoz.