2025. május 20
  • RÓLUNK
  • ELŐFIZETÉS
  • KAPCSOLAT
  • HÍRLEVÉL
  • MÉDIAAJÁNLAT '25
  • MÁRKA MÖGÖTT

aa

TermékmixTermékmix
Ad Top Header
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Kereskedelem
      • Esemény
      • Üzletlánc
      • Kutatás
      • Általános
    Dm

    dm Beauty Workshop 2025 – élmény és szépség az #eg…

    Üzletlánc

    Auchan bejárat

    Több mint ezer piperecikk és drogériai termék lesz…

    Üzletlánc

    Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogy…

    Általános

  • Ipar
    • Ipar
      • Hírek
      • Személyi hírek

    Termékvisszahívás: tojást tartalmazhat a „tojás né…

    Hírek

    Hogyan formálja a szín az ízérzékelésünket? Meglep…

    Hírek

    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

    Hírek

  • Magazin
    • Magazin
      • Polc
      • Kereskedelem
      • Interjú
      • Marketing
      • Kutatás
      • Piac
      • Innováció

    Grill és koktél – a nyár megkoronázott párosa…

    Polc

    Habzó trendek és kihívások

    Piac

    Kisüzemi sörök: apró lépések a nagy piac szorításá…

    Piac

  • Külföld
    • Külföld
      • Kereskedelem
      • Kutatás
      • Ipar
      • Trend

    Nehézségek ellenére is növekedés: a Bonduelle mege…

    Ipar

    Tovább növekszik a tojásipari óriás: Európa vezető…

    Ipar

    A rizs világpiaci ára történelmi mélyponton

    Ipar

  • Újdonságok

Kutatás

Ezt teszi a magyarokkal az infláció
Kutatás
2023. május 04

Ezt teszi a magyarokkal az infláció

A legfontosabb szempont a hazai vásárlóknak az ár, valamint az ár-érték arány, és legkevésbé a reklámok vagy a márka ismertsége befolyásolja a döntéseket.

Az áremelkedések hatására a magyarok döntő többsége igyekszik csökkenteni kiadásait (86%) és az otthoni energiafogyasztását (85%) – mutat rá az EY reprezentatív kutatása. A szárnyaló infláció ellenére ugyanannyi gyógyszert és okostelefont vásárolunk, inkább az a ruházatunkon és az utazásokon spórolunk. A gyengülő piaci kereslet mellett a hazai vállalkozásoknak kiemelkedő fogyasztói élményt kell nyújtaniuk vevőiknek, ha versenyben akarnak maradni.

A lakosság közel kétharmada (63%) érzi úgy, hogy nem engedhet meg magának a jelenleginél nagyobb kiadásokat. Ennek megfelelően a válaszadók többsége többnyire az ár alapján választ termékeket (79%), és kettő közül inkább a jóval olcsóbbat veszi meg, még ha rosszabb minőségű is (59%). A vevők harmada (34%) még kedvenc árucikkéről is lemondana, amennyiben kevesebb pénzből elfogadható alternatívával helyettesítheti. Tízből nyolcan részt vesznek pontgyűjtő akciókban (82%) és igyekeznek megjavítani az elromlott holmijukat (77%).

„A csökkenő fogyasztás következtében a vállalkozásoknak olyan extra szolgáltatásokat és fogyasztói élményt kell nyújtaniuk, amivel kiemelkednek a versenytársak közül, és így hosszú távon megőrizhetik a vevők lojalitása. Ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy amikor újra fellendül a kereslet, a cégünk nyertes pozícióból induljon” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere.

A megemelkedett árak ellenére sem spórolunk a gyógyszeren, az élelmiszeren, a fűtésen vagy a melegvizen, sőt ugyanúgy vásárolunk okostelefont is. Viszont kevesebbet költünk egészségügyi szolgáltatásokra, számítógépre, cipőre és ruhaneműre, szépségápolásra, háztartási készülékekre, utazásra, valamint sportfelszerelésre.

„A felmérés alapján vásárláskor a legfontosabb szemponttá vált az ár, valamint az ár-érték arány, és legkevésbé a reklámok vagy a márka ismertsége befolyásolja döntésünket. A megváltozott környezetben a cégek számára a kulcsfontosságú az üzleti eredményesség javítása, a vásárlói érdeklődés növelése, valamint az új piacokra való belépés” – emelte ki Palincsár László, a EY frissen indított Brand, Customer és Marketing szolgáltatások vezetője.

Az EY Brand, Customer és Marketing szolgáltatások csapata üzleti problémákat old meg technológiai vezérelt, ügyfélközpontú megoldásokkal. A terület célja, hogy segítse ügyfeleit az üzleti eredményességük és fogyasztói lojalitás növelésében, valamint megkönnyítse az új piacokra való belépést. Az online felmérés keretében 1000 főt kérdeztek meg fogyasztási szokásaikról. A lakossági omnibusz kutatás a 18-65 év közötti hazai lakosságra reprezentatív eredményeket biztosít.

(Kép: EY)

Tags: felmérés, EY , infláció, fogyasztói szokások
  • Előző cikk: Nyugat- és Közép-Magyarországon csökkent a leginkább a lakosság fizetőképessége Előző
  • Következő cikk: Vásárlói hűség a digitális korban Következő

Legfrissebb

Termékvisszahívás: tojást tartalmazhat a „tojás nélküli” szá…

2025.május.20

Dm

dm Beauty Workshop 2025 – élmény és szépség az #egészenén je…

2025.május.19

Óriási fejlesztés a Kométánál: Kaposvár lehet Európa húsipar…

2025.május.19

Tavaszi adócsomag 2025 – széles körű változások több adónemb…

2025.május.19

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

2025.május.19

Copyright © 2019-2025. Termékmix. Minden jog fenntartva.
  • Médiaajánlat '25
  • Márka mögött
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Sütik
  • Adatkezelés
  • Kezdőlap
  • Kereskedelem
    • Esemény
    • Üzletlánc
    • Kutatás
    • Általános
  • Ipar
    • Hírek
    • Személyi hírek
  • Magazin
    • Polc
    • Kereskedelem
    • Interjú
    • Marketing
    • Kutatás
    • Piac
    • Innováció
  • Külföld
    • Kereskedelem
    • Kutatás
    • Ipar
    • Trend
  • Újdonságok
 

"Süti" információ ezen a weboldalon

Azért, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk weboldalunkon. Ha továbbra is a beállítások változtatása nélkül marad a honlapon, azt feltételezzük, hogy Ön elégedett azzal, hogy minden "sütit" megkap a honlapján. Ha szeretné, bármikor meg tudja változtatni a cookie beállításokat. Viszont ez esetben nem tudjuk garantálni weboldalunk megfelelő működését.

Részletek...
Elutasítom Elfogadom